Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. På @linuxikbh mødet i går, talte vi bl.a.

På @linuxikbh mødet i går, talte vi bl.a.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
33 Indlæg 7 Posters 59 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • bettina@mastodon.nuB bettina@mastodon.nu

@anderslund @tanghus Freetube er en en app på pc eller tlf (virker ikke på Mac / iPhone). Den kan tilgå alt hvad der ligger på youtube, men uden tracking. Jeg ved fortsat ikke, hvordan man kan få browseren til at åbne freetube automatisk. Man kan ikke engang højreklikke på linket og vælge et andet program. Så man må kopiere linket over i freetube, hvilket jeg indrømmer er lidt bøvlet - begyndte først at eksperimentere med det for en uge siden. Vil bare så gerne undgå G!

https://invidious.jing.rocks/embed/MTCYPUoldq0

anderslund@expressional.socialA This user is from outside of this forum
    anderslund@expressional.social
    wrote sidst redigeret af

@bettina @tanghus
    Hvorom alting er, kan jeg ikke installere mitid på min telefon - scanningen af chippen i passet slår fejl. Jeg er heller ikke særlig interesseret - kodeviseren fungerer fint for mig. Men jeg kom ikke til et sted hvor jeg blev nægtet adgang, i alt fald.

bettina@mastodon.nuB 1 Reply Last reply
    0

@anderslund @tanghus Jeg glemte at skrive at links åbnes med freetube, ikke youtube.

De skriver tydeligt, at man skal bruge Google Play butik - jeg går ud fra (?) at det implicerer, at telefonen bliver Google Play API Integrity tjekket?

De skriver også at det godt kan være det måske virker alligevel... og det forstod jeg eks. på Louis i går, ved Linux i KBH, at det gør på hans SailfishOS.

wrote sidst redigeret af

@bettina @tanghus Jeg downloadede med /e/os appstore. Der var ingen problemer med at installere eller starte appen, men problemerne kan komme senere, jo.

anderslund@expressional.socialA 1 Reply Last reply
      0
      • anderslund@expressional.socialA anderslund@expressional.social

@bettina @tanghus Jeg downloadede med /e/os appstore. Der var ingen problemer med at installere eller starte appen, men problemerne kan komme senere, jo.

wrote sidst redigeret af

@bettina @tanghus Alt det der med at man skal bruge appstore kan være bogus, det står der måske bare fordi det er det folk kender. Men man kunne jo spørge dem om de bruge google play integrity api - ellers skulle det jo virke.

1 Reply Last reply
        0

@bettina @tanghus Jeg har apps der kan åbne youtube links - pipeline og haruna på laptop, newpipe på mobilen. Nej tak til invidious. Siden der linkes til findes ikke.

bettina@mastodon.nuB This user is from outside of this forum
          bettina@mastodon.nu
          wrote sidst redigeret af

@anderslund @tanghus Anders, nu optog jeg en 1 minuts video for at forklare det med freetube! Jeg indrømmer, at det er work in progress... men når jeg gerne vil væk fra youtube og også gerne vil opfordre andre til at bruge noget andet end Googleprodukter, så ved jeg sørme ikke liiige....

anderslund@expressional.socialA 1 Reply Last reply
          0

@bettina @tanghus
            Hvorom alting er, kan jeg ikke installere mitid på min telefon - scanningen af chippen i passet slår fejl. Jeg er heller ikke særlig interesseret - kodeviseren fungerer fint for mig. Men jeg kom ikke til et sted hvor jeg blev nægtet adgang, i alt fald.

bettina@mastodon.nu
            wrote sidst redigeret af

@anderslund @tanghus Jeg lærte i videoen, at man kan logge ind på MitID's hjemmeside og få en aktiveringskode, så man ikke behøver at scanne sit pas. Men jeg bruger også selv kodeviser, og er glad for det. Jeg ville bare gerne forstå lidt mere om hvordan det virker inden jeg skriver til DIGST.

midtsveen@kolektiva.socialM 1 Reply Last reply
            0

@anderslund @tanghus Anders, nu optog jeg en 1 minuts video for at forklare det med freetube! Jeg indrømmer, at det er work in progress... men når jeg gerne vil væk fra youtube og også gerne vil opfordre andre til at bruge noget andet end Googleprodukter, så ved jeg sørme ikke liiige....

wrote sidst redigeret af
              Dette indlæg er slettet!
              1 Reply Last reply
              0
              • bettina@mastodon.nuB This user is from outside of this forum
                bettina@mastodon.nu
                wrote sidst redigeret af

@anderslund @tanghus Og sådan har de fleste det jo!

