Et billede af vores samling af gamle “venner”, som bare ligger og fylder i skuffen.
-
@fanden orv ja, måske bruge den bedste af de gamle som et slags offline kamera, virkelig god idé, den tanke havde jeg overhovedet ikke strejfet.
Resten må videre i et eller andet øko-system. Måske sælge dem for en slik eller forære dem bort til den dersens refurbish-biks.

@anport Jeg ved ikke, hvordan de der gamle Nokiaer har det med moderne netværk som 5G, men ellers er der meget nostalgi for den slags dumbphones ude på nettet. Måske de kan give lidt penge, hvis du selv sælger dem?
-
@anport Jeg ved ikke, hvordan de der gamle Nokiaer har det med moderne netværk som 5G, men ellers er der meget nostalgi for den slags dumbphones ude på nettet. Måske de kan give lidt penge, hvis du selv sælger dem?
@fanden så 10 poser Matador-Mix, er det det, som jeg hører dig sige. Man må ikke gå ned på guf ...

-
@fanden så 10 poser Matador-Mix, er det det, som jeg hører dig sige. Man må ikke gå ned på guf ...

@anport Jeg tænkte slikpose + et brugt playstationspil, men du prioriterer selv

-
@anport Jeg tænkte slikpose + et brugt playstationspil, men du prioriterer selv

@fanden lolz
-
@fanden nå ja, med til gamle-telefoner-historien hører også, at jeg for en måned siden fandt en af dimserne i skuffen, hvor lithiumbatteriet var helt svulmet op og havde åbnet telefonen. Jeg blev lidt nervøs … og det hele handler nok om at komme af med batterierne nu og ikke så meget telefonerne.
-
@fanden nå ja, med til gamle-telefoner-historien hører også, at jeg for en måned siden fandt en af dimserne i skuffen, hvor lithiumbatteriet var helt svulmet op og havde åbnet telefonen. Jeg blev lidt nervøs … og det hele handler nok om at komme af med batterierne nu og ikke så meget telefonerne.
@anport Ydrk, ja. Du siger noget dér. Måske det er på tide at opgive håbet om at gøre noget fornuftigt med de gamle apparater, og komme af med de tikkende bomber i skuffen.
-
Et billede af vores samling af gamle “venner”, som bare ligger og fylder i skuffen. Hvad gør jeg med dem? Nogen forslag? Går ikke ud fra, jeg bare kan dumpe dem i restaffald …
Status:
Ni telefoner ligger der nu i posen, der snart ryger ud i kommunens vogn for 'Småt elektronik'.
Jeg læste i går, at alt bliver samlet sammen på to centraler i Danmark. Telefonerne bliver åbnet, testet og i visse tilfælde renset for mineraler, der kan genbruges.Jeg har wipet de gamle Iphones for data og nulstillet dem. Jeg opgav dog en Iphone 4 og Iphone 6, da jeg ikke kunne komme ind i dem. Jeg tænker batteriet er så slidt, så de slet ikke booter op.
Ach Schade. -
Status:
Ni telefoner ligger der nu i posen, der snart ryger ud i kommunens vogn for 'Småt elektronik'.
Jeg læste i går, at alt bliver samlet sammen på to centraler i Danmark. Telefonerne bliver åbnet, testet og i visse tilfælde renset for mineraler, der kan genbruges.Jeg har wipet de gamle Iphones for data og nulstillet dem. Jeg opgav dog en Iphone 4 og Iphone 6, da jeg ikke kunne komme ind i dem. Jeg tænker batteriet er så slidt, så de slet ikke booter op.
Ach Schade.@anport
Min erfaring er også at nulstille dem med det samme, eller Max 14 dage efter ny.Så er jeg mere rolig for hvem der samler dem op når de skal genbruges (som tlf/resourcer)
-
@anport
Min erfaring er også at nulstille dem med det samme, eller Max 14 dage efter ny.Så er jeg mere rolig for hvem der samler dem op når de skal genbruges (som tlf/resourcer)
@alf149 jeg er glad for, jeg gennem årene kun har brugt to forskellige kodeord til mine telefoner, så er det nemlig ingen sag at komme ind på en Iphone, der har ligget i skuffen siden 2018

-
Et billede af vores samling af gamle “venner”, som bare ligger og fylder i skuffen. Hvad gør jeg med dem? Nogen forslag? Går ikke ud fra, jeg bare kan dumpe dem i restaffald …
Den Iphone 8+ øverst i venstre hjørne af billedet fiskede jeg op af skraldeposen inden alle de andre telefoner røg i genbrugscontaineren for småt elektronik.
Inspireret af en lille samtale her i Fediverset, besluttede jeg mig for at beholde 8'erne som en slags mini-computer, transistorradio og kamera. Så jeg lavede en nulstilling af telefonen og er nu startet forfra, som var det en spritny dims. Der er intet sim kort i, men den kan naturligvis tilgå husstandens wi-fi.
Det er megaspændende