Og hvorfor ikke forsøge sig med en mindre forurenende variant uden AI (og uden 'tag et billede').
-
@anderslund Det er en fix detalje, det med nummeret på containeren...
Når vi valgte at gå uden om app var det fordi vi kunne se at ca 2/3 af søgningerne kom direkte fra Google. Så folk Googlede "sortering flamingo Billund" eller lign, og blev ledt direkte til svaret.
Vi havde godt forudset at folk ville spørge deres Siri eller Alexa eller whatnot. En dedikeret app er lidt unødig friktion i den sammenhæng.
Jeg havde lidt naivt forestillet mig at PWA'er blev meget mere udbredte.
@oldrup Jeg tror techbros'ene hader PWAer, fordi de er meget demokratiske. Beklageligvis.
-
Når vi valgte at gå uden om app var det fordi vi kunne se at ca 2/3 af søgningerne kom direkte fra Google. Så folk Googlede "sortering flamingo Billund" eller lign, og blev ledt direkte til svaret.
Vi havde godt forudset at folk ville spørge deres Siri eller Alexa eller whatnot. En dedikeret app er lidt unødig friktion i den sammenhæng.
Sådan skal det da gøres, nice work!
-
@oldrup Det er i alt fald en fin app, så du har fået en ny bruger

-
@oldrup Jeg tror techbros'ene hader PWAer, fordi de er meget demokratiske. Beklageligvis.
@anderslund Apple og Google kan jo heller ikke tage sig betalt for at du bruger en PWA. Eller forhindre du bruger et indholdsfilter som uBlock.
Men det er fedt at lave PWA'er dog. Og relativt nemt.
-
Sådan skal det da gøres, nice work!
@mjack @anderslund Tusind tak Michael! Og du er velkommen til at bruge sitet. Efter at reglerne for affaldssortering blev harmoniseret er der kun meget få lokale forskelle.
Den største udfordring imo er komposit materialer fx flere typer plastik der ikke kan skilles ad... Derfor har jeg også mere fidus til en dygtig plads-medarbejder end en AI model.
-
@oldrup Man skulle to at de ville kunne integrere din app - det tænkte jeg faktisk måske kunne være tilfældet. Sikke et spild!
@anderslund Dygtige nørder og dygtige sælgere er som regel to forskellige personligheder

-
@anderslund Apple og Google kan jo heller ikke tage sig betalt for at du bruger en PWA. Eller forhindre du bruger et indholdsfilter som uBlock.
Men det er fedt at lave PWA'er dog. Og relativt nemt.
Der er ikke noget til hinder for, at du kan implementere Google Play Billing-funktionalitet i din PWA. Jeg tror også Microsoft Store understøtter PWA'er...
https://developers.google.com/codelabs/pwa-in-play#0
https://chromeos.dev/en/publish/pwa-play-billingApple har traditionelt haft foden på bremsen, desværre - der mangler ret mange essentielle funktioner. Måske kan nogle lappes med polyfills, men så skal man også vedligeholde en underskov af plugins

https://www.magicbell.com/blog/pwa-ios-limitations-safari-support-complete-guide
-
@anderslund Må jeg introducere: Ressourceportalen.
En letvægts affaldssorteringsguide som jeg har bygget i samarbejde med AFLD i Herning for 5+ år siden.
Omhyggeligt redigerede affaldstyper som løbende opdateres. Synonymer og forskellige stavemåder.
Udviklet efter principperne i Sustainable Web Manifesto; hver side udleder < 0.25 G CO2e / visning (vi sparer ca 1 ton CO2 om året ift tidligere løsning).
Kan installeres som PWA.
Open Source.
@oldrup @anderslund @IbenChristiane Jeg ville ønske vi havde den i stedet for en Revas app. Men sjovt som den første ting jeg slår op skal sorteres anderledes. Det ene sted er smørbakker plast, det andet sted er det restaffald.
-
@oldrup @anderslund @IbenChristiane Jeg ville ønske vi havde den i stedet for en Revas app. Men sjovt som den første ting jeg slår op skal sorteres anderledes. Det ene sted er smørbakker plast, det andet sted er det restaffald.
@trezzer @oldrup @IbenChristiane
FFV tilbyder både og
-
@trezzer @anderslund @IbenChristiane Du kan sagtens bruge Ressourceportalen kombineret med din sunde fornuft.
En stor udfordring under affaldssortering er "komposit-materialer", fx emballage der består af fx både pap og plast.
Kan det adskilles giver det mening at sortere hver for sig.
Kan det ikke, skal det i restaffald og bliver "energiudnyttet" aka brændt.
Særlige ordninger etableres for fx mælkekartoner som der er mange af, hvor plasten maskinelt adskiltes fra pappen.
-
@trezzer @anderslund @IbenChristiane Du kan sagtens bruge Ressourceportalen kombineret med din sunde fornuft.
En stor udfordring under affaldssortering er "komposit-materialer", fx emballage der består af fx både pap og plast.
Kan det adskilles giver det mening at sortere hver for sig.
Kan det ikke, skal det i restaffald og bliver "energiudnyttet" aka brændt.
Særlige ordninger etableres for fx mælkekartoner som der er mange af, hvor plasten maskinelt adskiltes fra pappen.
@oldrup @trezzer @IbenChristiane Heldigvis er der flere og flere emballager der er designet så det er nemt at adskille pap/papir og plast, fx bægrer med mælkeprodukter, poser til sandwich osv.