Jeg har fået migreret den der Messenger-tråd med gamle venner over på Signal!
-
Jeg har fået migreret den der Messenger-tråd med gamle venner over på Signal! Og den afledte effekt blev at et andet tråd med delvis overlap rykkede med!! Kom så venner, nu rykker vi sgu!
#DanmarkSkifter -
@bjarkess I know, I know… Men i første omgang er pointen at komme væk fra surveillance tech og algoritmer. Jeg og alle mine venner er big-time normies, så brugeroplevelsen skal bare virke!
Jeg har aldrig prøvet deltachat, men de erfaringer jeg selv har gjort mig med matrix har været… blandede…
Og jeg gider ikke risikere at hele den sociale del af eksperimentet fejler fordi vennerne ikke kan leve med løsningen
-
@bjarkess I know, I know… Men i første omgang er pointen at komme væk fra surveillance tech og algoritmer. Jeg og alle mine venner er big-time normies, så brugeroplevelsen skal bare virke!
Jeg har aldrig prøvet deltachat, men de erfaringer jeg selv har gjort mig med matrix har været… blandede…
Og jeg gider ikke risikere at hele den sociale del af eksperimentet fejler fordi vennerne ikke kan leve med løsningen
@jpkolsen Jeg kan godt følge dig...
Dog er jeg ikke helt tryg ved det hele ligger ved en organisation i San-Francisco, og systemet køre på AWS
-
Jeg har fået migreret den der Messenger-tråd med gamle venner over på Signal! Og den afledte effekt blev at et andet tråd med delvis overlap rykkede med!! Kom så venner, nu rykker vi sgu!
#DanmarkSkifter -
@jpkolsen Jeg kan godt følge dig...
Dog er jeg ikke helt tryg ved det hele ligger ved en organisation i San-Francisco, og systemet køre på AWS
@bjarkess helt sikkert, jeg er fuldstændig enig! Jeg må bare sande at et for højt ambitionsniveau risikere at ende med at jeg ikke rykker mig overhovedet. Jeg er meget tilbøjelig til at blive paralyseret af valgmuligheder!
-
-
#DanmarkSkifter@jpkolsen Virker det godt med grupper på Signal? Jeg har et par familietråde, jeg gerne vil have flyttet.
Vi får nok ikke oldemor på 81 med, men der er flere andre, mindre grupper.
-
P pvrahbek@expressional.social shared this topic on
-
@jpkolsen Virker det godt med grupper på Signal? Jeg har et par familietråde, jeg gerne vil have flyttet.
Vi får nok ikke oldemor på 81 med, men der er flere andre, mindre grupper.
@Ellegaarddk Det virker 100% som Messenger (jeg er ikke faldet over forskelle). Jeg oprettede en gruppe og sendte et delelink i messengertråden, og skulle så godkende i takt med at de brugte linket. Har siden gjort dem alle til admin på tråden så alle kan dele og godkende nye anmodninger.
Der var et par stykker der ikke kunne følge linket fordi de ikke havde installeret appen og/eller ikke havde en konto. Jeg ved ikke om det er platform-afhængigt. Det endte med at virke for alle
-
@Ellegaarddk Det virker 100% som Messenger (jeg er ikke faldet over forskelle). Jeg oprettede en gruppe og sendte et delelink i messengertråden, og skulle så godkende i takt med at de brugte linket. Har siden gjort dem alle til admin på tråden så alle kan dele og godkende nye anmodninger.
Der var et par stykker der ikke kunne følge linket fordi de ikke havde installeret appen og/eller ikke havde en konto. Jeg ved ikke om det er platform-afhængigt. Det endte med at virke for alle
@jpkolsen Super, det skal prøves! Tak
-
#DanmarkSkifter@jpkolsen Fedt! 🦾 Godt klaret! Messenger-tråden med vennegruppen er tough at flytte. Det ved jeg af erfaring. Men så fedt, når den endelig flytter adresse!
-
#DanmarkSkifter@jpkolsen sejt! Hvordan klarede du det, var der modstand? Har du gode råd/argumenter som overbeviste dine venner - hvis det altså var nødvendigt?
-
@jpkolsen sejt! Hvordan klarede du det, var der modstand? Har du gode råd/argumenter som overbeviste dine venner - hvis det altså var nødvendigt?
@benjaminlj jeg har tidligere pippet lidt forsigtig i tråden hvor jeg fik et “jeg kan ikke overskue flere apps”-svar, så denne gang skrev jeg en lang besked med henvisning til alt fra storpolitik til #DanmarkSkifter. Måske var tiden bare moden, måske var min appel tilpas dybfølt men der var i hvert fald ingen brok

