Jeg er ikke selv på mastodon.social, men det er jo den som DR i deres artikel om sociale netværk peger på man kan kigge retning af.
-
Jeg er ikke selv på mastodon.social, men det er jo den som DR i deres artikel om sociale netværk peger på man kan kigge retning af.
Så det er nok derfor der kommer en del dansk-klingende konti nu for tiden?
-
Så det er nok derfor der kommer en del dansk-klingende konti nu for tiden?
@folfdk Jeg har også bemærket flere nye dansk-klingende konti de sidste par uger og dage. En del uden, desværre, en introduktion eller noget i bio-feltet. Og heller ikke med bare et par indledende toots, der giver lidt idé om personen bag. Jeg vil gerne byde velkommen men jeg følger ikke tilbage i mørket, så at sige.
-
@folfdk Jeg har også bemærket flere nye dansk-klingende konti de sidste par uger og dage. En del uden, desværre, en introduktion eller noget i bio-feltet. Og heller ikke med bare et par indledende toots, der giver lidt idé om personen bag. Jeg vil gerne byde velkommen men jeg følger ikke tilbage i mørket, så at sige.
Der er mange danskere der er vant til at være forbrugere og ikke bidragydere på sociale medier. Men som hovedregel så får du det tilbage du giver ud når det kommer til fediverset.
Må håbe nogle af dem får lyst til at bidrage med et eller andet - likes, kommentarer, boost, posts - ellers bliver det nok et kort ophold.
-
Der er mange danskere der er vant til at være forbrugere og ikke bidragydere på sociale medier. Men som hovedregel så får du det tilbage du giver ud når det kommer til fediverset.
Må håbe nogle af dem får lyst til at bidrage med et eller andet - likes, kommentarer, boost, posts - ellers bliver det nok et kort ophold.
@CarstenBoll @folfdk Det må vi håbe. De har fundet vej til en venlig café, hvor man hurtigt bliver en del af selskabet, hvis man har lyst til også selv at give hånden, så at sige.
'Som hovedregel så får du det tilbage du giver ud når det kommer til fediverset.' Godt sagt.
-
Helt enig.
Og det bliver svært, eller kan blive svært, fordi man selv skal opbygge det netværk af konti man gerne vil følge, før der begynder at ske noget særligt i ens tidslinje. -
Helt enig.
Og det bliver svært, eller kan blive svært, fordi man selv skal opbygge det netværk af konti man gerne vil følge, før der begynder at ske noget særligt i ens tidslinje.@folfdk @CarstenBoll Netop. Der er et uheldigt cyklus. Man kommer ind på en travl og livlig café, men står alene i hjørnet uden at præsentere sig eller at hilse eller at deltage i en samtale. Efter et par besøg, så går man igen fordi 'her sker der ikke noget.'
Bare en introduktion plus et par toots og boosts, der viser, hvad man er interesseret i, ville hjælpe nyankomne skabe gensidigt kontakt.
-
F folfdk@helvede.net shared this topic