Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Jeg ville virkelig ønske, at vi på dansk mastodon blev bedre til at kommentere og videredele hinandens poster.

Jeg ville virkelig ønske, at vi på dansk mastodon blev bedre til at kommentere og videredele hinandens poster.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
danmarkskifterdkmastodon
63 Indlæg 16 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • miturian@mastodon.socialM miturian@mastodon.social

@SuneAuken nu vi taler om at mastodon ikke er super brugervenligt:
    Jeg kan se at nogen her svarer på indlæg jeg ikke kan se fra en bestemt person. Jeg kan klikke på personens navn, og så står der bare at vedkommende aldrig har postet noget. Skal jeg gætte på at det er mig eller dem der har blokeret kommunikationen imellem os?
    Det føles lidt som en særlig fediverse oplevelse kun at læse halvdelen af en samtale. Jeg ved ikke hvad den gode løsning er, men det her er ikke perfekt

suneauken@mastodon.worldS This user is from outside of this forum
    suneauken@mastodon.world
    wrote sidst redigeret af

@miturian

Den er jeg ikke techie nok til at forklare.

1 Reply Last reply
    0
    • suneauken@mastodon.worldS suneauken@mastodon.world

Senere ... Ha. Der er noget vidunderligt over, at dette er den mest aktive post, jeg vist nogensinde har sat på Mastodon.

folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
      folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
      folfdk@helvede.net
      wrote sidst redigeret af

@SuneAuken

Den er ukontroversiel og relevant for næsten alle 😊

Og lagt op på det helt rigtige tidspunkt

suneauken@mastodon.worldS 1 Reply Last reply
      1
      0
      • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

@SuneAuken

Den er ukontroversiel og relevant for næsten alle 😊

Og lagt op på det helt rigtige tidspunkt

suneauken@mastodon.world
        wrote sidst redigeret af

@folfdk Det ser unægtelig sådan ud.

1 Reply Last reply
        0

Jeg ville virkelig ønske, at vi på dansk mastodon blev bedre til at kommentere og videredele hinandens poster.

Jeg ved godt, at rækkevidde ikke er alt, men der er nødt til at være en mulighed for at give en post rækkevidde, hvis vi vil have myndigheder og debattører væk fra tech-oligarkernes platforme.

Danmark vil gerne skifte fra, men der skal også være noget at skifte til.

#DanmarkSkifter #DkMastodon

leanderlindahl@mastodon.socialL This user is from outside of this forum
          leanderlindahl@mastodon.social
          wrote sidst redigeret af

@SuneAuken jag tycker ni borde skapa ett eller flera "starterpacks" för danska 🇩🇰 Masto deltagare. Det kan hjälpa lite för de som är nya.

https://fedidevs.com/starter-packs/?q=&order_by=popular_day

1
          0
          • leanderlindahl@mastodon.socialL leanderlindahl@mastodon.social

@SuneAuken jag tycker ni borde skapa ett eller flera "starterpacks" för danska 🇩🇰 Masto deltagare. Det kan hjälpa lite för de som är nya.

https://fedidevs.com/starter-packs/?q=&order_by=popular_day

suneauken@mastodon.world
            wrote sidst redigeret af

@leanderlindahl

Jeg tror, der findes nogle. Jeg er for tech-inkompetent til helt at vide det.

leanderlindahl@mastodon.socialL 1 Reply Last reply
            0

@leanderlindahl

Jeg tror, der findes nogle. Jeg er for tech-inkompetent til helt at vide det.

leanderlindahl@mastodon.social
              wrote sidst redigeret af

@SuneAuken aha, jag letar lyckades inte hitta någon på temat Danmark... Men jag kanske inte heller förstår hur man letar...🙂

1
              0
              • leanderlindahl@mastodon.socialL leanderlindahl@mastodon.social

@SuneAuken aha, jag letar lyckades inte hitta någon på temat Danmark... Men jag kanske inte heller förstår hur man letar...🙂

suneauken@mastodon.world
                wrote sidst redigeret af

@leanderlindahl

Fumlehoveder i alle lande, foren jer!

1 Reply Last reply
                0
                • madsenandersc@social.vivaldi.netM madsenandersc@social.vivaldi.net

@jeppe @SuneAuken @Jonasdahl

Jeg er bange for, at der er et stykke vej endnu, før Mastodon er for alle.

