KÆMPE krise her i hjemmet!
-
KÆMPE krise her i hjemmet! Vores ellers ok espressomaskine, købt til billige penge, er stoppet med at pumpe vandet op fra tanken, dvs. den virker ikke

… næste repair cafe er først på tirsdag
. -
KÆMPE krise her i hjemmet! Vores ellers ok espressomaskine, købt til billige penge, er stoppet med at pumpe vandet op fra tanken, dvs. den virker ikke

. -

.@tokeriis
det er ikke godt! Har prøvet noget lignende med vores Mokkamaster - man hælder vand i, tænder, men der kommer ingen kaffe. 🫨 heldigvis har vi kunne løse det ved bare at hælde vandet ud (ja, vende den på hovedet) og hælde nyt i. Og så har jeg opdaget at det kun opstår når den trænger til afkalkning. -
@tokeriis
det er ikke godt! Har prøvet noget lignende med vores Mokkamaster - man hælder vand i, tænder, men der kommer ingen kaffe. 🫨 heldigvis har vi kunne løse det ved bare at hælde vandet ud (ja, vende den på hovedet) og hælde nyt i. Og så har jeg opdaget at det kun opstår når den trænger til afkalkning.@benjaminlj det lyder lidt som at slå på tv’et i gamle dage.
️ Jeg prøver at åbne op og inspicere maskinens indre i dag, og vende på hovedet 

-

.@tokeriis Tid til koffeinafvænning
? -

.@tokeriis oh no

-
@benjaminlj det lyder lidt som at slå på tv’et i gamle dage.
️ Jeg prøver at åbne op og inspicere maskinens indre i dag, og vende på hovedet 

@tokeriis ja, det er lidt samme effekt. Ved ikke hvorfor det virker, men det gør det altså
håber du får det løst på en eller anden måde 
-

.@tokeriis nu ved jeg ikke, om problemet kan være det samme her, men jeg har oplevet problemet på en Nespresso-maskine.
Her var problemet tilsyneladende, at der var kommet luft ind i systemet. Jeg kunne løse det ved at “mase” vand ind i indtaget med tryk. Det gjorde jeg ved at trykke en plastikpose med luft ned i vandtanken, mens den pumpede. Så kom der “hul” igennem, og det virkede igen. -
@tokeriis nu ved jeg ikke, om problemet kan være det samme her, men jeg har oplevet problemet på en Nespresso-maskine.
Her var problemet tilsyneladende, at der var kommet luft ind i systemet. Jeg kunne løse det ved at “mase” vand ind i indtaget med tryk. Det gjorde jeg ved at trykke en plastikpose med luft ned i vandtanken, mens den pumpede. Så kom der “hul” igennem, og det virkede igen.@arildsen Interessant! Umiddelbart er det ikke superhandy tank, jeg har til det, men vil da lige gøre forsøget.
-
@arildsen Interessant! Umiddelbart er det ikke superhandy tank, jeg har til det, men vil da lige gøre forsøget.
@tokeriis ideen er at bruge posen med luft (tillukket) som en stor blød prop oven i vandtanken, så du kan trykke på vandet i tanken og derved hjælpe med at trykke det igennem systemet.
-
@tokeriis ideen er at bruge posen med luft (tillukket) som en stor blød prop oven i vandtanken, så du kan trykke på vandet i tanken og derved hjælpe med at trykke det igennem systemet.
@arildsen Har prøvet, men det virkede desværre ikke - men tak for kreativt input
️