Okay okay okay, nogle har lige sendt en mail til 100+ personer, og folk bliver ved med at svare alle at de skal stoppe med at svare alle, og jeg har SÅ svært ved at lade være med at sende et screenshot af hvordan man ignorerer en samtale + en popcorn e...
-
@svedigtype BCC er din nye ven

Når du skal sende mail til mange så indtast deres adresser i BCC feltet i stedet for modtager feltet.
Så kan folk ikke trykke REPLY ALL. De kan ikke engang se, hvem de andre modtagere er.@johnrohde Det er ikke mig der har sendt mailen.
-
@johnrohde Det er ikke mig der har sendt mailen.
@johnrohde Men tak for dit gode råd, som jeg ikke havde bedt om, og forklaring af en funktion jeg allerede kender

-
Okay okay okay, nogle har lige sendt en mail til 100+ personer, og folk bliver ved med at svare alle at de skal stoppe med at svare alle, og jeg har SÅ svært ved at lade være med at sende et screenshot af hvordan man ignorerer en samtale + en popcorn emoji
Det er ikke særlig smart at svare alle at de skal stoppe med at svare alle, vel ...
Shit altså

@svedigtype Vi har haft emails i hvad.. 30 år nu, det er sjovt folk ikke har lært det endnu.
-
@svedigtype 100 personer er da ikke så mange i den store sammenhæng.
I 2016 havde det britiske sundhedsvæsen en tråd de havde svært ved at stoppe igen og som vist endte med 186 millioner mails fordi folk blev ved med at svare til alle 1,2 millioner modtager.
@UlrikNyman @svedigtype Orv, det er da godt nok rundhyl på den helt store klinge!

-
@UlrikNyman @svedigtype Orv, det er da godt nok rundhyl på den helt store klinge!

@nerdd Det er alt for sjovt, folk er også begyndt at sende popcorn-gifs nu
Nu har jeg så sendt vejledningen til hvordan man ignorerer en samtale
-
@nerdd Det er alt for sjovt, folk er også begyndt at sende popcorn-gifs nu
Nu har jeg så sendt vejledningen til hvordan man ignorerer en samtale
@svedigtype Så længe I holder jer under 186 mio. mails, forholder systemadministratorerne sig sikkert i ro

-
Okay okay okay, nogle har lige sendt en mail til 100+ personer, og folk bliver ved med at svare alle at de skal stoppe med at svare alle, og jeg har SÅ svært ved at lade være med at sende et screenshot af hvordan man ignorerer en samtale + en popcorn emoji
Det er ikke særlig smart at svare alle at de skal stoppe med at svare alle, vel ...
Shit altså

På DTU var der en lignende klamamse engang for ~10 år siden, hvor det endte med at den interne mail server til DTU emails blev så overbelastet at der ikke kunne komme mail igennem
Så alle dem der brugte email som en slags chat funktion, med hurtige korte beskeder, de fik så en ordentlig bunke emails dagen efter.
Eksterne samarbejdspartnere og folk internt der f.eks skulle bruge 2-faktor lignende løsninger var bare afskåret fra at kunne få mails frem og tilbage

-
På DTU var der en lignende klamamse engang for ~10 år siden, hvor det endte med at den interne mail server til DTU emails blev så overbelastet at der ikke kunne komme mail igennem
Så alle dem der brugte email som en slags chat funktion, med hurtige korte beskeder, de fik så en ordentlig bunke emails dagen efter.
Eksterne samarbejdspartnere og folk internt der f.eks skulle bruge 2-faktor lignende løsninger var bare afskåret fra at kunne få mails frem og tilbage

@folfdk Det der undrer mig allermest er at folk ikke selv kan se, at det der med at svare alle at de skal stoppe med at svare alle, det er bare det eneste man -ikke- skal gøre i den her situation
Altså, du beder folk om at lade være med at gøre det du gør netop nu ... At de kan få sig selv til at trykke send, er mig en kæmpe gåde, men det er måske fordi jeg er priviligeret nok til at kende funktionen "Ignorer samtale"

-
@svedigtype Så længe I holder jer under 186 mio. mails, forholder systemadministratorerne sig sikkert i ro