1 Reply Last reply
                0

@bettina @tanghus Jeg har apps der kan åbne youtube links - pipeline og haruna på laptop, newpipe på mobilen. Nej tak til invidious. Siden der linkes til findes ikke.

primetime@mastodon.socialP This user is from outside of this forum
                  primetime@mastodon.social
                  wrote sidst redigeret af

@anderslund @bettina @tanghus

Hvis du kører linux kan du faktisk også bruge newpipe på computeren 😊

https://flathub.org/en/apps/net.newpipe.NewPipe

0
                  • primetime@mastodon.socialP primetime@mastodon.social

@anderslund @bettina @tanghus

Hvis du kører linux kan du faktisk også bruge newpipe på computeren 😊

https://flathub.org/en/apps/net.newpipe.NewPipe

bettina@mastodon.nu
                    wrote sidst redigeret af

@Primetime @anderslund @tanghus tak for forslaget? Men løser det udfordringerne med 1) at få min browse til at bruge newpipe i stedet for YouTube når jeg klikker på YouTube links?
                    Og 2) at dele links med andre, så de ikke bruger YouTube men stadig kan åbne mine delte links uden en forklaring?

primetime@mastodon.socialP 1 Reply Last reply
                    0

@anderslund @tanghus Jeg lærte i videoen, at man kan logge ind på MitID's hjemmeside og få en aktiveringskode, så man ikke behøver at scanne sit pas. Men jeg bruger også selv kodeviser, og er glad for det. Jeg ville bare gerne forstå lidt mere om hvordan det virker inden jeg skriver til DIGST.

midtsveen@kolektiva.socialM This user is from outside of this forum
                      midtsveen@kolektiva.socialM This user is from outside of this forum
                      midtsveen@kolektiva.social
                      wrote sidst redigeret af

@bettina @anderslund @tanghus BRUH 💀

https://freetubeapp.io/about.php

https://flathub.org/en/apps/io.freetubeapp.FreeTube

💀💀💀💀💀💀💀

1 Reply Last reply
                      0

@anderslund @tanghus Freetube er en en app på pc eller tlf (virker ikke på Mac / iPhone). Den kan tilgå alt hvad der ligger på youtube, men uden tracking. Jeg ved fortsat ikke, hvordan man kan få browseren til at åbne freetube automatisk. Man kan ikke engang højreklikke på linket og vælge et andet program. Så man må kopiere linket over i freetube, hvilket jeg indrømmer er lidt bøvlet - begyndte først at eksperimentere med det for en uge siden. Vil bare så gerne undgå G!

https://invidious.jing.rocks/embed/MTCYPUoldq0

bettina@mastodon.nu
                        wrote sidst redigeret af

@anderslund @tanghus Nu fandt jeg ud af at man i Freetube kan ændre indstillingerne og vælge en server, der virker... dvs. den samme video i et nyt link, som bare åbner: inv.nadeko.net/watch?v=MTCYPUoldq0

1 Reply Last reply
                        0

@Primetime @anderslund @tanghus tak for forslaget? Men løser det udfordringerne med 1) at få min browse til at bruge newpipe i stedet for YouTube når jeg klikker på YouTube links?
                          Og 2) at dele links med andre, så de ikke bruger YouTube men stadig kan åbne mine delte links uden en forklaring?

primetime@mastodon.social
                          wrote sidst redigeret af

@bettina @anderslund @tanghus
                          Nej, det var bare en ekstra mulighed ift. Anders gode forslag 😊

Hvis der skal være en browser involveret, så findes der f.eks. plugins der åbner yt links i freetube: https://docs.freetubeapp.io/usage/browser-extension/
                          Alternativt kan man formentlig scripte en løsning selv, men det er selvfølgelig mere besværligt.

Ift. at dele links så de åbner i 'ikke-youtube', er det vist kun invidious der gør det. Det er dog desværre ikke min oplevelse at det er særligt robust.

0
                          • primetime@mastodon.socialP primetime@mastodon.social

@bettina @anderslund @tanghus
                            Nej, det var bare en ekstra mulighed ift. Anders gode forslag 😊

Hvis der skal være en browser involveret, så findes der f.eks. plugins der åbner yt links i freetube: https://docs.freetubeapp.io/usage/browser-extension/
                            Alternativt kan man formentlig scripte en løsning selv, men det er selvfølgelig mere besværligt.

Ift. at dele links så de åbner i 'ikke-youtube', er det vist kun invidious der gør det. Det er dog desværre ikke min oplevelse at det er særligt robust.

bettina@mastodon.nu
                            wrote sidst redigeret af

@Primetime @anderslund @tanghus Tak! Jeg har hørt at browser plugins er sikkerhedsrisici, så derfor forsøger jeg at undgå dem. Men jeg vil overveje lige dette, så tak for at foreslå det.

1 Reply Last reply
                            0
                            Svar
                            • Svar som emne
                            Login for at svare
                            • Ældste til nyeste
                            • Nyeste til ældste
                            • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.