På Kunsthal Århus åbnede i fredags en virkelig fed udstilling.
-
@svedigtype @fanden @anport @Trine_DK altså jeg synes virkelig ikke at det er fair at sige at noget er lort uden at man har set det. Endsige måske derfor heller ikke engageret sig med formål og budskab.
Jeg deler på alle måder kritikken af AI hype. Men kunstnens rolle er jo netop også at levere eftertanke, kritik og at udvide vores forståelse af de rammer, vi befinder os i.
Peace.
@Koefoed @svedigtype @anport @Trine_DK Lige så lidt er det rimeligt at give værket nogen form for velvilje ubeset. Eller slække på kritikken af de teknologier og redskaber, det er skabt med.
"AI" skal ikke have lov til at normaliseres, færdig. Butlersk Djihad pågår.
God sommer.
-
@Koefoed @svedigtype @anport @Trine_DK Lige så lidt er det rimeligt at give værket nogen form for velvilje ubeset. Eller slække på kritikken af de teknologier og redskaber, det er skabt med.
"AI" skal ikke have lov til at normaliseres, færdig. Butlersk Djihad pågår.
God sommer.
@fanden @svedigtype @anport @Trine_DK man kunne også prøve at stole et øjeblik på en der har set det, og som typisk er pænt kritisk over for tech-giganter og -hype. Men each to their own.
Og skulle man ville snakke med Kristoffer så er han her på kanalen (jeg videresendte et toot).
-
@anport det er en date / deal
@tofticles
@aj42 @anport @tofticles når vi nu skal mødes over en kold sodavand i Nyhavn, byder jeg ind med dette perspektiv.
Det skønne ved kunsten er, at så snart nogen anser noget for ikke at være kunst, er det et spørgsmål om tid inden nogen “gør det kunst”.
Jeg skelner selv mellem:
1) Den AI generede grafik i sig selv, der ikke automatisk er “kunst”,
2) Den AI generede grafik frembragt i forbindelse med en kunstnerisk proces frem mod et værkHilsen Team “kontor 10 m fra Lort-på-dåse!”
-
@aj42 @anport @tofticles når vi nu skal mødes over en kold sodavand i Nyhavn, byder jeg ind med dette perspektiv.
Det skønne ved kunsten er, at så snart nogen anser noget for ikke at være kunst, er det et spørgsmål om tid inden nogen “gør det kunst”.
Jeg skelner selv mellem:
1) Den AI generede grafik i sig selv, der ikke automatisk er “kunst”,
2) Den AI generede grafik frembragt i forbindelse med en kunstnerisk proces frem mod et værkHilsen Team “kontor 10 m fra Lort-på-dåse!”
@mosgaard
Jeg er nysgerrig: Hvad er Team 10 meter fra Lort på Dåse?
Er der et atelier i nærheden? Et vaskeægte kunstnerværksted? -
@mosgaard
Jeg er nysgerrig: Hvad er Team 10 meter fra Lort på Dåse?
Er der et atelier i nærheden? Et vaskeægte kunstnerværksted?@anport godt du spørger, kan godt se det ikke var helt selvforklarende.
Vi har lokaler med ensemblet på Heart - Herning Museum of Modern Art, hvor de blandt andet har en stor Manzoni samling. Den indeholder værket "Merde d'Artiste", i daglig tale bedre kendt som “lort på dåse”. Det værk går jeg forbi dagligt, fordi det står 10 meter fra mit kontor, og giver sådan en dejlig reminder om, hvad kunst også kan være.
https://www.dr.dk/nyheder/kultur/lorte-kunst-er-mere-vaerd-end-guld
-
@anport godt du spørger, kan godt se det ikke var helt selvforklarende.
Vi har lokaler med ensemblet på Heart - Herning Museum of Modern Art, hvor de blandt andet har en stor Manzoni samling. Den indeholder værket "Merde d'Artiste", i daglig tale bedre kendt som “lort på dåse”. Det værk går jeg forbi dagligt, fordi det står 10 meter fra mit kontor, og giver sådan en dejlig reminder om, hvad kunst også kan være.
https://www.dr.dk/nyheder/kultur/lorte-kunst-er-mere-vaerd-end-guld
@mosgaard tak for opklaringen. Vidste ikke Manzonis værk var helt tilbage fra 1961, troede faktisk det var så’n en 90’er ting
-
@mosgaard tak for opklaringen. Vidste ikke Manzonis værk var helt tilbage fra 1961, troede faktisk det var så’n en 90’er ting
@anport han var uden tvivl også forud for sin tid. Mit favoritværk af ham er “Socle du monde” som også står på Heart. Jeg elsker at “soklen kloden står på” står i Herning af alle steder
-
@anport han var uden tvivl også forud for sin tid. Mit favoritværk af ham er “Socle du monde” som også står på Heart. Jeg elsker at “soklen kloden står på” står i Herning af alle steder
@mosgaard og ‘Socle du Monde’ blev kreeret i 1961 helt specifikt til museet!
Jamen, altså, min viden om kunsthistorie er lige vokset med 1% 🥳 -
@mosgaard og ‘Socle du Monde’ blev kreeret i 1961 helt specifikt til museet!
Jamen, altså, min viden om kunsthistorie er lige vokset med 1% 🥳 -
@tokeriis @mosgaard det kan der da sagtens være noget om
En note: Denne bog og dens teori var udgangspunktet for mit speciale på RUC.
Link: https://www.gymdansk.dk/buumlrgers-avantgardeteori.html -
@tokeriis @mosgaard det kan der da sagtens være noget om
En note: Denne bog og dens teori var udgangspunktet for mit speciale på RUC.
Link: https://www.gymdansk.dk/buumlrgers-avantgardeteori.html