Jeg ville lige følge Jesper Ross Stocholm, og det er muligt, at jeg er en tastaturklovn, men så vidt jeg kan se, kan jeg kun følge ham ved at klikke på linket til hans Mastodon-konto fra hans Friendica-indlæg, og så logge ind med mit brugernavn fra social.vivaldi.net og så tilføje ham - i hvert fald fra min browser på en computer.

Det er simpelthen for klodset til at de fleste gider bøvle med det, og det må pinedød kunne gøres bedre.

Jeg er med på, at det er noget andet, når en person kommer op i mit feed lokalt - så er det ligetil. Men det at tilføje brugere via et eksternt link til en anden server er noget hest, og det kan næsten ikke undgå at blive en barriere for en del nye brugere.

anderslund@expressional.socialA This user is from outside of this forum
                  anderslund@expressional.socialA This user is from outside of this forum
                  anderslund@expressional.social
                  wrote sidst redigeret af anderslund@expressional.social

@madsenandersc @jeppe @SuneAuken @Jonasdahl

Du burde kunne klikke på Jespers handle på et hvert af hans indlæg for at se hans profil, og derfra følge ham?

1 Reply Last reply
                  0
                  • jonasdahl@expressional.socialJ jonasdahl@expressional.social

@SuneAuken Yes, jeg har tænkt det samme og er startet på at poste indlæg på FB inden min exit om, de enkelte skift alle nemt kan foretage, og som jeg selv har erfaret.

sorenhave@mastodon.nuS This user is from outside of this forum
                    sorenhave@mastodon.nuS This user is from outside of this forum
                    sorenhave@mastodon.nu
                    wrote sidst redigeret af

@Jonasdahl Jeg har tilsvarende efterladt dette (nu eneste) opslag på min Facebook, indtil jeg helt sletter den 20. januar:

@SuneAuken

1 Reply Last reply
                    1
                    0

Jeg ved godt, at rækkevidde ikke er alt, men der er nødt til at være en mulighed for at give en post rækkevidde, hvis vi vil have myndigheder og debattører væk fra tech-oligarkernes platforme.

Danmark vil gerne skifte fra, men der skal også være noget at skifte til.

#DanmarkSkifter #DkMastodon

arildsen@mastodon.greenA This user is from outside of this forum
                      arildsen@mastodon.greenA This user is from outside of this forum
                      arildsen@mastodon.green
                      wrote sidst redigeret af

@SuneAuken nu har jeg i hvert fald delt dit og kommenterer det hermed også 😉
                      Du har helt ret. Der skal noget interaktion til for at holde gryden i kog og tilbyde noget, der kan tiltrække og fastholde brugere.
                      Jeg tror faktisk, jeg vil begynde at skrive lidt om det på Facebook også i håb om at lokke nogle venner og bekendte på Mastodon - og også prøve Friendica.
                      Facebook har jeg svært ved at slippe lidt endnu, bl.a. fordi en del af børnenes skolekommunikarion foregår der 🙄

1
                      0
                      • arildsen@mastodon.greenA arildsen@mastodon.green

@SuneAuken nu har jeg i hvert fald delt dit og kommenterer det hermed også 😉
                        Du har helt ret. Der skal noget interaktion til for at holde gryden i kog og tilbyde noget, der kan tiltrække og fastholde brugere.
                        Jeg tror faktisk, jeg vil begynde at skrive lidt om det på Facebook også i håb om at lokke nogle venner og bekendte på Mastodon - og også prøve Friendica.
                        Facebook har jeg svært ved at slippe lidt endnu, bl.a. fordi en del af børnenes skolekommunikarion foregår der 🙄

suneauken@mastodon.world
                        wrote sidst redigeret af

@arildsen

God plan.

Det er jo i sig selv virkelig mærkeligt, at man skal bruge en platform som FB for at følge med i sine børns liv: "Bare rolig, vi deler kun dine oplysninger med Mark Zuckerberg og JD Vance, og de bruger dem ikke til andet end at prøve at knække demokratiet".

1 Reply Last reply
                        0
                        • gambolputte@expressional.socialG gambolputte@expressional.social shared this topic
                        Svar
                        • Svar som emne
                        Login for at svare
                        • Ældste til nyeste
                        • Nyeste til ældste
                        • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.