12 mio pakker fra Temu, Shein og aliexoress om dagen.
-
@Koefoed jeg tænker umiddelbart, det er en europæisk underklasse som handler dér, folk der gerne vil forbruge, men ikke har særlig mange penge at gøre det for(?).
@anport Stine Bosse rakte selv hånden op da hun spurgte hvem til stede der havde handlet på Temu. (Og det var hendes pointe at alle gør det)
-
@Koefoed ok, nu læste jeg igen og 12 millioner om dagen er nok i overkanten, selvom man tæller transit med.
@Laust Jeg synes at det er et højt tal uanset. Og virkelig svært at forstå hvor meget det er når man ganger med 365.
-
@anport Stine Bosse rakte selv hånden op da hun spurgte hvem til stede der havde handlet på Temu. (Og det var hendes pointe at alle gør det)
@Koefoed fuck, det lyder sgu’ ikke godt, måske er det på tide med en oplysningskampagne om produktionsforholdene, når folket køber billig-billig crap på Temu etc.
-
@Koefoed fuck, det lyder sgu’ ikke godt, måske er det på tide med en oplysningskampagne om produktionsforholdene, når folket køber billig-billig crap på Temu etc.
@anport Det skal bare forbydes, IMO. Luk for salg og import af ting som ikke lever op til kravene.
-
@tokeriis Jeg skældte svigermor så meget hæder og ære fra, da hun gjorde det, at de apps røg af igen. Og voksne skal fandeme snakke med deres børn. Det er lort. Produceret under kummerlige forhold. Med store menneskelige og økonomiske konsekvenser.
@Koefoed Enig.
-
@anport Det skal bare forbydes, IMO. Luk for salg og import af ting som ikke lever op til kravene.
@Koefoed 100% enig
-
>jeg er fandeme rystet over mine medmennesker. Hvad fuck laver I (ikke jer, jeres naboer), når I handler på de lorteplatforme! #folkeKoefoed
>Stine Bosse spørger nysgerrigt ham fra H&M, om de markedsfører sig på at deres produkter er sikre, altså lever op til krav. Det gør de ikke, siger han, men forhåbentlig kommer de til det, antyder Bosse. Han svarer at de arbejder på tre tråde “fashion, affordable, sustainable without compromising on any of them”.
Bosse lukker med at minde om at ens stemme betyder noget, også ift miljø og sikkerhed. Og at seneste EP-valg ændrede sammensætningen så de nu har det sværere. #folkeKoefoed
-
>jeg er fandeme rystet over mine medmennesker. Hvad fuck laver I (ikke jer, jeres naboer), når I handler på de lorteplatforme! #folkeKoefoed
@Koefoed Jeg så på et tidspunkt et TV-avis-indslag, hvor en dame havde et hus fyldt med skrammel fra Temu. Hun havde NUL filtre i forhold til, hvad hun købte, hvorfor hun købte det, hvordan det var produceret, og et ikke-eksisterende refleksionsniveau. Og man kunne ellers forestille sig, at det ville komme, hvis der kom et tv-hold ....
-
>Stine Bosse spørger nysgerrigt ham fra H&M, om de markedsfører sig på at deres produkter er sikre, altså lever op til krav. Det gør de ikke, siger han, men forhåbentlig kommer de til det, antyder Bosse. Han svarer at de arbejder på tre tråde “fashion, affordable, sustainable without compromising on any of them”.
Bosse lukker med at minde om at ens stemme betyder noget, også ift miljø og sikkerhed. Og at seneste EP-valg ændrede sammensætningen så de nu har det sværere. #folkeKoefoed
>efter den omgang (for helvede hvor deprimerende) er jeg gået direkte i køen til de bedste kanelsnegle på folkemødet (fra Svaneke Bageri. Kan ikke finde udsalg fra Brødre i Tejn). Om lidt tager jeg en time med socialområdet, først hos Information om botilbud og socialret (socialministeren samt lektor i jura) og bagefter hos Egmontfonden om trivsel (hvor der er børn i panelet og det bringer da forhåbentlig håb).
Men først, en snegl (uden kaffe og kanelsnegl dur helten ikke) #folkeKoefoed -
12 mio pakker fra Temu, Shein og aliexoress om dagen. Jeg kom lidt sent ind i det men det må være EU og ikke DK?! Men 12 mio pakker om dagen!
80-100% af tøj og sko derfra overholder ikke EUs krav.
Debat hos Dansk Erhverv. Vinklen er konkurrenceforvridning men man kunne jo også sige miljø. Det er dog nok konkurrenceforvridning man bedst kan angribe det med (dette står for min egen regning, selvom jeg ville ønske at det var miljø og klima). #folkeKoefoed@Koefoed Læg dertil effekten som nethandel har på vores bymidter.
-
@Koefoed Læg dertil effekten som nethandel har på vores bymidter.
@sorenhave Og pap og brændsel og og og.