Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Hvis der findes en kulturel elite i Danmark, hvem er så i toppen af pyramiden?

Hvis der findes en kulturel elite i Danmark, hvem er så i toppen af pyramiden?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
11 Indlæg 4 Posters 19 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • anport@mastodon.socialA anport@mastodon.social

liebach@mastodon.artL This user is from outside of this forum
    liebach@mastodon.artL This user is from outside of this forum
    liebach@mastodon.art
    wrote sidst redigeret af

@anport Lydmor er godt, resten af det på listen er lort. Hvad det har med kulturel elite ved jeg ikke lige.

anport@mastodon.socialA 1 Reply Last reply
    0
    • liebach@mastodon.artL liebach@mastodon.art

@anport Lydmor er godt, resten af det på listen er lort. Hvad det har med kulturel elite ved jeg ikke lige.

anport@mastodon.socialA This user is from outside of this forum
      anport@mastodon.social
      wrote sidst redigeret af

@liebach det ved jeg heller ikke 😅

1 Reply Last reply
      0

alf149@social.data.coopA This user is from outside of this forum
        alf149@social.data.coopA This user is from outside of this forum
        alf149@social.data.coop
        wrote sidst redigeret af

@anport
        Udefra hvor meget reel indflydelse de har. Eller hvor de selv tror de er placeret?😁

0

labeet@norrebro.spaceL This user is from outside of this forum
          labeet@norrebro.space
          wrote sidst redigeret af

@anport hm. Bortset fra nogle få kunstnere i toppen af hierarkiet er det gatekeeperne, der udgør eliten. Fx redaktører på de store forlag, fondsbestyrelser, museumsdirektører…

0
          • alf149@social.data.coopA alf149@social.data.coop

@anport
            Udefra hvor meget reel indflydelse de har. Eller hvor de selv tror de er placeret?😁

anport@mastodon.social
            wrote sidst redigeret af

@alf149 min fantasi spekulerede over, hvilke fire danske kunstnere, der skulle samles i morgen, hvis man på Borgen ville lave en tænketank, der skulle skrive en rapport med temaet 'Åndelig oprustning' 🙂

1 Reply Last reply
            0
            • labeet@norrebro.spaceL labeet@norrebro.space

@anport hm. Bortset fra nogle få kunstnere i toppen af hierarkiet er det gatekeeperne, der udgør eliten. Fx redaktører på de store forlag, fondsbestyrelser, museumsdirektører…

anport@mastodon.social
              wrote sidst redigeret af

@labeet ja - og det er jo lidt trist, men sådan har det måske altid været? Men hvem har mest kulturel kapital pt. af de udøvende? På den litterære scene ville jeg umiddelbart sige Solvej Balle, men måske er det bare et skud i tågen ... På musikscenen er det måske Lydmor? Inden for kunst/billedkunst er jeg èt stort spørgsmålstegn ... Dahn Võ???

labeet@norrebro.spaceL 1 Reply Last reply
              0

@labeet ja - og det er jo lidt trist, men sådan har det måske altid været? Men hvem har mest kulturel kapital pt. af de udøvende? På den litterære scene ville jeg umiddelbart sige Solvej Balle, men måske er det bare et skud i tågen ... På musikscenen er det måske Lydmor? Inden for kunst/billedkunst er jeg èt stort spørgsmålstegn ... Dahn Võ???

labeet@norrebro.space
                wrote sidst redigeret af

@anport jeg synes, det er svært med forfatterne. Fordi deres indflydelse gør sig gældende i forskellige sfærer. Jeg hænger ved hvert et ord, der kommer fra Solveig Balles læber, men jeg kender mange, der aldrig nogensinde har hørt om hende. Mange mange flere har f.eks. hørt om Morten Pape eller Glenn Beck.
                I kunstverdenen ku’ man pege på John Kørner eller Jesper Christiansen eller Michael Kvium. Desværre kan jeg ikke komme på kvindelige kunstnere med lige så stor indflydelse!

0

@anport jeg synes, det er svært med forfatterne. Fordi deres indflydelse gør sig gældende i forskellige sfærer. Jeg hænger ved hvert et ord, der kommer fra Solveig Balles læber, men jeg kender mange, der aldrig nogensinde har hørt om hende. Mange mange flere har f.eks. hørt om Morten Pape eller Glenn Beck.
                  I kunstverdenen ku’ man pege på John Kørner eller Jesper Christiansen eller Michael Kvium. Desværre kan jeg ikke komme på kvindelige kunstnere med lige så stor indflydelse!

anport@mastodon.social
                  wrote sidst redigeret af

@labeet Lilibeth Cuenca Rasmussen - måske til samlingen af danske kvindelige kunstnere?
                  Men ja, der er mange nuancer i det her, komplekse sager i den analoge/digitale offentlighed og kampen om den kulturelle kapital (der så kan veksles til fondsansøgninger, når man er "inde i varmen"). Jeg tror, jeg savner nogle intellektuelle spydspidser som forebilleder - eller folkelige, sidst jeg hørte nogen sige noget sejt i den brede offentlighed var da dronningen sagde: Gør noget unyttigt ...

labeet@norrebro.spaceL 1 Reply Last reply
                  0

@labeet Lilibeth Cuenca Rasmussen - måske til samlingen af danske kvindelige kunstnere?
                    Men ja, der er mange nuancer i det her, komplekse sager i den analoge/digitale offentlighed og kampen om den kulturelle kapital (der så kan veksles til fondsansøgninger, når man er "inde i varmen"). Jeg tror, jeg savner nogle intellektuelle spydspidser som forebilleder - eller folkelige, sidst jeg hørte nogen sige noget sejt i den brede offentlighed var da dronningen sagde: Gør noget unyttigt ...

labeet@norrebro.space
                    wrote sidst redigeret af

@anport jeg tror ikke Lilibeth har ret meget clout. Desværre.

Rune Lykkeberg er et intellektuelt forbillede for mig. Og Anders Søgaard. Og egentlig også Svend Brinkmann – han stiller så gode spørgsmål i sit program.

0

@anport jeg tror ikke Lilibeth har ret meget clout. Desværre.

Rune Lykkeberg er et intellektuelt forbillede for mig. Og Anders Søgaard. Og egentlig også Svend Brinkmann – han stiller så gode spørgsmål i sit program.

anport@mastodon.social
                      wrote sidst redigeret af

@labeet ja, jeg tænkte også på Svend Brinkmann tidligere som én, som rammer ret bredt i offentligheden.

1 Reply Last reply
                      0
                      Svar
                      • Svar som emne
                      Login for at svare
                      • Ældste til nyeste
                      • Nyeste til ældste
                      • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.