Tidligere lavede jeg et trut i #DemokratiskErhverv om en domæneforhandler for .dk.
-
Tidligere lavede jeg et trut i #DemokratiskErhverv om en domæneforhandler for .dk. Jeg er nysgerrig hvad interessen er for .eu. Lad os sige det koster 100-200 kr om året at være medlem, og .dk domæne koster 75 kr og .eu 35 kroner.
-
Tidligere lavede jeg et trut i #DemokratiskErhverv om en domæneforhandler for .dk. Jeg er nysgerrig hvad interessen er for .eu. Lad os sige det koster 100-200 kr om året at være medlem, og .dk domæne koster 75 kr og .eu 35 kroner.
Grunden til at jeg overvejer .eu er dels fordi jeg håber at søge midler til at udvikle en open source EPP-klient vi skal bruge. For at forbedre chancerne giver det mest mening hvis EPP-klienten er testet og klar til brug til andet end .dk.
-
Grunden til at jeg overvejer .eu er dels fordi jeg håber at søge midler til at udvikle en open source EPP-klient vi skal bruge. For at forbedre chancerne giver det mest mening hvis EPP-klienten er testet og klar til brug til andet end .dk.
Den anden grund er at .eu er en bedre deal:
Til .dk skal man betale 7500 kr (~1000 EUR) årligt i gebyr for overhovedet at være med, og et domæne koster 71 kr.
Til .eu skal man tanke op med 2.500 EUR (~18.000 kr) og derefter forbruge mindst 500 EUR om året (eller betale differencen op til 500 EUR).Så selvom at forhandle .eu kræver flere penge up front så kan det være en bedre business da de 2.500 EUR ikke forsvinder ud i den blå luft, og man forsvare at tage lån/investering.
-
@reynir Jeg håber at se din drøm blive en realitet, det ville være så fedt!
-
R reynir@social.data.coop shared this topic