“Jeg laver e-bøger”.“Wow, spændende, har du så et studie derhjemme hvor du indtaler dem?”
-
@fanden jeg har dig, min ven.
@infonauten @fanden Blokér dig selv, inden det går helt galt for dig.

-
@MieKNielsen "Nej, det har jeg folk til".
@infonauten Er spot on hvad jeg som regel svarer.
-
@pmakholm @nickfrederiksen "Bare" er et gult flag, grænsende til rødt. Hvis det var "bare", ville jeg så spørge om hjælp? Folk glemmer nogle gange, at ting der er selvfølgelige for dem, kan være svære for andre.
(obligatorisk XKCD: https://xkcd.com/2501/ )
@infonauten @pmakholm Jeg har en dybt indgroet aversion mod ordet "bare". Især når vi snakker om opgaver. Det er oftest et ord som bliver brugt at folk som ikke aner noget om den opgave de stiller.
Jeg har eksempelvis estimeret en opgave som gik ud på at omskrive en hel webshop med abonnementsmotor til en helt ny e-commerce platform til omkring 1,6 mio. Sælgeren brugte ordet "bare" som i "bare genbrug" og "bare gør som den gamle" og solgte opgaven til 400.000... Den endelige pris lå nærmere 2 mio inden vi var færdige fordi vi "bare lige kunne"...
-
@infonauten @fanden Blokér dig selv, inden det går helt galt for dig.

-
@infonauten @pmakholm Jeg har en dybt indgroet aversion mod ordet "bare". Især når vi snakker om opgaver. Det er oftest et ord som bliver brugt at folk som ikke aner noget om den opgave de stiller.
Jeg har eksempelvis estimeret en opgave som gik ud på at omskrive en hel webshop med abonnementsmotor til en helt ny e-commerce platform til omkring 1,6 mio. Sælgeren brugte ordet "bare" som i "bare genbrug" og "bare gør som den gamle" og solgte opgaven til 400.000... Den endelige pris lå nærmere 2 mio inden vi var færdige fordi vi "bare lige kunne"...
@nickfrederiksen @pmakholm ja, meget præcist min oplevelse. "Det løser I lige ..."
-
@nickfrederiksen @pmakholm ja, meget præcist min oplevelse. "Det løser I lige ..."
@infonauten @pmakholm uhhhh hvor jeg hader ordet "bare"!
Ikke at jeg ikke selv har brugt det, men det har mestendels været i forbindelse med en forklaring på hvad der ligger i "bare". Altså som i "det er nemmere hvis vi 'bare' lige kalder denne her i stedet for at skrive den på ny".
-
“Jeg laver e-bøger”.
“Wow, spændende, har du så et studie derhjemme hvor du indtaler dem?”Hvad er folks forkerte antagelser om jeres fag?
@infonauten
- Jeg arbejder med flygtninge/i et flygtningecenter.
- Det må være et hårdt arbejde!Absolut. Jeg skriver arbejdsgange, juridiske tolkninger, klagesvar, undervisning til fagsystemer og så videre.
-
@infonauten
- Jeg arbejder med flygtninge/i et flygtningecenter.
- Det må være et hårdt arbejde!Absolut. Jeg skriver arbejdsgange, juridiske tolkninger, klagesvar, undervisning til fagsystemer og så videre.
@mjj ja, der er ofte mange funktioner som man ikke ser udefra.
-
@infonauten @liebach Mindst siden jeg først kom på twitter, ca. 2008. Jeg har endnu ikke blokeret ham, trods flere udsagn om det modsatte.
(Edit: men "bloker dig selv" er hermed føjet til mine auto-replies
) -
@infonauten @liebach Mindst siden jeg først kom på twitter, ca. 2008. Jeg har endnu ikke blokeret ham, trods flere udsagn om det modsatte.
(Edit: men "bloker dig selv" er hermed føjet til mine auto-replies
)@fanden @infonauten Frenemies forever.
-
@fanden @infonauten Frenemies forever.
@liebach Ja, @infonauten er Muttley til min Dick Dastardly.
-
@infonauten Batman kan man vel altid tegne.
@fanden så ikke dit edit, fuck jeg glemte batsymbolet på min tegning.
-
@fanden så ikke dit edit, fuck jeg glemte batsymbolet på min tegning.
@infonauten Meh, jeg fik finnerne på hans handsker til at se ud som cowboyfrynser
Hvis man gjorde det hele rigtigt var der ikke grund til at lave flere tegninger. -
@infonauten Meh, jeg fik finnerne på hans handsker til at se ud som cowboyfrynser
Hvis man gjorde det hele rigtigt var der ikke grund til at lave flere tegninger.@fanden "det er en Elseworlds-Batman som er cowboy". Sådan.
-
@fanden "det er en Elseworlds-Batman som er cowboy". Sådan.
@infonauten Okay, nørd

-
@infonauten Jeg har mest hørt: "It-sikkerhed? Altså firewalls og kryptering?"
@holsta
jeg har problemer med en printer, ka du ikke liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiige?
@infonauten -
@infonauten som udvikler har jeg ofte oplevet at folk tror jeg snildt kan hjælpe med alle deres it problemer.
Jeg har så også oplevet andre udviklere tro at jeg snildt kan strikke en enhedsdriver til linux sammen, også selvom jeg var webudvikler på windows. Altså discipliner så langt fra hinanden som man kan komme, næsten...
@nickfrederiksen @infonauten Skal vi ikke bare skrive vores egen kernel, OS, drivere, web browser, og *så* skal vores hjemmesider nok se godt ud

-
@nickfrederiksen @infonauten Skal vi ikke bare skrive vores egen kernel, OS, drivere, web browser, og *så* skal vores hjemmesider nok se godt ud

@philip @infonauten jo, lad os! Intet genbrug, alt fra bunden. Altid!
-
“Jeg laver e-bøger”.
“Wow, spændende, har du så et studie derhjemme hvor du indtaler dem?”Hvad er folks forkerte antagelser om jeres fag?
@infonauten IT konsulent, så må du da være helt oppe på hvilken Windows bærbar jeg skal købe, ik?
Altså, nej. Jeg har med at gøre med modernisering af store enterprise kodebaser.
-
"Hvornår opgraderer man egentlig til f-bøger?"
@folfdk @infonauten Altså… fagbøger?
Ej, dem har vi sgu smidt ud jo. AI ved alt!