I morgen skal borgerepræsentationen behandle klager modtaget i forbindelse med valghåndteringen til kommunalvalget.
-
I morgen skal borgerepræsentationen behandle klager modtaget i forbindelse med valghåndteringen til kommunalvalget. Der er indkommet 19 klager. En del om for meget kø. En del om at man har ændret nogle stemmedistrikter. Men hvis det er de største problemer vi har haft med valghandlingen i Købehavn er det vist ret fint.
https://www.kk.dk/dagsordener-og-referater/Borgerrepr%C3%A6sentationen/m%C3%B8de-04122025/dagsorden/punkt-25 (link bliver ugyldigt når referatet udkommer) #kbhpol #kv25 -
I morgen skal borgerepræsentationen behandle klager modtaget i forbindelse med valghåndteringen til kommunalvalget. Der er indkommet 19 klager. En del om for meget kø. En del om at man har ændret nogle stemmedistrikter. Men hvis det er de største problemer vi har haft med valghandlingen i Købehavn er det vist ret fint.
https://www.kk.dk/dagsordener-og-referater/Borgerrepr%C3%A6sentationen/m%C3%B8de-04122025/dagsorden/punkt-25 (link bliver ugyldigt når referatet udkommer) #kbhpol #kv25Mest overraskende er faktisk at der ikke er klager overvkø hos @anport og "hans" valgsted
-
Mest overraskende er faktisk at der ikke er klager overvkø hos @anport og "hans" valgsted
@svuorela ha, jeg skulle lige til at skrive til dig for at høre dig om, Frederiksgårdsvej Skole mon var på listen
Måske har folket droppet klagen eftersom de både fik varm te i krus og "offentligt" guf, mens de ventede i over en time på at komme til ... -
@svuorela ha, jeg skulle lige til at skrive til dig for at høre dig om, Frederiksgårdsvej Skole mon var på listen
Måske har folket droppet klagen eftersom de både fik varm te i krus og "offentligt" guf, mens de ventede i over en time på at komme til ...@anport frederiksgårdsvej skole var på listen. 2 gange. Jeg troede du var i nørrebrohallen.
-
@anport frederiksgårdsvej skole var på listen. 2 gange. Jeg troede du var i nørrebrohallen.
@svuorela jeg synes ærligt talt også, det var for amatøragtigt med så lang en kø på Frederiksgårdsvej.
Måske et par klager kan få kommunen til at flytte nogle vælgere ned på Jagtvejens skole eller i det mindste stille ét valgbord ekstra op.
Nå ja, de to alenlange stemmesedler gjorde jo også at folk stod lidt længere end vanligt og fumlede med disse i boksene. -
@svuorela jeg synes ærligt talt også, det var for amatøragtigt med så lang en kø på Frederiksgårdsvej.
Måske et par klager kan få kommunen til at flytte nogle vælgere ned på Jagtvejens skole eller i det mindste stille ét valgbord ekstra op.
Nå ja, de to alenlange stemmesedler gjorde jo også at folk stod lidt længere end vanligt og fumlede med disse i boksene.@anport Det sidste er nævnt som en del af undskyldende forklaring i alle dem om kø. Sammen med væsentlig højere stemmeprocent.
Jeg ved ikke om det hos dig var lange køer til stemmebokse eller til stemmeborde der var den store udfordring.
Den kø der begyndte på Bellahøj Skole da jeg ankom var primært kø til valgbokse og folk blev holdt tilbage fra valgbordene for at få køen ud på gaden frem for mellem borde og bokse. -
@anport Det sidste er nævnt som en del af undskyldende forklaring i alle dem om kø. Sammen med væsentlig højere stemmeprocent.
Jeg ved ikke om det hos dig var lange køer til stemmebokse eller til stemmeborde der var den store udfordring.
Den kø der begyndte på Bellahøj Skole da jeg ankom var primært kø til valgbokse og folk blev holdt tilbage fra valgbordene for at få køen ud på gaden frem for mellem borde og bokse.@svuorela jeg har ikke noget evidens (var ude i skolegården ved handicapteltet 90% af tiden på dagen), men jeg er ret overbevist om de to laaaange stemmesedler forsinkede hele processen. Fra at bruge 1 minut på at slå sit kryds, brugte folket nok i gennemsnit 3 minutter inde i boksen.