Jeg glemte at tage et førbillede, men her er niecens yndlingssweater med et lappet hul.
-
Jeg glemte at tage et førbillede, men her er niecens yndlingssweater med et lappet hul. Først stoppede jeg det med scotch darning og bagefter syede jeg efter med sting der ligner strikmasker, fordi det første ikke blev ret pænt. #repair #nørklerier
-
M mthaastrup@helvede.net shared this topic
-
Jeg glemte at tage et førbillede, men her er niecens yndlingssweater med et lappet hul. Først stoppede jeg det med scotch darning og bagefter syede jeg efter med sting der ligner strikmasker, fordi det første ikke blev ret pænt. #repair #nørklerier
@Koefoed Det blev en VIRKELIG fin reperation!
-
@Koefoed Det blev en VIRKELIG fin reperation!
Enig, @MThaastrup @Koefoed Kunne eventuelt udvides til et rødt hjerte? Eller en smiley?
-
Enig, @MThaastrup @Koefoed Kunne eventuelt udvides til et rødt hjerte? Eller en smiley?
@Chris jeg sendte foto til niece som synes at der er vildt flot. Vi må se når hun ser den live, ellers må jeg udvide til en form hun hellere vil have. Har tænkt tanken men hvis dette er flot for en preteen, så er der jo ingen grund til at gøre yderligere. @MThaastrup
-
@Koefoed det er blevet rigtig pænt.
Hvor omstændigt er det? Har du (link til) en video?
Jeg har tre trøjer med huller - blandt andet en med et hvalpebid på maven - og de er alt for gode, fine, og dyre til at smide ud, men det ser lidt træls ud.
-
@Koefoed det er blevet rigtig pænt.
Hvor omstændigt er det? Har du (link til) en video?
Jeg har tre trøjer med huller - blandt andet en med et hvalpebid på maven - og de er alt for gode, fine, og dyre til at smide ud, men det ser lidt træls ud.
@mk det tog mig ca 40 min. Jeg har prøvet det før og det er ikke en helt tynd sweater, som er sværere at gøre pænt.
På Instagram og YouTube er tyske reparierenistliebe god til at lave video (se link til tæppesting/scotch darning men hun har mange metoder).
HulhulDK reparerer mod betaling, hvis du giver op. Hun er dygtig. Og laver også god video.
https://youtube.com/shorts/zoNtFvqlC6c?si=_Zvl-hpEg-e4TRal -
@mk det tog mig ca 40 min. Jeg har prøvet det før og det er ikke en helt tynd sweater, som er sværere at gøre pænt.
På Instagram og YouTube er tyske reparierenistliebe god til at lave video (se link til tæppesting/scotch darning men hun har mange metoder).
HulhulDK reparerer mod betaling, hvis du giver op. Hun er dygtig. Og laver også god video.
https://youtube.com/shorts/zoNtFvqlC6c?si=_Zvl-hpEg-e4TRal@mk på engelsk hedder de sting der ligner strikmasker: swiss darning. Det er ret nemt når man lige forstår strukturen. Dog nemmest at lave oven på stof uden huller. Derfor lukkede jeg her hullet med scotch og syede efter med swiss, som også hedder duplicate stitch. https://www.trickswithsticks.ca/duplicate-stitch/
-
@Koefoed Jeg kan rigtig godt lide, når reparationer er tydelige - sådan lidt samme ting som jeg har med ophæng af billeder og anden udsmykning - når man laver det 'skævt' med vilje i modsætning til de her snorlige opstillinger, hvor hjem kommer til at minde om museer og man er 'bange' for at forstyrre det.
Patina og reparationer giver ting sjæl.