Jeg synes egentlig det går ret godt/nemt for mig med at skifte væk fra big tech og US crap, men jeg døjer lidt med at finde et alternativ til Messenger (jeg er old school og har aldrig brugt WhatsApp).
-
Jeg synes egentlig det går ret godt/nemt for mig med at skifte væk fra big tech og US crap, men jeg døjer lidt med at finde et alternativ til Messenger (jeg er old school og har aldrig brugt WhatsApp). Der er for mange at vælge i mellem!
Første problem er at finde en der er rimelig sikkerhed for stadig eksisterer om fem eller ti år. Jeg tror godt jeg kan overbevise de få folk jeg kommunikerer med om, at de skal skifte, men jeg vil nødigt gøre det samme hvert andet år.
(1/4)
Andet problem er at finde en tjeneste med god nok brugervenlighed til, at mine ældre familiemedlemmer kan finde ud af at bruge det.
Tredje problem er, at få de tjenester jeg har brug for (i mit tilfælde gruppe- og video chat).
Fjerde og største problem er, at få afprøvet de forskellige tjenester uden at belemre min bedre halvdel med, at installere halvtreds apps.
(2/4)
-
Andet problem er at finde en tjeneste med god nok brugervenlighed til, at mine ældre familiemedlemmer kan finde ud af at bruge det.
Tredje problem er, at få de tjenester jeg har brug for (i mit tilfælde gruppe- og video chat).
Fjerde og største problem er, at få afprøvet de forskellige tjenester uden at belemre min bedre halvdel med, at installere halvtreds apps.
(2/4)
Jeg kan ikke være den eneste der har de problemer (og mange andre) så jeg tænkte at jeg ville installere nogle stykker med throw-away konti og liste dem her, så andre fra #danmarkskifter kan afprøve dem ved at teste dem af på mig (i mangel af bedre).
Så i er hermed velkomne til, at kontakte mig på nedenstående tjenester for at prøve dem af. Foreslå endelig andre, så jeg kan få dem testet. Så skal jeg nok lave lignende konti der.
(3/4)
-
Jeg kan ikke være den eneste der har de problemer (og mange andre) så jeg tænkte at jeg ville installere nogle stykker med throw-away konti og liste dem her, så andre fra #danmarkskifter kan afprøve dem ved at teste dem af på mig (i mangel af bedre).
Så i er hermed velkomne til, at kontakte mig på nedenstående tjenester for at prøve dem af. Foreslå endelig andre, så jeg kan få dem testet. Så skal jeg nok lave lignende konti der.
(3/4)
Element X (Matrix)
brath-test:matrix.orgConversations (XMPP)
brath-test@conversations.imSimpleX
https://smp16.simplex.im/a#gNaIuUKhgAfMEm8An_Z4DfIELnrIwEESRiWyp1rYHLY(4/4)
-
(3/4)
@s_d_brath Jeg har skrevet til dig på matrix - vi havde et projekt i efteråret hvor vi testede matrix - jeg har stadig serveren kørene
-
(3/4)
@s_d_brath Jeg synes, Signal fungerer rigtig godt. Jeg har ældre familiemedlemmer, der brug Signal.
Men jeg glæder mig til at høre, hvad du lander på.
-
@s_d_brath Jeg synes, Signal fungerer rigtig godt. Jeg har ældre familiemedlemmer, der brug Signal.
Men jeg glæder mig til at høre, hvad du lander på.
@steenhulthin jeg er lidt tilbageholdende med den fordi den ikke er helt så open source som de andre og lidt for amerikansk til min smag, men jeg må jo nok erkende at den nok er den det er nemmest at få folk til at hoppe over på (hvis de ikke allerede bruger den).
-
(2/4)
@s_d_brath Jeg er landet på Signal , selvom det også er amerikansk - er deres forretningsmodel fornuftig og med fokus på det vigtige. Du er velkommen til at skrive til mig på KennethK.47
-
@steenhulthin jeg er lidt tilbageholdende med den fordi den ikke er helt så open source som de andre og lidt for amerikansk til min smag, men jeg må jo nok erkende at den nok er den det er nemmest at få folk til at hoppe over på (hvis de ikke allerede bruger den).
@s_d_brath Hmm, deres governance model er jo netop baseret på OpenSource , og som jeg forstår det er en non-profit 501 status ikke en der tages let på.
-
@s_d_brath Jeg er landet på Signal , selvom det også er amerikansk - er deres forretningsmodel fornuftig og med fokus på det vigtige. Du er velkommen til at skrive til mig på KennethK.47
@kkdk takker
-
@s_d_brath Hmm, deres governance model er jo netop baseret på OpenSource , og som jeg forstår det er en non-profit 501 status ikke en der tages let på.
@kkdk keg har forstået det som at det er et mere lukket system/mere centraliseret end mange af de andre (der er mere fediverse agtige). Jeg ved dog ikke ret meget om emnet, så jeg kan tage fejl. I sidste ende er det ikke noget der vil forhindre mig i at bruge det, hvis det er det der er bedst og mest udbredt.
-
@kkdk keg har forstået det som at det er et mere lukket system/mere centraliseret end mange af de andre (der er mere fediverse agtige). Jeg ved dog ikke ret meget om emnet, så jeg kan tage fejl. I sidste ende er det ikke noget der vil forhindre mig i at bruge det, hvis det er det der er bedst og mest udbredt.
@s_d_brath Det har du i princippet ret i. Men du har ret - der er alt for mange muligheder, og vi ender nok lidt med at rende i hver sin retning allesammen.
-
@kkdk takker
Fed idé!
Jeg fik forbindelse til din testkonto på SimpleX, men Matrix fejler - den mener ikke, at kontoen brath-test findes?
-
Element X (Matrix)
brath-test:matrix.orgConversations (XMPP)
brath-test@conversations.imSimpleX
https://smp16.simplex.im/a#gNaIuUKhgAfMEm8An_Z4DfIELnrIwEESRiWyp1rYHLY(4/4)
@s_d_brath Jeg finder dig ikke på Element X......
-
@s_d_brath Jeg finder dig ikke på Element X......
@bott @s_d_brath
Prøv sådan her.@brath-test:matrix.org