Hvad er den bedste film, du har set i (ikke-hjemme-)biografen i år og vil anbefale til andre?
-
Hvad er den bedste film, du har set i (ikke-hjemme-)biografen i år og vil anbefale til andre?
Min egen er nok ‘Bird’ (2024) af Andrea Arnold, tæt og skarpt forfulgt af ‘Bugonia’ (2025) af ham den skøre græker.
Se dem gerne lige efter hinanden, hvis du en dag får muligheden, lol -
Min egen er nok ‘Bird’ (2024) af Andrea Arnold, tæt og skarpt forfulgt af ‘Bugonia’ (2025) af ham den skøre græker.
Se dem gerne lige efter hinanden, hvis du en dag får muligheden, lol@anport Det andet Offer. Med musik af Lydmor.
Den er meget intens.
https://www.dfi.dk/viden-om-film/filmdatabasen/film/118598 -
Se dem gerne lige efter hinanden, hvis du en dag får muligheden, lol@anport altså, for mig står valget imellem "Elio", "Gabbys dukkehus filmen" og "Zootropolis 2", for det er dem jeg har set i år.
Vil ikke ligefrem anbefale Gabbys dukkehus, men den var heldigvis nogenlunde til at holde ud. Jeg grinede nok mest til Zootropolis, men tror alligevel jeg vil sige at Elio får den største anbefaling. Den er helt sin egen og virkelig fin. -
Se dem gerne lige efter hinanden, hvis du en dag får muligheden, lol@anport Jeg ruller med K:Pop Monster hunters & Chainsaw Man - et par friske pust med noget, der ikke er bundet op på vestlig kultur og som jeg var voldsomt underholdt af.
-
@anport Jeg ruller med K:Pop Monster hunters & Chainsaw Man - et par friske pust med noget, der ikke er bundet op på vestlig kultur og som jeg var voldsomt underholdt af.
@tofticles fedt - dem vil jeg tjekke u' ved lejlighed
-
@anport altså, for mig står valget imellem "Elio", "Gabbys dukkehus filmen" og "Zootropolis 2", for det er dem jeg har set i år.
Vil ikke ligefrem anbefale Gabbys dukkehus, men den var heldigvis nogenlunde til at holde ud. Jeg grinede nok mest til Zootropolis, men tror alligevel jeg vil sige at Elio får den største anbefaling. Den er helt sin egen og virkelig fin.@benjaminlj 'Elio' må jeg lige læse op, tak. 'Gabbys dukkehus' lyder som en spændende film, hvis man har taget lsd, lol.
-
@anport Det andet Offer. Med musik af Lydmor.
Den er meget intens.
https://www.dfi.dk/viden-om-film/filmdatabasen/film/118598@johnrohde nå ja, jeg kan godt huske, da den kom ud, ville se den, men så så en trailer i biffen for den før en anden film. Uha. Filmen må være 100 gange bedre end traileren, håber jeg.
-
F folfdk@helvede.net shared this topic
-
Se dem gerne lige efter hinanden, hvis du en dag får muligheden, lol@anport Det bliver Nosferatu. En fantastisk biograffilm! Robert Eggers films billedsider er virkelig gode på det store lærred.
..men jeg har vist kun set to film i biografen i år. Fordi jeg bliver så rasende over varigheden af reklamerne.
Har dog fundet ud af at Øst for Paradis (Århus' arthouse bio) sælger klippekort med 5 billetter for 400kr. Det er en pris jeg faktisk synes er rimelig. Så flere biograf ture venter i ‘26
-
@benjaminlj 'Elio' må jeg lige læse op, tak. 'Gabbys dukkehus' lyder som en spændende film, hvis man har taget lsd, lol.
@anport nu du siger det kunne LSD være en god forklaring på hele konceptet bag "Gabbys Dukkehus". Alle mennesker i filmen kunne i hvert fald godt være voldsomt påvirkede og derfor hallucinere nogle ret funky ting.
-
@johnrohde nå ja, jeg kan godt huske, da den kom ud, ville se den, men så så en trailer i biffen for den før en anden film. Uha. Filmen må være 100 gange bedre end traileren, håber jeg.
@anport Jeg så filmen i forbindelse med #sonicdays2025 hos Sonic College i Kolding og i fuld Atmos på deres mix stage.
Det er ikke en tju-bang film, men lavet meget dokumentarisk og er intens. Ikke mindst pga. lydsiden. -
@anport Jeg så filmen i forbindelse med #sonicdays2025 hos Sonic College i Kolding og i fuld Atmos på deres mix stage.
Det er ikke en tju-bang film, men lavet meget dokumentarisk og er intens. Ikke mindst pga. lydsiden.@johnrohde jeg vil gerne se den, min eneste anke er/var traileren, der præsenterede den lidt som en action-thriller blandet med socialrealisme, noget genreforvirret
-
@anport nu du siger det kunne LSD være en god forklaring på hele konceptet bag "Gabbys Dukkehus". Alle mennesker i filmen kunne i hvert fald godt være voldsomt påvirkede og derfor hallucinere nogle ret funky ting.
@benjaminlj ha ha, nu får jeg jo helt lyst til at se den