En af de bedste investeringer vi har gjort i nyere tid er et gammeldags minutur til køkkenet.
-
@hunspirillen Sådan gør jeg også! 2-3 tal går fint,mere end 3 tal, så skriver jeg det på papir.
Lyden af et minutur er OK mens det tæller ned, men selve alarmen er ulidelig
.
Men jeg kan finde på at bruge det, hvis jeg skal koge bælgfrugter i en times tid.
@infonauten@ondekvinde @hunspirillen det kan jeg slet ikke. Nogle ting er det bare bedst hvis jeg udliciterer. "Ja, der gik ild i køkkenet, men jeg fik en ide som jeg lige skulle tænke over. Hvilken idé? Det har jeg glemt."
-
@ondekvinde @infonauten Giv mig en god vrideknap any day of the week. Hvilket heldigvis er, hvad vi har på vores komfur.
-
En af de bedste investeringer vi har gjort i nyere tid er et gammeldags minutur til køkkenet. Vi har begge i flere år bare sat timere på vores telefoner, men det gik op for os at vi savnede det fysiske i at dreje på et ur og høre det tikke bagefter. Hermed anbefalet.
@infonauten Min hjerne nåede at protestere, at det hedder EN minotaur, før jeg nåede til ordet "køkkenet", hvor jeg blev mere opmærksom på konteksten.
-
@CiaraNi Den lyd havde jeg glemt, men den er klart værd at købe et godt, gammeldags minutur for! (Jeg bruger ikke stemmestyring på min telefon, så dét problem har jeg ikke - og har også en velfungerende timer i ovnen).
@infonauten@tanyakaroli @infonauten Har heller aldrig brugt stemmestyring på min telefon, men jeg brugte Timer på den i lang tid. Jeg bemærkede, at jeg blev træt af det når jeg ikke havde frie hænder og Done! bipperiet fortsatte og fortsatte indtil jeg kunne nå telefonen. Så huskede jeg den gamle og fuldt funktionelle metode og tænkte: Den skal jeg vende retur til.
-
@liebach @infonauten Jeg ved hvad jeg skal se i weekenden.
-
En af de bedste investeringer vi har gjort i nyere tid er et gammeldags minutur til køkkenet. Vi har begge i flere år bare sat timere på vores telefoner, men det gik op for os at vi savnede det fysiske i at dreje på et ur og høre det tikke bagefter. Hermed anbefalet.
@infonauten @tanyakaroli @CiaraNi Jeg har minutur i ovnen og airfryeren slukker selv - men derudover har jeg et magnetur hængende på køleskabet - det er mindst 15 år gammelt, hvis ikke ældre, og har fået skiftet batteri to gange. Så ingen tikkelyd, men it does the trick
PS - ville have uploadet et foto af minuturet, men mastodon siger at fotoformatet ikke er supporteret...?
-
@infonauten @liebach "nuke-cle-are oo-essels". Det er virkelig Chekovs øjeblik i rampelyset.
Og for meget LDS? Det findes ikke:
-
@infonauten Min hjerne nåede at protestere, at det hedder EN minotaur, før jeg nåede til ordet "køkkenet", hvor jeg blev mere opmærksom på konteksten.
@wolf "nå minotauren? Han pisker æg og rører lidt rundt i gryderetter og sådan"
-
@infonauten @tanyakaroli @CiaraNi Jeg har minutur i ovnen og airfryeren slukker selv - men derudover har jeg et magnetur hængende på køleskabet - det er mindst 15 år gammelt, hvis ikke ældre, og har fået skiftet batteri to gange. Så ingen tikkelyd, men it does the trick
PS - ville have uploadet et foto af minuturet, men mastodon siger at fotoformatet ikke er supporteret...?
@bettina @infonauten @tanyakaroli Mit minitur er også magnetisk, kan hænge på noget. Er en helt old-school, batteri-fri drejeskive-udgave jeg fandt i en genbrugsbutik.
-
@tanyakaroli @infonauten Har heller aldrig brugt stemmestyring på min telefon, men jeg brugte Timer på den i lang tid. Jeg bemærkede, at jeg blev træt af det når jeg ikke havde frie hænder og Done! bipperiet fortsatte og fortsatte indtil jeg kunne nå telefonen. Så huskede jeg den gamle og fuldt funktionelle metode og tænkte: Den skal jeg vende retur til.
@CiaraNi God pointe! Man har jo netop ikke altid hænderne fri. @infonauten
-
@infonauten @liebach "nuke-cle-are oo-essels". Det er virkelig Chekovs øjeblik i rampelyset.
Og for meget LDS? Det findes ikke:
-
@CiaraNi God pointe! Man har jo netop ikke altid hænderne fri. @infonauten
@tanyakaroli @CiaraNi det var netop grunden til at jeg forsøgte at bruge Siri, men man kan ikke slukke en alarm med stemmen, kun sætte den.

-
@tanyakaroli @CiaraNi det var netop grunden til at jeg forsøgte at bruge Siri, men man kan ikke slukke en alarm med stemmen, kun sætte den.

@infonauten arrggh! But why?? @CiaraNi
-
@wolf "nå minotauren? Han pisker æg og rører lidt rundt i gryderetter og sådan"
@infonauten "... og kæmper med sin thaisauce".
-
@infonauten arrggh! But why?? @CiaraNi
@tanyakaroli @infonauten Det er også kommet bag på mig! Jeg ville have tænkt at det var en oplagt anvendelse.
-
@infonauten @liebach Double dumbass on us for ikke at have genset den tidligere.
-

@infonauten DET ER DA FULDSTÆNDIGT UBRUGELIGT OG DÅRLIG UX
jeg har heldigvis aldrig brugt stemmestyring til noget som helst
@tanyakaroli @CiaraNi -
@liebach @infonauten På intet tidspunkt kommer jeg til at anvende tale til at guide noget som helst med strøm på.
Efter at have overværet min eks-svoger prøve mundtligt at styre lydstyrken på et Samsung fjernsyn mellem fem børn, en lille hund og generelt julekaos er jeg kureret.
@tofticles @liebach @infonauten
“Hey Sigrid tænd lyset udenfor og åbn sagde du noget far hvem snakker du med må jeg prøve donde esta mi pantalones hold nu bøtte jeg prøver at gøre mig klar” -
@tofticles @liebach @infonauten
“Hey Sigrid tænd lyset udenfor og åbn sagde du noget far hvem snakker du med må jeg prøve donde esta mi pantalones hold nu bøtte jeg prøver at gøre mig klar”
.