Jeg er typen, der altid skriver meget *vigtige brugernavne og kodeord ned på papir og gemmer lappen et hemmeligt sted.
-
Jeg er typen, der altid skriver meget *vigtige brugernavne og kodeord ned på papir og gemmer lappen et hemmeligt sted. Og så ryddede jeg op på et tidspunkt og pludselig var den vigtige papirlap pist borte.
Æv, jeg blev sur på mig selv. Din klovn!
Lige indtil jeg for en halv time siden kom i tanke om, jeg kunne gå ind i min browsers kodeordsmanager og se koden! Py ha. Glad igen.
---
* email og hjemmeside-login. -
Jeg er typen, der altid skriver meget *vigtige brugernavne og kodeord ned på papir og gemmer lappen et hemmeligt sted. Og så ryddede jeg op på et tidspunkt og pludselig var den vigtige papirlap pist borte.
Lige indtil jeg for en halv time siden kom i tanke om, jeg kunne gå ind i min browsers kodeordsmanager og se koden! Py ha. Glad igen.
---
* email og hjemmeside-login.!!! Use a password manager !!!
Og husk dette password og gem restore koden(lidt bedre husk hvor)
Behøver ikke være online keepass er ganske udemærket, men lidt besværligt på flere devices.
-
!!! Use a password manager !!!
Og husk dette password og gem restore koden(lidt bedre husk hvor)
Behøver ikke være online keepass er ganske udemærket, men lidt besværligt på flere devices.
@alf149 jeg er aldrig kommet rigtig i gang med en password manager, men har primært brugt to metoder:
1) vigtige kodeord ned på papir.
2) sende en mail til mig selv med platformens navn samt brugernavn og kode, så har jeg bare søgt mailen frem, hvis jeg skulle logge ind på en ny enhed.Dette har fungeret perfekt (for mig) - altså lige indtil denne sommers oprydning i alle skrivebordsskufferne

-
@alf149 jeg er aldrig kommet rigtig i gang med en password manager, men har primært brugt to metoder:
1) vigtige kodeord ned på papir.
2) sende en mail til mig selv med platformens navn samt brugernavn og kode, så har jeg bare søgt mailen frem, hvis jeg skulle logge ind på en ny enhed.Dette har fungeret perfekt (for mig) - altså lige indtil denne sommers oprydning i alle skrivebordsskufferne

Det går fint indtil det går galt

Papir er en god idé, det er super let at bruge og ikke noget folk
kan smage i.Men jeg ville nok ikke have det i ren tekst på mail

Den er der jo mange der kan få adgang til på forskellige måder.
Men som du kan høre på @alf149 og mig, så er vi mange der har ideer til hvad du skal gøre

Men ja, jeg kender også godt det der med at ring pludselig bliver væk når de er ryddet op 🤪
-
Det går fint indtil det går galt

Papir er en god idé, det er super let at bruge og ikke noget folk
kan smage i.Men jeg ville nok ikke have det i ren tekst på mail

Den er der jo mange der kan få adgang til på forskellige måder.
Men som du kan høre på @alf149 og mig, så er vi mange der har ideer til hvad du skal gøre

Men ja, jeg kender også godt det der med at ring pludselig bliver væk når de er ryddet op 🤪
@folfdk de der mails med mine kodeord er egentlig mest ting, der kan tåle at blive hacket uden at min (digitale) verden braser sammen … soundcloud og mixcloud eksempelvis

-
---
* email og hjemmeside-login.@anport Jeg har mine i en plasma vault (gocryptfs), med en adgangsfrase som ikke er skrevet ned nogen steder. Der findes kun et meget underligt hint. Normale passwords i Nextcloud. Så hvis jeg mister hukommelsen er jeg lost, ift de vigtigste ting ...