Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Vinder af årets Booker Prize: David Szalay for bogen "Flesh": https://thebookerprizes.com/the-booker-library/prize-years/2025

Vinder af årets Booker Prize: David Szalay for bogen "Flesh": https://thebookerprizes.com/the-booker-library/prize-years/2025

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
fredagsbog
10 Indlæg 3 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
    camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
    camlarsch@helvede.net
    wrote sidst redigeret af

Vinder af årets Booker Prize: David Szalay for bogen "Flesh": https://thebookerprizes.com/the-booker-library/prize-years/2025

... som jeg ikke før har hørt om. Måske en fremtidig #fredagsbog?

ciarani@mastodon.greenC 1 Reply Last reply
    0
    • camlarsch@helvede.netC camlarsch@helvede.net

... som jeg ikke før har hørt om. Måske en fremtidig #fredagsbog?

ciarani@mastodon.greenC This user is from outside of this forum
      ciarani@mastodon.green
      wrote sidst redigeret af

@Camlarsch Jeg læste All That Man Is, da den udkom. Eller rettere: Jeg læste ikke All That Man Is. Jeg opgav ret hurtigt. Jeg nåede til cirka s15. Jeg kunne ikke holde ud af så mange tropes og hans klog-mandeforfatter #AmWriting stil. Jeg husker det tydeligt fordi jeg havde købt den som Hardback - det var mange penge, jeg smed mod væggen efter få sider 🙂

evilcartyen@mstdn.dkE 1 Reply Last reply
      0
      • ciarani@mastodon.greenC ciarani@mastodon.green

@Camlarsch Jeg læste All That Man Is, da den udkom. Eller rettere: Jeg læste ikke All That Man Is. Jeg opgav ret hurtigt. Jeg nåede til cirka s15. Jeg kunne ikke holde ud af så mange tropes og hans klog-mandeforfatter #AmWriting stil. Jeg husker det tydeligt fordi jeg havde købt den som Hardback - det var mange penge, jeg smed mod væggen efter få sider 🙂

evilcartyen@mstdn.dkE This user is from outside of this forum
        evilcartyen@mstdn.dk
        wrote sidst redigeret af

@CiaraNi @Camlarsch

Hvad er AmWriting stil? 🙂

0
        • evilcartyen@mstdn.dkE evilcartyen@mstdn.dk

@CiaraNi @Camlarsch

Hvad er AmWriting stil? 🙂

ciarani@mastodon.green
          wrote sidst redigeret af

@EvilCartyen Det er bare mit eget udtryk for forfattere, hvis værker dufter for stærkt af at have været Skrevet Med Stort S. Ofte MFA-forfattere. Forfattere, hvis bøger får mig til at fornemme dem og deres proces på hver side. Jeg kan se dem mens de skriver selvbevidst, nok i en café, nok iført en sort trøje med rullekrav, mens de tænker Se mig, I Am A Writer, I #AmWriting!, bare se hvor mange selvrefererende litterære referencer jeg kan proppe ind i en roman!

@Camlarsch

camlarsch@helvede.netC 1 Reply Last reply
          0

@EvilCartyen Det er bare mit eget udtryk for forfattere, hvis værker dufter for stærkt af at have været Skrevet Med Stort S. Ofte MFA-forfattere. Forfattere, hvis bøger får mig til at fornemme dem og deres proces på hver side. Jeg kan se dem mens de skriver selvbevidst, nok i en café, nok iført en sort trøje med rullekrav, mens de tænker Se mig, I Am A Writer, I #AmWriting!, bare se hvor mange selvrefererende litterære referencer jeg kan proppe ind i en roman!

@Camlarsch

camlarsch@helvede.net
            wrote sidst redigeret af

@EvilCartyen @CiaraNi Det mindede mig om en artikel, jeg engang læste. Efter nogle krumspring fandt jeg den: https://hazlitt.net/blog/are-you-amwriting

Du er ikke ene om din definition. 😉

0
            • camlarsch@helvede.netC camlarsch@helvede.net

@EvilCartyen @CiaraNi Det mindede mig om en artikel, jeg engang læste. Efter nogle krumspring fandt jeg den: https://hazlitt.net/blog/are-you-amwriting

Du er ikke ene om din definition. 😉

ciarani@mastodon.green
              wrote sidst redigeret af

@Camlarsch @EvilCartyen Ah! Godt at vide at det ikke kun er mig. Tak fordi du fandt og delte artiklen - den er god og sigende.

0

@Camlarsch @EvilCartyen Ah! Godt at vide at det ikke kun er mig. Tak fordi du fandt og delte artiklen - den er god og sigende.

evilcartyen@mstdn.dk
                wrote sidst redigeret af

@CiaraNi @Camlarsch det er sjovt, for jeg er så nonperformativt tænkende at det ikke engang går op for mig når folk prøver at performe en rolle.

Med mindre det er en selvbiografi jeg læser er jeg også som regel helt ligeglad med eller i hvert fald uopmærksom på forfatteren. Med mindre det er en jeg knuselsker, naturligvis.

0

@CiaraNi @Camlarsch det er sjovt, for jeg er så nonperformativt tænkende at det ikke engang går op for mig når folk prøver at performe en rolle.

Med mindre det er en selvbiografi jeg læser er jeg også som regel helt ligeglad med eller i hvert fald uopmærksom på forfatteren. Med mindre det er en jeg knuselsker, naturligvis.

evilcartyen@mstdn.dk
                  wrote sidst redigeret af

@CiaraNi @Camlarsch ej, nu du nævner det kommer jeg i tanke om nogle bøger jeg har læst i den stil, men det er heldigvis mange år siden. Sådan... Selvsikre og bedrevidende og På Den Rigtige Side af en eller anden debat eller samfundsting. Hvor man tænker - skulle man ikke lige enten skrive en kronik eller en roman?

0

@CiaraNi @Camlarsch ej, nu du nævner det kommer jeg i tanke om nogle bøger jeg har læst i den stil, men det er heldigvis mange år siden. Sådan... Selvsikre og bedrevidende og På Den Rigtige Side af en eller anden debat eller samfundsting. Hvor man tænker - skulle man ikke lige enten skrive en kronik eller en roman?

ciarani@mastodon.green
                    wrote sidst redigeret af

@EvilCartyen @Camlarsch Dem, jeg møder, skriver netop romaner. Hovedpersonen er typisk en forfatter, eller arbejder med noget litterært, og har en kat der hedder Tolstoj, og bærer altid rundt på et eksemplar af Don Quixote. Og skriver sætninger, der er overtænkt kvik-smarte.

0

@EvilCartyen @Camlarsch Dem, jeg møder, skriver netop romaner. Hovedpersonen er typisk en forfatter, eller arbejder med noget litterært, og har en kat der hedder Tolstoj, og bærer altid rundt på et eksemplar af Don Quixote. Og skriver sætninger, der er overtænkt kvik-smarte.

evilcartyen@mstdn.dk
                      wrote sidst redigeret af

@CiaraNi @Camlarsch Ja, jeg mener mere at deres romaner ofte skal Betyde Noget og de mener de er en Vigtig Stemme, de skriver klart romaner.

Kan godt være vi ikke snakker om den samme type 😄

1 Reply Last reply
                      0
                      Svar
                      • Svar som emne
                      Login for at svare
                      • Ældste til nyeste
                      • Nyeste til ældste
                      • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.