Jeg er ikke bange for edderkopper
-
- men jeg var som yngre, og jeg har fortsat en omgående adrenalinrespons, når de har en størrelse, hvor man næsten kan høre dem gå på gulvet
Det betyder, at de IKKE skal dukke SURPRISE op ved siden af min fod. For det overlever de ikke.
Undskyld, edderkop 🫣
Hvorfor er den slags angst så svær at bekæmpe, så den instinktive respons er nærmest umulig at stoppe, selvom man rationelt HAR fået bugt med angsten? -
- men jeg var som yngre, og jeg har fortsat en omgående adrenalinrespons, når de har en størrelse, hvor man næsten kan høre dem gå på gulvet
Det betyder, at de IKKE skal dukke SURPRISE op ved siden af min fod. For det overlever de ikke.
Undskyld, edderkop 🫣
Hvorfor er den slags angst så svær at bekæmpe, så den instinktive respons er nærmest umulig at stoppe, selvom man rationelt HAR fået bugt med angsten?@MThaastrup sådan har jeg det også. Ren refleks, at jeg bliver forskrækket.
-
@MThaastrup sådan har jeg det også. Ren refleks, at jeg bliver forskrækket.
@ondekvinde Jamen det er ubegribeligt, at det kan sidde så dybt i en!
-
@ondekvinde Jamen det er ubegribeligt, at det kan sidde så dybt i en!
@MThaastrup @ondekvinde har det på samme måde og er SÅ irriteret på mig selv!
-
Undskyld, edderkop 🫣
Hvorfor er den slags angst så svær at bekæmpe, så den instinktive respons er nærmest umulig at stoppe, selvom man rationelt HAR fået bugt med angsten?@MThaastrup Det er en rest fra dengang det var vigtigt at holde vores huler fri for farligt kravl, og hvis det ikke blev grundigt aflært da du var barn sidder det nok dybt.
Nogen<tm> ville ikke have, at jeg tog min datter på skuldren og vi sammen kiggede i hækken efter edderkopper, men det gjorde jeg nu alligevel af samme årsag.
-
@MThaastrup @ondekvinde har det på samme måde og er SÅ irriteret på mig selv!
@labeet @ondekvinde Jamen lige præcist! Hvordan kan man være så rationel ellers, og så - BUM! METTE 5 ÅR.
-
@MThaastrup Det er en rest fra dengang det var vigtigt at holde vores huler fri for farligt kravl, og hvis det ikke blev grundigt aflært da du var barn sidder det nok dybt.
Nogen<tm> ville ikke have, at jeg tog min datter på skuldren og vi sammen kiggede i hækken efter edderkopper, men det gjorde jeg nu alligevel af samme årsag.
@holsta Det skulle man nok have gjort med mig. Jeg gør meget ud af overfor Michelle, at de ikke er farlige - indtil videre med held.
-
@holsta Det skulle man nok have gjort med mig. Jeg gør meget ud af overfor Michelle, at de ikke er farlige - indtil videre med held.
@MThaastrup Det samme med lyn/torden, høje lyde fra maskiner, etc.
På godt og ondt er meget lærdom “låst” omkring det 6. år, så jeg tænker Michelle er godt på vej.
Edderkopper er mest farlige hvis de er trænet i kampsport, så kig efter hvilket farve bælte de har på.
-
@MThaastrup Det samme med lyn/torden, høje lyde fra maskiner, etc.
På godt og ondt er meget lærdom “låst” omkring det 6. år, så jeg tænker Michelle er godt på vej.
Edderkopper er mest farlige hvis de er trænet i kampsport, så kig efter hvilket farve bælte de har på.