Fuck neurotypiske ekstroverte meningsdanneres behov.
-
Mit hjem er mit safe space!
Altså hvis du har et akut behov for et safe space eller en snak om livets meningsløshed[1], så står min dør åben.
Mit safe space er dit safe space.
Men hvis du invaderer mit safe space af princip, så bliver du sparket ud.
1) Det er vist mest en teoretisk betragtning. Jeg forventer ikke at der er nogen der i en eksistentiel krise har mig i deres top-10 af folk at snakke med. Men jeg laver gerne en kop kaffe, hvis I vil tale med min kone.
-
Altså hvis du har et akut behov for et safe space eller en snak om livets meningsløshed[1], så står min dør åben.
1) Det er vist mest en teoretisk betragtning. Jeg forventer ikke at der er nogen der i en eksistentiel krise har mig i deres top-10 af folk at snakke med. Men jeg laver gerne en kop kaffe, hvis I vil tale med min kone.
@pmakholm Hvis jeg taler med din kone om livets meningsløshed, så får HUN en eksistentiel krise.
-
Ud fra hvad jeg har set her, kunne jeg sagtens forestille mig at kunne blive hyggeligt. Det behøvede ikke være et behov for safe space, andet end at drikke en kop kaffe eller 2.
Har dog en ide om at du ikke bor i umiddelbar smut-forbi afstand fra Brønderslev
-
@pmakholm Jeg har intet problem hvis folk kommer og banker på min dør. Jeg har større problem med folk der ringer til mig, typisk sælgere.
-
@pmakholm Jeg er ikke i en eksistentiel krise, men jeg tror nu godt du kunne ramme min top ti hvis jeg havde en. Rarionelt tænkende mennesker er en rar ting.
-
@pmakholm okay jeg savner fanme uanmeldte besøg.
Jeg voksede op i Island, i indtil jeg var 9 år, hvor der var meget almindeligt at folk kom på uanmeldt besøg. Jeg elskede det, fordi det betød at der for det meste var nogen at lege med.
I dag skal alle aftaler laves flere dage i forvejen så jeg kan nå at stress over dem (og helst aflyse), og legeaftaler laves flere dage i forvejen.
Kald mig bare neurotypisk, men øj jeg savner godt nok at folk bare kommer forbi. -
Jeg voksede op i Island, i indtil jeg var 9 år, hvor der var meget almindeligt at folk kom på uanmeldt besøg. Jeg elskede det, fordi det betød at der for det meste var nogen at lege med.
I dag skal alle aftaler laves flere dage i forvejen så jeg kan nå at stress over dem (og helst aflyse), og legeaftaler laves flere dage i forvejen.
Kald mig bare neurotypisk, men øj jeg savner godt nok at folk bare kommer forbi.@valberg @pmakholm jeg er ikke vokset op med uanmeldt besøg, og bryder mig egentlig ikke så meget om uanmeldte besøg, men samtidig har min hjerne det rimelig svært med at besøg skal aftales så lang tid i forvejen.
Det perfekte for mig ville nok være et stamsted så jeg kan være spontan uden uanmeldte besøg

-
@valberg @pmakholm jeg er ikke vokset op med uanmeldt besøg, og bryder mig egentlig ikke så meget om uanmeldte besøg, men samtidig har min hjerne det rimelig svært med at besøg skal aftales så lang tid i forvejen.
Det perfekte for mig ville nok være et stamsted så jeg kan være spontan uden uanmeldte besøg

-
-
Kald mig bare neurotypisk, men øj jeg savner godt nok at folk bare kommer forbi.@valberg @pmakholm Jeg er slet ikke vokset op med uanmeldt besøg. Jeg tror tit jeg ville synes det var rart, aftaler stresser mig men for det meste hænger vi bare ud med børnene derhjemme. Men gør det ikke selv, fordi regel nummer 1 i den danske middelklassekultur jeg kommer af er at man ikke skal trænge sig på eller være til besvær eller på anden måde stikke ud... Men det fede ved kollektiv/bofællesskab er at man lærer at være social uden at klæde sig ud først!
-
Kald mig bare neurotypisk, men øj jeg savner godt nok at folk bare kommer forbi.@valberg Hver sin lyst. Det har jeg det fint med.
Det er hele retorikken om at det er en mangel og noget vi må og skal træne. Eller som artiklen slutter uden uanmeldte besøg "Hvor er det så, vi får ladet vores sociale batterier op?"
Det er enten en manglende forståelse eller anderkendelse af introverte og andre med behov for et privat rum.
Jer der glædes ved uanmeldte besøg, må gøre det ved hinanden. Det har jeg ikke noget problem med.
-
@valberg @pmakholm jeg er ikke vokset op med uanmeldt besøg, og bryder mig egentlig ikke så meget om uanmeldte besøg, men samtidig har min hjerne det rimelig svært med at besøg skal aftales så lang tid i forvejen.