Jeg overvejer en Fairphone og ville selvfølgelig helst med E/os / murena fremfor Android med Google!
-
Jeg overvejer en Fairphone og ville selvfølgelig helst med E/os / murena fremfor Android med Google! Men jeg er i tvivl om mulighederne for mitid, aula, rejsekort, netbank og MobilePay. Hvad er jeres erfaring?
Hvis der er helt umuligt vil jeg måske blive på min iPhone - ved I om Apple iOS så på nogen måde er bedre end Android? Både i forhold til privatliv og støtte til præsidenten i USA? #danmarkskifter -
Jeg overvejer en Fairphone og ville selvfølgelig helst med E/os / murena fremfor Android med Google! Men jeg er i tvivl om mulighederne for mitid, aula, rejsekort, netbank og MobilePay. Hvad er jeres erfaring?
Hvis der er helt umuligt vil jeg måske blive på min iPhone - ved I om Apple iOS så på nogen måde er bedre end Android? Både i forhold til privatliv og støtte til præsidenten i USA? #danmarkskifterJeg har selv en Fairphone 4, som jeg er super godt tilfreds med. Jeg er i gang med at skifte til et andet styresystem, nemlig /e/OS. Jeg tror, du må undvære MitID, men så kan du bare bruge en kodeviser i stedet. Det kan også være, at du ikke kan bruge bankens app, da det afhænger af modellen, om det fungerer. For mig er det dog ikke noget problem – jeg tager bare mit fysiske betalingskort med, når jeg handler.
Tror MobilePay virker. -
Hvis der er helt umuligt vil jeg måske blive på min iPhone - ved I om Apple iOS så på nogen måde er bedre end Android? Både i forhold til privatliv og støtte til præsidenten i USA? #danmarkskifter@minmette Det eneste store problem jeg har er mobilepay. Mobilepay virker ikke uden google.play. Hvis du gider, så skriv til dem og bed dem finde en løsning - klage@vippsmobilepay.com. Jo flere vi er der beklager os jo bedre!
Min bankapp (sydbank) virker stadig, men ellers er der jo netbank på mobilen.
MitID appen virker ikke, men kodeviseren gør jo. Lidt besværligere, men ikke noget rigtigt problem.
Rejsekort har jeg ikke, men sidst jeg prøvede gik det fint med rejsebillet appen.
Kørekort appen vil ikke.
Sundhedskort virker.
Fremtiden rummer jo den glorificerede, eustandardiserede 'public wallet' app (eller hvad den hedder), og her lurer muligvis problemer selvom forlægget fra EU faktisk er open source, men det offentlige er jo foråligtet til at stille løsninger til rådighed for alle.
-
Hvis der er helt umuligt vil jeg måske blive på min iPhone - ved I om Apple iOS så på nogen måde er bedre end Android? Både i forhold til privatliv og støtte til præsidenten i USA? #danmarkskifter@minmette Med hensyn til apple: Det er et amerikansk firma, og som sådan skal de give oplysniger til amerikanske myndigheder på opfordring.
Apple er en lukket silo, ingen ved rigtig hvad de bruger data til og hvordan. Men det siges at de faktisk bruges til annoncering.
Apple er muligvis umiddelbart bedre end google android, men det er også en meget mere lukket platform, hvor man overgiver sig totalt til deres løsninger.
-
Jeg har selv en Fairphone 4, som jeg er super godt tilfreds med. Jeg er i gang med at skifte til et andet styresystem, nemlig /e/OS. Jeg tror, du må undvære MitID, men så kan du bare bruge en kodeviser i stedet. Det kan også være, at du ikke kan bruge bankens app, da det afhænger af modellen, om det fungerer. For mig er det dog ikke noget problem – jeg tager bare mit fysiske betalingskort med, når jeg handler.
Tror MobilePay virker.@engedal @minmette jeg har fairphone 3 med /e/os og fungerer super det meste. Mobilepay er det værste. Den virker i lidt tid og så er jeg nødt til at afinstallere appen, installere den igen og logge ind med MitId.
MitId har jeg som kodeviser. Eboks, aula, netbank, sundhedskort og meget andet virker uden problemer. -
@engedal @minmette jeg har fairphone 3 med /e/os og fungerer super det meste. Mobilepay er det værste. Den virker i lidt tid og så er jeg nødt til at afinstallere appen, installere den igen og logge ind med MitId.
MitId har jeg som kodeviser. Eboks, aula, netbank, sundhedskort og meget andet virker uden problemer.@benjaminlj @engedal @minmette En opfordring til alle bruger af degoogled androids: klag til mobilepay hvis det ikke virker. Den kinesiske vandtortur, ikke? mailto:/klage@vippsmobilepay.com
-
@benjaminlj @engedal @minmette En opfordring til alle bruger af degoogled androids: klag til mobilepay hvis det ikke virker. Den kinesiske vandtortur, ikke? mailto:/klage@vippsmobilepay.com
@anderslund @benjaminlj @engedal Jeg har netop sendt en klage - nedslående svar! Men hvis vi er flere, kan det være, de kommer ind i kampen! 🤩
-
@anderslund @benjaminlj @engedal Jeg har netop sendt en klage - nedslående svar! Men hvis vi er flere, kan det være, de kommer ind i kampen! 🤩
@minmette @benjaminlj @engedal Man får bare et standardsvar, i alt fald er det jeg fik mage til @bettina 's
Den kinesiske vandtortur går ud på at binde offeret fast på et vandret leje, og så lade vand dryppe ned i panden på hen, indtil hen giver sig

-
@minmette @benjaminlj @engedal Man får bare et standardsvar, i alt fald er det jeg fik mage til @bettina 's
Den kinesiske vandtortur går ud på at binde offeret fast på et vandret leje, og så lade vand dryppe ned i panden på hen, indtil hen giver sig

@anderslund @minmette @engedal @bettina tvivler på at vores mails holder nogen vågne om natten. I hvert fald så længe der ikke er et alternativ.
-
@anderslund @minmette @engedal @bettina tvivler på at vores mails holder nogen vågne om natten. I hvert fald så længe der ikke er et alternativ.
@benjaminlj @minmette @engedal @bettina Sikkert ikke, men alligevel

-
@benjaminlj @minmette @engedal @bettina Sikkert ikke, men alligevel

@anderslund @benjaminlj @minmette @engedal Jeg er helt enig med Anders i, at vi skal klage alle de steder, vi kan komme i tanke om! Er dog ikke så vild med tortur-metaforen, men vi er jo forskellige... Jeg klagede jo for 5 dage siden til det norske Finanstilsyn, som MobilePay hører under, er spændt på svar. Ellers bliver det forbrugerombudsmanden og så IT-udvalgspolitikere i Folketinget. https://mastodon.nu/@bettina/115955590118743131
-
S simonjust@mstdn.dk shared this topic