-
T tanyakaroli@expressional.social shared this topic
-
@benjaminlj jeg har tidligere pippet lidt forsigtig i tråden hvor jeg fik et “jeg kan ikke overskue flere apps”-svar, så denne gang skrev jeg en lang besked med henvisning til alt fra storpolitik til #DanmarkSkifter. Måske var tiden bare moden, måske var min appel tilpas dybfølt men der var i hvert fald ingen brok

@jpkolsen Det overrasker mig lidt hvor mange der slet ikke har hørt om Danmark Skifter. Forleden da jeg ville vise en kollega hjemmesiden, var den så endda nede. Ikke den bedste reklame. Men mange hører trods alt det med at frigøre sig fra amerikansk tech. Så vi må bare blive ved med at skubbe på!
@benjaminlj -

@benjaminlj jeg har faktisk stadig beskeden - du kan få den her til inspiration:
Kære venner!
Jeg skriver til jer med en appel. Jeg er nødt til at sige at jeg er helt ekstremt bekymret over verdens tilstand for tiden, specifikt den måde USA udvikler sig fra ondt til værre, og der er ingen tvivl om at amerikansk tech allerede bliver brugt til at påvirke den globale offentlighed så vi får sværere ved politisk at modstå deres vanvid.
(1/?)
-
@benjaminlj jeg har faktisk stadig beskeden - du kan få den her til inspiration:
Kære venner!
Jeg skriver til jer med en appel. Jeg er nødt til at sige at jeg er helt ekstremt bekymret over verdens tilstand for tiden, specifikt den måde USA udvikler sig fra ondt til værre, og der er ingen tvivl om at amerikansk tech allerede bliver brugt til at påvirke den globale offentlighed så vi får sværere ved politisk at modstå deres vanvid.
(1/?)
@benjaminlj Senest fortæller Mellemfolkelig Samvirke at de har svært ved at komme ud med budskaber omkring Grønland på FB, men eksemplerne er rigelige.
For tiden kører der en kampagne der hedder Danmark Skifter (www.danmarkskifter.dk). Ideen er, at vi sammen prøver at skifte vaner og platforme i små, overskuelige skridt. Vi kan planlægge og afprøve alternativer før den store “skiftedag” 20. marts. Jeg har taget mig den frihed at oprette en gruppechat på Signal. (2/?)
-
@benjaminlj Senest fortæller Mellemfolkelig Samvirke at de har svært ved at komme ud med budskaber omkring Grønland på FB, men eksemplerne er rigelige.
For tiden kører der en kampagne der hedder Danmark Skifter (www.danmarkskifter.dk). Ideen er, at vi sammen prøver at skifte vaner og platforme i små, overskuelige skridt. Vi kan planlægge og afprøve alternativer før den store “skiftedag” 20. marts. Jeg har taget mig den frihed at oprette en gruppechat på Signal. (2/?)
@benjaminlj Det er ikke perfekt, men det er bedre end Meta og hvis I har andre forslag er jeg med på den værste. Vil I være med til at prøve det af i de to måneder?
Jeg beder jer ikke om at slette jeres konto her. Men jeg håber at I vil være med til at prøve et alternativ. Hvis det er lort så hopper vi bare tilbage i Zuckerbergs rottefælde - jeg er sikker på han tager imod med åbne arme
(3/3)
-
#DanmarkSkifter@jpkolsen Jeg fik rykket en vennegruppe over på Signal fordi jeg var besværligt og nægtede at bruge Meta-ting (whatsapp). De var mindre besværlige og installerede bare skidtet.
Er lige kommet ind i en fædregruppe, hvor jeg igen var den ene besværlige person der ikke gad whatsapp, så nu kører alt over mail. Ikke helt så spændende som Signal. Langt mindre sikkert (uha, vi går en tur i en skov på tirsdag), men så åbent som det kan blive.
-
F folfdk@helvede.net shared this topic