Min datter er lige startet i gymnasiet, og til introduktionsaftenen sagde de, at “jeres børn logger på lectio med MitId.
-
Min datter er lige startet i gymnasiet, og til introduktionsaftenen sagde de, at “jeres børn logger på lectio med MitId. Vi foreslår, at de deler deres MitId med jer i starten, så I kan følge lidt med”
Øhm … really? Findes der ikke en funktion i MitId, hvor jeg kan få en eller anden delegeret adgang til hendes lectio? Der findes jo også fuldmagter til banken og e-Boks , så vidt jeg ved.
-
Min datter er lige startet i gymnasiet, og til introduktionsaftenen sagde de, at “jeres børn logger på lectio med MitId. Vi foreslår, at de deler deres MitId med jer i starten, så I kan følge lidt med”
Øhm … really? Findes der ikke en funktion i MitId, hvor jeg kan få en eller anden delegeret adgang til hendes lectio? Der findes jo også fuldmagter til banken og e-Boks , så vidt jeg ved.
Tror ikke det er lovligt, jeg er ikke jurist.
https://www.mitid.dk/hjaelp/hjaelpeunivers/fuldmagt-og-vaergemaal/
-
@jrossstocholm Det bør da være Lektio, der gør det muligt at uddelegere adgang til en eller flere forældre. På samme måde som det kan gøres i Digital Post.
-
@jrossstocholm Det bør da være Lektio, der gør det muligt at uddelegere adgang til en eller flere forældre. På samme måde som det kan gøres i Digital Post.
@TorbenI enig ... men jeg tvivler. Min kone har været gymnasielærer og ifølge hende, så regner de faktisk med, at forældrene ikke er en aktiv del af uddannelsen på gymnasiet. Men jeg synes alligevel, at det er lidt langt ude, at gymansiet opfordrer til noget, der ikke er tilladt (og måske endda ulovligt).
-
@TorbenI jeg har skrevet til Lectios support nu.
-
@jrossstocholm At opfordre til at dele MitID lyder da som det totalt modsatte af sikkerhed. De skal fikse deres app/site så det understøtter fuldmagter.
-