Jeg roder med billedbehandlingsprogrammet GIMP i dag.
-
Jeg roder med billedbehandlingsprogrammet GIMP i dag. Jeg har set én "sådan gør du"-video og min læringskurve er pænt stigende.
Jeg er faktisk ganske tilfreds.
Hvis det fortsætter på denne måde, er jeg selvudnævnt ekspert om en uge eller to.Nu har jeg f.eks. lært, hvordan jeg sætter en tekst oven på et billede og kan flytte det rundt, justere tekstens farver og præcision. Og så har jeg lært lidt om, hvordan GIMP arbejder med lag.
Det er de små skridt, der tæller, nøh?
-
Jeg roder med billedbehandlingsprogrammet GIMP i dag. Jeg har set én "sådan gør du"-video og min læringskurve er pænt stigende.
Hvis det fortsætter på denne måde, er jeg selvudnævnt ekspert om en uge eller to.Nu har jeg f.eks. lært, hvordan jeg sætter en tekst oven på et billede og kan flytte det rundt, justere tekstens farver og præcision. Og så har jeg lært lidt om, hvordan GIMP arbejder med lag.
@anport hvis du ønsker billedmanipulering er GIMP nok det rigtige valg. Hvis du søger tegneprogram er krita bestemt værd at prøve
-
@anport hvis du ønsker billedmanipulering er GIMP nok det rigtige valg. Hvis du søger tegneprogram er krita bestemt værd at prøve
@svuorela tak, Krita vil jeg bestemt tjekke ud på et tidspunkt. Pt. har jeg en designopgave for et engelsk band, som skal resultere i en fysisk CD. Min deadline er om tre uger
-
@anport Baby steps, og lørning by duuuing
Ved denne tid næste år er det mig som skriver til dig for kneb og råd.
-
@anport Baby steps, og lørning by duuuing
Ved denne tid næste år er det mig som skriver til dig for kneb og råd.
@fanden løøøørniiiing byyyy duuuiing ... jeg er VILD med det, ha ha.
Og du skriver bar'
-
@anport Puha jeg har hørt det er blevet bedre, men for mig var det alle de forkerte UX beslutninger i et program. Måske er det blevet bedre siden. (Hvis ikke så er Krita måske noget? Det virker intuitivt for mig)
-
@anport Puha jeg har hørt det er blevet bedre, men for mig var det alle de forkerte UX beslutninger i et program. Måske er det blevet bedre siden. (Hvis ikke så er Krita måske noget? Det virker intuitivt for mig)
@boab ja, det er ikke helt nemt, når man kommer efter snart 20 år i Photoshop 7.0 ... men det går stille og roligt fremad her efter et par timer - og ja, jeg tror og håber det er blevet bedre efter de seneste par opdateringer