@nerdd Jeg tør næsten ikke tjekke hvor mange modtagere der rer på den distributionsliste, jeg er bange for at komme til at sende en mail til dem
Jeg tror faktisk det er flere tusinde ...
Stakkels mail-afsender, altså ... Det er -så- nedern en følelse af sidde med! Jeg har sendt dem lidt kærlighed ...
-
Shit altså

@svedigtype Jeg hører dig sige, at ledelsen ikke har defineret og kommunikeret en minimumsforståelse af email programmet.
(Velkommen til "Det er altid ledelsens skyld" af og med Alex.)
Jeg ville sådan ønske, at rigtige mailinglister blev brugt i meget større stil udenfor nørdkredse.
-
Shit altså

Jeg endte med at gøre det efter folk begyndte at svare alle med "Slet mig venligst fra denne tråd".
Efterfølgende har jeg fået personlige takkemails, og en der skriver at jeg nu er vedkommendes favoritmenneske
️ Så har jeg da gjort en forskel for nogle i dag, og det føles virkelig dejligt
Imens har jeg også grinet røven i laser, og det føles også godt
#Torsdagstrivsel ved et tilfælde!
-
@folfdk Det der undrer mig allermest er at folk ikke selv kan se, at det der med at svare alle at de skal stoppe med at svare alle, det er bare det eneste man -ikke- skal gøre i den her situation
Altså, du beder folk om at lade være med at gøre det du gør netop nu ... At de kan få sig selv til at trykke send, er mig en kæmpe gåde, men det er måske fordi jeg er priviligeret nok til at kende funktionen "Ignorer samtale"

@svedigtype @folfdk Erhm, har du *set*, hvordan folk generelt opfører sig online? Er det ikke for meget at forlange, at de skal se på, hvordan deres egen opførsel påvirker noget som helst?

️ -
@nerdd Jeg tør næsten ikke tjekke hvor mange modtagere der rer på den distributionsliste, jeg er bange for at komme til at sende en mail til dem
Jeg tror faktisk det er flere tusinde ...
Stakkels mail-afsender, altså ... Det er -så- nedern en følelse af sidde med! Jeg har sendt dem lidt kærlighed ...
@svedigtype Det er godt - det er sgu aldrig vildt sjovt at være ophavet til fejl, om det er email-rundhyl eller noget værre.
️ -
@svedigtype Jeg hører dig sige, at ledelsen ikke har defineret og kommunikeret en minimumsforståelse af email programmet.
(Velkommen til "Det er altid ledelsens skyld" af og med Alex.)
Jeg ville sådan ønske, at rigtige mailinglister blev brugt i meget større stil udenfor nørdkredse.
@holsta Hvor kan jeg skrive mig op til dit nyhedsbrev
?? Rigtige mailinglister?
-
@svedigtype @folfdk Erhm, har du *set*, hvordan folk generelt opfører sig online? Er det ikke for meget at forlange, at de skal se på, hvordan deres egen opførsel påvirker noget som helst?

️ -
@svedigtype @folfdk Pyha, det var da godt nok en kold spand virkelighed lige der

-
@svedigtype @folfdk Pyha, det var da godt nok en kold spand virkelighed lige der

-
@svedigtype Hvis det ikke kan være anderledes

-
@holsta Hvor kan jeg skrive mig op til dit nyhedsbrev
?? Rigtige mailinglister?
@svedigtype "Rigtige Mailinglister" som i styret af fx mlmmj.org -- fra før vi havde forums og lukkede reklameplatforme.
Alt OpenBSD snak og udvikling foregår stadigt på en mailing liste med et public arkiv: https://marc.info/?l=openbsd-tech&r=1&b=202601&w=2
Det er let at putte mail fra sådan en liste i en mappe, som jeg så tjekker når jeg har tid og energi.
-
@svedigtype "Rigtige Mailinglister" som i styret af fx mlmmj.org -- fra før vi havde forums og lukkede reklameplatforme.
Alt OpenBSD snak og udvikling foregår stadigt på en mailing liste med et public arkiv: https://marc.info/?l=openbsd-tech&r=1&b=202601&w=2
Det er let at putte mail fra sådan en liste i en mappe, som jeg så tjekker når jeg har tid og energi.
@holsta Jeg kan godt svagt huske det, ja ... Jeg var muligvis også kærester med techies før det blev moderne 🤭
Jeg har haft hede drømme om den slags uden rigtig at fatte det var "rigtige mailinglister", så tak for opklaringen

?
?