Har forlængst sagt farvel til X og goddag til Bluesky, og er gået i gang med:
-
@Ruth_Mottram @CiaraNi @micminter til min store (positive) overraskelse var min familie og venner klar på at prøve Matrix i sin tid, nu er jeg også på signal og det er også fint nok. Jeg er mest til decentrale netværk, men det hjælper sjældent st være religiøs omkring det...
@CarstenBoll @Ruth_Mottram @micminter Dejligt at det spreder sig, i hvert fald.
-
@Ruth_Mottram @EvilCartyen @micminter Dejligt at det er begyndt at lykkes for flere af jer at skifte fra WhatsApp sammen med andre i jeres kreds. Jeg håber, at det smitter af på flere og flere derfra for at vi bevæger os mod en WhatsApp tipping point i den meget overskuelige fremtid.
@CiaraNi @EvilCartyen @micminter ja, det håber jeg også. Vi bruger den også til vores forskningsgruppechat - men jeg undrer mig også lidt om matrix kunne være det bedste alternativ?
-
@CiaraNi @EvilCartyen @micminter ja, det håber jeg også. Vi bruger den også til vores forskningsgruppechat - men jeg undrer mig også lidt om matrix kunne være det bedste alternativ?
@Ruth_Mottram @EvilCartyen @micminter Matrix er et nyt navn for mig - jeg må kigge nærmere.
-
"Whatsapp og Messenger
️ Signal (den er svær)"Den er netop svær. Jeg har Signal, men taler mest til mig selv derinde. Alle sidder fast i WhatsApp. Især med familie og venner i mange lande, har jeg ikke endnu kunne slette WhatsApp fordi det svarer til at miste dagligdagskontakt med dem, nu hvor jeg i forvejen allerede ikke er på Facebook, Instagram og de andre steder, de snakker sammen. Jeg håber, at vi når en WhatsApp tipping point snart.
@CiaraNi @EvilCartyen @micminter kender ingen på Whatsapp, men at få nogen til at skifte væk fra Messenger og snap er stort set umuligt i vores omgangskreds - det er en sej kamp, men håber det vender
-
@Ruth_Mottram @EvilCartyen @micminter Matrix er et nyt navn for mig - jeg må kigge nærmere.
@CiaraNi @Ruth_Mottram @EvilCartyen @micminter Kolla Deltachat också, tycker det är enklare och bättre än Matrix. Och decentraliserat.
-
@CiaraNi @EvilCartyen @micminter kender ingen på Whatsapp, men at få nogen til at skifte væk fra Messenger og snap er stort set umuligt i vores omgangskreds - det er en sej kamp, men håber det vender
@mrbase @EvilCartyen @micminter Det er netop en sej sej sej kamp. Vi håber, det vender

-
@CiaraNi @Ruth_Mottram @EvilCartyen @micminter Kolla Deltachat också, tycker det är enklare och bättre än Matrix. Och decentraliserat.
@kallekn Godt med nye anbefalinger. Eller, new-to-me, i hvert fald - jeg kender ikke Delta. Tak for tippet.
-
S suneauken@mastodon.world shared this topic
-
"Whatsapp og Messenger
️ Signal (den er svær)"Den er netop svær. Jeg har Signal, men taler mest til mig selv derinde. Alle sidder fast i WhatsApp. Især med familie og venner i mange lande, har jeg ikke endnu kunne slette WhatsApp fordi det svarer til at miste dagligdagskontakt med dem, nu hvor jeg i forvejen allerede ikke er på Facebook, Instagram og de andre steder, de snakker sammen. Jeg håber, at vi når en WhatsApp tipping point snart.
@CiaraNi @EvilCartyen @micminter
Den er netop utrolig svær, fordi #WhatsApp data er gratis for mine venner og kolleger i mnage afrikanske lande, mens Signal, etc er ikke -
corporate manipulations against free markets have strong impact.
-
S sebastian@social.itu.dk shared this topic
-
Har forlængst sagt farvel til X og goddag til Bluesky, og er gået i gang med:
Deaktiveret Facebook
Genstart på Mastodon
Google Chrome
Ecosia
Gmail
ProtonMail
Google Photo
ProtonDrive
Instagram
Pixelfed
Whatsapp og Messenger
Signal (den er svær)@micminter Hej Michael, det lyder som et super spændende projekt, jeg er selv på samme rejse

Dog vil jeg sige, det er måske ikke så vigtigt om du lige nu får udskiftet messenger med signal, men nærmere at du har taget et informeret valg. Det valg kan nemt blive at du bliver på messenger, for en tid. Og du informerer din omgangskreds om fordele og ulemper ved METAs produkter. -
Den er netop utrolig svær, fordi #WhatsApp data er gratis for mine venner og kolleger i mnage afrikanske lande, mens Signal, etc er ikke -
corporate manipulations against free markets have strong impact.
@sebastian Jeg troede, at selve data enten skulle købes eller er gratis uafhængig af, hvad man bruger den til. Jeg vidste ikke, der var situationer eller steder, hvor det f.eks. er gratis at bruge WhatsApp men ikke tilsvarende produkter som Signal. Corporate manipulations indeed.
-
@sebastian Jeg troede, at selve data enten skulle købes eller er gratis uafhængig af, hvad man bruger den til. Jeg vidste ikke, der var situationer eller steder, hvor det f.eks. er gratis at bruge WhatsApp men ikke tilsvarende produkter som Signal. Corporate manipulations indeed.
Ja, det er det det såkaldte "zerorating" gør - almindelig data trafik koster penge, mens Meta trafik er fri.
Så, selv om folk ikke har en shilling til bundles, så fungerer WhatsApp