Øj, det er tidligt på weekenden at skulle forklare et barn, at amerikanerne i Minecraft regner i Fahrenheit, og at det ikke betyder, at der faktisk er 100 grader "udenfor" i spillet, som vi forstår det 😂
-
@MThaastrup hvis jeg ikke var supersnottet, var vi formentlig taget i Ikea og købt en ny lampeskærm og nye gardiner til soveværelset ... men ... jeg tror bare, vi tager det helt stille og roligt i dag
@anport Det lyder fornuftigt, bedre at give kroppen lidt ro
-
Øj, det er tidligt på weekenden at skulle forklare et barn, at amerikanerne i Minecraft regner i Fahrenheit, og at det ikke betyder, at der faktisk er 100 grader "udenfor" spillet, som vi forstår det
Nå, må hellere komme i gang, "vi" har en legeaftale kl. 10.
Hvad skal I lave i dag?
@MThaastrup køre den ældste til Vordingborg, hvor hun skal mødes med de andre udvekslingsstudenter fra Rotary her på Sjælland, der skal afsted her til sommer. Det er noget afrejsehalløj. Hun skal til La Paz i Mexico til August et helt år
-
Øj, det er tidligt på weekenden at skulle forklare et barn, at amerikanerne i Minecraft regner i Fahrenheit, og at det ikke betyder, at der faktisk er 100 grader "udenfor" spillet, som vi forstår det
Hvad skal I lave i dag?
@MThaastrup Ved det ik rigtig endnu, men det bliver nok temmlig indendørs, for det er MINUS 8.000 GRADER!! 🥶🥶🥶 OK, 10-12 grader, men det føles edderhyl'me koldt når kroppen er gået i forårs-mode...
-
Hvad skal I lave i dag?
@MThaastrup det med Fahrenheit og celcius erfarede ældstedatter da hun skulle bage småkager ved 300+ grader...de blev ret sorte
-
Hvad skal I lave i dag?
@MThaastrup Jeg har yngsten på besøg, så vi tager alle tre ud og kigger på vores yndlingssteder i Odense - ældsten har Farao's, jeg har andedammen og så laver vi pandekager til aftensmad.
-
Hvad skal I lave i dag?
@MThaastrup Jeg skal arbejde hele weekenden … for mine planer for næste uge er blevet ændret fra “halv arbejdsuge før sommerhustur” til at inkludere en tur til Kbh. og en to-dages-tur til det midtjyske, og så afsted på sommerhustur i weekenden … men jeg skal også ud at danse i aften
️
-
@infonauten Det kan noget ikke at have for mange planer.Jeg overvejer at rydde op i tøjskabet, når vi er tilbage fra legeaftalen omkring frokost, nu hvor jeg har tid til det.
Og så skal jeg nusse med en mormoragtig kyllingesteg fyldt med persille og serveret med nye kartofler, agurkesalat og sovs senere. Kæresten har delehunden hjemme, så han kigger bare lige forbi til aftensmad i dag, men det er også dejligt
@MThaastrup det lyde helt fantastisk.
Hav en god dag, Mette.
-
Hvad skal I lave i dag?
@MThaastrup
Og et døgn i minecraft er 20 min(så vidt jeg husker)Skal nørde og prøve at forstå Nixos. Nørdet og et stor kanin hul.
-
Hvad skal I lave i dag?
@MThaastrup vi er på vej til børnehaven i svigerfars bil. Det er vel en tre kvarters køretur, vi ligger og kører om kap med børnehavebussen. Der er arbejdsdag og ting skal gøres.
-
Hvad skal I lave i dag?
@MThaastrup Jeg tror ikke Minecraft-temperaturer er Fahrenheit, men bare en værdi mellem 0 og 100. Hvor 0 er 'utligiveligt koldt' og 100 er lava: https://minecraftfanon.fandom.com/wiki/Temperature_(1.17)
Og i dag står på natur- & videnskabsfestivallen Bloom https://www.bloom.ooo/
-
Hvad skal I lave i dag?
@MThaastrup Der er litteraturfestival på mit lokale bibliotek, så det skal jeg til. Dels for at høre Eva Tind, og dels for at høre yngstebarnet m.fl. læse tekster, de har skrevet i gymnasiets forfatterklub.
-
@MThaastrup køre den ældste til Vordingborg, hvor hun skal mødes med de andre udvekslingsstudenter fra Rotary her på Sjælland, der skal afsted her til sommer. Det er noget afrejsehalløj. Hun skal til La Paz i Mexico til August et helt år
@klgn Uh spændende
-
@MThaastrup Ved det ik rigtig endnu, men det bliver nok temmlig indendørs, for det er MINUS 8.000 GRADER!! 🥶🥶🥶 OK, 10-12 grader, men det føles edderhyl'me koldt når kroppen er gået i forårs-mode...
@jwcph Jeg er totalt enig
-
@MThaastrup det med Fahrenheit og celcius erfarede ældstedatter da hun skulle bage småkager ved 300+ grader...de blev ret sorte
-
Hvad skal I lave i dag?
@MThaastrup Min sambo skal på vielse, så det er yngsten og mig alene hjemme. Før eller senere skal vi vel se dagens afsnit af Doctor Who, men ellers vil jeg ud og købe seitanpulver, så jeg kan lave os en ordentlig grydesteg.
-
@MThaastrup Jeg har yngsten på besøg, så vi tager alle tre ud og kigger på vores yndlingssteder i Odense - ældsten har Farao's, jeg har andedammen og så laver vi pandekager til aftensmad.
@tofticles Lyder perfekt - vi skal faktisk til vafler her på legeaftalen om 10 minutter. Det gider jeg også godt
-
@MThaastrup Jeg skal arbejde hele weekenden … for mine planer for næste uge er blevet ændret fra “halv arbejdsuge før sommerhustur” til at inkludere en tur til Kbh. og en to-dages-tur til det midtjyske, og så afsted på sommerhustur i weekenden … men jeg skal også ud at danse i aften
️
@ondekvinde Så hold godt fast i tanken om dansen hele dagen
-
@MThaastrup det lyde helt fantastisk.
Hav en god dag, Mette.
@infonauten Tak, og i lige måde
!
-
@tofticles Lyder perfekt - vi skal faktisk til vafler her på legeaftalen om 10 minutter. Det gider jeg også godt
@MThaastrup Ooooh vafler! Det hjørne af kostpyramiden med pandekager, vafler og æbleskiver er vores favoritter
.
-
@MThaastrup
Og et døgn i minecraft er 20 min(så vidt jeg husker)Skal nørde og prøve at forstå Nixos. Nørdet og et stor kanin hul.
@alf149 Follow the white rabbit