En gang til for journalisterne på Danmarks Radio: alle regeringspartierne undtagen SF er blå
-
En gang til for journalisterne på Danmarks Radio: alle regeringspartierne undtagen SF er blå.
En bedre rubrik ville være: Ny regering vil give større skattelettelser til de rigeste, end de andre blå partier lagde op til. -
En gang til for journalisterne på Danmarks Radio: alle regeringspartierne undtagen SF er blå.
En bedre rubrik ville være: Ny regering vil give større skattelettelser til de rigeste, end de andre blå partier lagde op til.@JoachimSelliken Så er man godt nok selv mørkerød, hvis det ser sådan ud for en

-
En bedre rubrik ville være: Ny regering vil give større skattelettelser til de rigeste, end de andre blå partier lagde op til.@JoachimSelliken Min beskrivelse af regeringen fra i går på Bluesky. Jeg fornemmer, at vi ser den lidt på samme måde...
-
@JoachimSelliken Så er man godt nok selv mørkerød, hvis det ser sådan ud for en

@troelsm @JoachimSelliken Jeg melder mig i samme mørkerøde kasse i så fald.
-
@JoachimSelliken Så er man godt nok selv mørkerød, hvis det ser sådan ud for en

@troelsm Jeg lider blot af den barnetro, at rød handler om næstekærlighed. Så økonomisk ligestilling og hjælp til de, det her brug for hjælp.
Lars Løkke gav os smykkeloven og ikke mindre end 4 ministerposter til Inger Støjberg.
Radikale har vedtaget at arbejde for færre "ikkvestlige" indvandrere, og i forrige regering med SF og A lod alle tre partier EU jagte flygtinge i døden i Middelhavet. Ligesom Lars Løkke Rasmussen gjorde.
Så i mine barnligt uskyldige øjne, er ingen af de partier røde. -
@troelsm Jeg lider blot af den barnetro, at rød handler om næstekærlighed. Så økonomisk ligestilling og hjælp til de, det her brug for hjælp.
Lars Løkke gav os smykkeloven og ikke mindre end 4 ministerposter til Inger Støjberg.
Radikale har vedtaget at arbejde for færre "ikkvestlige" indvandrere, og i forrige regering med SF og A lod alle tre partier EU jagte flygtinge i døden i Middelhavet. Ligesom Lars Løkke Rasmussen gjorde.
Så i mine barnligt uskyldige øjne, er ingen af de partier røde.@JoachimSelliken @troelsm Jeg ville nok nærmere kalde alle de tre partier varianter af pragmatiske midterpartier, dog har M og R et mere liberalt strejf end S. SF har taget mange af S’ tidligere positioner, men er stadigt det eneste reelt røde parti i den regering.
-
@JoachimSelliken @troelsm Jeg ville nok nærmere kalde alle de tre partier varianter af pragmatiske midterpartier, dog har M og R et mere liberalt strejf end S. SF har taget mange af S’ tidligere positioner, men er stadigt det eneste reelt røde parti i den regering.
@tokeriis @troelsm jeg er bevidst om, at overton-vinduet er flyttet meget langt til højre. Men den måde Socialdemokratiet og Alle regeringer med Lars Løkke Rasmussen taler om både flygtinge og vores muslimske medborgere, er ikke og har aldrig været "midten". Det er langt ude på højrefløjen. Det er en tragedie, at det er blevet gængs opfattelse, at den holdning er midten.
-
@JoachimSelliken @troelsm Jeg ville nok nærmere kalde alle de tre partier varianter af pragmatiske midterpartier, dog har M og R et mere liberalt strejf end S. SF har taget mange af S’ tidligere positioner, men er stadigt det eneste reelt røde parti i den regering.
@tokeriis @JoachimSelliken Jeg er med på at det kommer meget an på hvorfra man selv beskuer det fra politisk. Derfor mener jeg også det er mest hensigtsmæssigt at holde fast i den traditionelle holdopdeling af partierne. Midten kan så forbeholdes dem som er villige til at skifte side.
Hvis vi anlægger vores egen subjektive farvlægning, så bliver det lidt svært at forstå hinanden fra hver sin fløj.
-
@tokeriis @JoachimSelliken Jeg er med på at det kommer meget an på hvorfra man selv beskuer det fra politisk. Derfor mener jeg også det er mest hensigtsmæssigt at holde fast i den traditionelle holdopdeling af partierne. Midten kan så forbeholdes dem som er villige til at skifte side.
Hvis vi anlægger vores egen subjektive farvlægning, så bliver det lidt svært at forstå hinanden fra hver sin fløj.
@troelsm @JoachimSelliken Men netop S, R og M har vist sig villige til det - de har alle dannet regering henover midten - senest S i den afgående regering.
Derudover så vedtages de fleste love med et meget stort flertal, hvilket også implicerer en udbredt villighed til at bryde holdopdelingen, uanset retorik under valgkampe mm.
-
@tokeriis @troelsm jeg er bevidst om, at overton-vinduet er flyttet meget langt til højre. Men den måde Socialdemokratiet og Alle regeringer med Lars Løkke Rasmussen taler om både flygtinge og vores muslimske medborgere, er ikke og har aldrig været "midten". Det er langt ude på højrefløjen. Det er en tragedie, at det er blevet gængs opfattelse, at den holdning er midten.
@JoachimSelliken @troelsm M blev jo retfærdigvis grundlagt på retorik om at undgå at bero på højrefløjens indvandrerhadske stemmer. Men i regering med S og V var det åbenbart et offer Løkke var villig til at bringe.
Det kunne være interessant med en opgørelse over hvor mange stemmer S har vundet på at normalisere synspunktet vs hvor mange de har tabt til SF og EL på det.
-
@JoachimSelliken @troelsm M blev jo retfærdigvis grundlagt på retorik om at undgå at bero på højrefløjens indvandrerhadske stemmer. Men i regering med S og V var det åbenbart et offer Løkke var villig til at bringe.
Det kunne være interessant med en opgørelse over hvor mange stemmer S har vundet på at normalisere synspunktet vs hvor mange de har tabt til SF og EL på det.
@tokeriis @troelsm Løkke har altid handlet om Løkke for enhver pris, og A er tabt for længe siden.
Zetland interviewede for nogle år siden meningsmåleren, Helle Thorning ansatte til at forstå vælgernes skred fra A til O. Vælgerne mente at Ahmed til sulteløn var grunden til, at de selv havde det svært. Frem for at forklare vælgerne om ejer-klassen, der tager til sig selv og spiller de fattige ud imod hinanden, valgte Thorning, at A også skulle sælge den samme historie som O.