Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Da jeg var ung og naiv, troede jeg, at Bosch sikkert var et okay værktøjsmærke.

Da jeg var ung og naiv, troede jeg, at Bosch sikkert var et okay værktøjsmærke.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
10 Indlæg 7 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • wolf@helvede.netW This user is from outside of this forum
    wolf@helvede.netW This user is from outside of this forum
    wolf@helvede.net
    wrote sidst redigeret af

Da jeg var ung og naiv, troede jeg, at Bosch sikkert var et okay værktøjsmærke. Så jeg har haft en Bosch-boremaskine i over tyve år.

Den kunne dog ikke klare betonvægge og -gulve. Jeg troede, det krævede specialværktøj, indtil den lokale håndværker uden problemer borede et hul for mig med noget batteridrevet værktøj.

Så jeg købte samme mærke, og det tager mine betonvægge, som Bosch-dimsen ikke kan lave selv en bule i, som varmt smør.

Nu er Bosch blacklistet som værktøj i mit hus.

holsta@mastodon.artH svuorela@helvede.netS 2 Replies Last reply
    0
    • wolf@helvede.netW wolf@helvede.net

Da jeg var ung og naiv, troede jeg, at Bosch sikkert var et okay værktøjsmærke. Så jeg har haft en Bosch-boremaskine i over tyve år.

Den kunne dog ikke klare betonvægge og -gulve. Jeg troede, det krævede specialværktøj, indtil den lokale håndværker uden problemer borede et hul for mig med noget batteridrevet værktøj.

Så jeg købte samme mærke, og det tager mine betonvægge, som Bosch-dimsen ikke kan lave selv en bule i, som varmt smør.

holsta@mastodon.artH This user is from outside of this forum
      holsta@mastodon.artH This user is from outside of this forum
      holsta@mastodon.art
      wrote sidst redigeret af

@wolf Bosch har tre pris/kvalitetklasser af værktøjer for at kunne tilbyde noget til alle.

Som én af få store virksomheder er de ikke ejet af en kapitalfond, og donerer store beløb til de som har brug for det.

wolf@helvede.netW mthaastrup@helvede.netM tofticles@helvede.netT 3 Replies Last reply
      0
      • holsta@mastodon.artH holsta@mastodon.art

@wolf Bosch har tre pris/kvalitetklasser af værktøjer for at kunne tilbyde noget til alle.

Som én af få store virksomheder er de ikke ejet af en kapitalfond, og donerer store beløb til de som har brug for det.

wolf@helvede.net
        wrote sidst redigeret af

@holsta Jeg har i så fald valgt den kvalitet, der er næsten ubrugelig til alt andet end blødt træ.

Forskellen var imponerende. Dens slagbor kan godt bryde mursten og deslige, men på en betonmur bliver sandkornene blot poleret lidt. Min nye DeWalt pløjede næsten lidt for(*) aggressivt gennem det sted, hvor min Bosch gav komplet op.

(*) Jeg blev vitterligt bekymret for husets bærende vægge, når et værktøj kunne bide i dem, som var de sprøde som overstegt bacon.

kramse@helvede.netK 1 Reply Last reply
        0

@holsta Jeg har i så fald valgt den kvalitet, der er næsten ubrugelig til alt andet end blødt træ.

Forskellen var imponerende. Dens slagbor kan godt bryde mursten og deslige, men på en betonmur bliver sandkornene blot poleret lidt. Min nye DeWalt pløjede næsten lidt for(*) aggressivt gennem det sted, hvor min Bosch gav komplet op.

(*) Jeg blev vitterligt bekymret for husets bærende vægge, når et værktøj kunne bide i dem, som var de sprøde som overstegt bacon.

kramse@helvede.netK This user is from outside of this forum
          kramse@helvede.net
          wrote sidst redigeret af

@wolf @holsta

jeg havde lidt samme oplevelse med min fine gode blå Bosch boremaskine. Den kunne ikke klare etageadskillelsen ned til kælder, beton

Der skal man bruge en borehammer, og da jeg nu har købt en sådan en i Bosch vil jeg fortsætte med det mærke.

Borehammer kører lige igennem

wolf@helvede.netW 1 Reply Last reply
          0

svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
            svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
            svuorela@helvede.net
            wrote sidst redigeret af

@wolf min dyre, moderne slagboremaskine kan ikke lave bule i beton. Min moderne borehammer får det til at gå lige igennem.
            Begge makita, batteridrevne

mjj@mstdn.dkM 1 Reply Last reply
            0
            • svuorela@helvede.netS svuorela@helvede.net

@wolf min dyre, moderne slagboremaskine kan ikke lave bule i beton. Min moderne borehammer får det til at gå lige igennem.
              Begge makita, batteridrevne

mjj@mstdn.dkM This user is from outside of this forum
              mjj@mstdn.dkM This user is from outside of this forum
              mjj@mstdn.dk
              wrote sidst redigeret af

@svuorela @wolf Samme. Vi har en væg med lidt fliser på, som vi forventede var NOGET blødere, end den faktisk var. Så da borede vi for med boremaskinen, fordi den var god til det ydre lag, men måtte have borhammeren på derefter.

1 Reply Last reply
              0

mthaastrup@helvede.netM This user is from outside of this forum
                mthaastrup@helvede.netM This user is from outside of this forum
                mthaastrup@helvede.net
                wrote sidst redigeret af mthaastrup@helvede.net

@holsta @wolf Hvordan ser man så forskel på Bosch? Jeg er endt med primært Makita (borehammer og bore/skrue-maskine), fordi jeg ikke kan gennemskue Bosch

1 Reply Last reply
                0

tofticles@helvede.netT This user is from outside of this forum
                  tofticles@helvede.netT This user is from outside of this forum
                  tofticles@helvede.net
                  wrote sidst redigeret af

@holsta @wolf Jeg har en af de grønne fra start-90'erne (den med gul aftrækker, så man kan meget fint justere hastigheden) - den bruger jeg til skruer, beton og mursten - med de rigtige bor har jeg ikke haft problemer (endnu).

1 Reply Last reply
                  0
                  • kramse@helvede.netK kramse@helvede.net

@wolf @holsta

jeg havde lidt samme oplevelse med min fine gode blå Bosch boremaskine. Den kunne ikke klare etageadskillelsen ned til kælder, beton

Der skal man bruge en borehammer, og da jeg nu har købt en sådan en i Bosch vil jeg fortsætte med det mærke.

Borehammer kører lige igennem

wolf@helvede.net
                    wrote sidst redigeret af

@kramse @holsta Joh, men min Borch-ting var netop en sådan borehammer-boremaskine.

kramse@helvede.netK 1 Reply Last reply
                    0

@kramse @holsta Joh, men min Borch-ting var netop en sådan borehammer-boremaskine.

kramse@helvede.net
                      wrote sidst redigeret af

@wolf @holsta

jeg tror jeg selv fremover skelner hårdt mellem boremaskine med hammer funktion og borehammer, den sidstnævnte kører bl.a. langsomt i forhold til den første.

1 Reply Last reply
                      0
                      Svar
                      • Svar som emne
                      Login for at svare
                      • Ældste til nyeste
                      • Nyeste til ældste
                      • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.