Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Jeg var muligvis ret træt og uoverskuelighedsramt her til morgen.

Jeg var muligvis ret træt og uoverskuelighedsramt her til morgen.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
8 Indlæg 4 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • tokeriis@helvede.netT This user is from outside of this forum
    tokeriis@helvede.netT This user is from outside of this forum
    tokeriis@helvede.net
    wrote sidst redigeret af

Jeg var muligvis ret træt og uoverskuelighedsramt her til morgen. Men jeg fældede godt nok en tåre for mine børn og børnebørns fremtid. Fremskrivningerne for svækkelsen af Atlanterhavspumpen følger de alvorligste scenarier i flg nyt studie. Jeg føler at de sidste 7 års konstante kriser siden COVID-19 har været én lang distraktion fra den egentlige krise .

https://nyheder.tv2.dk/klima/2026-04-16-kollaps-af-vigtig-havstroem-er-taettere-paa-end-ventet

uldkaktus@mstdn.dkU notsoloud@expressional.socialN 2 Replies Last reply
    0
    • tokeriis@helvede.netT tokeriis@helvede.net

Jeg var muligvis ret træt og uoverskuelighedsramt her til morgen. Men jeg fældede godt nok en tåre for mine børn og børnebørns fremtid. Fremskrivningerne for svækkelsen af Atlanterhavspumpen følger de alvorligste scenarier i flg nyt studie. Jeg føler at de sidste 7 års konstante kriser siden COVID-19 har været én lang distraktion fra den egentlige krise .

https://nyheder.tv2.dk/klima/2026-04-16-kollaps-af-vigtig-havstroem-er-taettere-paa-end-ventet

uldkaktus@mstdn.dkU This user is from outside of this forum
      uldkaktus@mstdn.dk
      wrote sidst redigeret af

@tokeriis Ja, det er forfærdelig og bekymrer mig også. Jeg kan ikke forstå, hvordan så mange mennesker kan ignorere det. Klimaforandring er måske den største krise i menneskehedens historie, men store dele af samfundet ignorerer det. Svækkelsen af Atlanterhavspumpen er kun prikken over i'et.

tokeriis@helvede.netT 1 Reply Last reply
      0

notsoloud@expressional.socialN This user is from outside of this forum
        notsoloud@expressional.socialN This user is from outside of this forum
        notsoloud@expressional.social
        wrote sidst redigeret af

@tokeriis
        Amen

1 Reply Last reply
        0
        • uldkaktus@mstdn.dkU uldkaktus@mstdn.dk

@tokeriis Ja, det er forfærdelig og bekymrer mig også. Jeg kan ikke forstå, hvordan så mange mennesker kan ignorere det. Klimaforandring er måske den største krise i menneskehedens historie, men store dele af samfundet ignorerer det. Svækkelsen af Atlanterhavspumpen er kun prikken over i'et.

tokeriis@helvede.net
          wrote sidst redigeret af

@uldkaktus Jeg tror mange egt. slår alvorligheden omkring det kommende klimasammenbrud hen. "Det rammer mest dem i de varme lande", "Det bliver dejligt med lidt varmere vejr i DK", "vi kystsikrer bare", osv. Men alt tyder på, at Danmark rammes ultrahårdt hvis Atlanterhavsstrømmen lukker, så det burde virkelig få politikerne helt op i det røde felt, frem for at bekymre sig om en luns af regeringsmagten. Men ingen har åbenbart lyst til at være budbringer for de dårlige nyheder.

uldkaktus@mstdn.dkU carstenboll@mstdn.dkC 2 Replies Last reply
          0

@uldkaktus Jeg tror mange egt. slår alvorligheden omkring det kommende klimasammenbrud hen. "Det rammer mest dem i de varme lande", "Det bliver dejligt med lidt varmere vejr i DK", "vi kystsikrer bare", osv. Men alt tyder på, at Danmark rammes ultrahårdt hvis Atlanterhavsstrømmen lukker, så det burde virkelig få politikerne helt op i det røde felt, frem for at bekymre sig om en luns af regeringsmagten. Men ingen har åbenbart lyst til at være budbringer for de dårlige nyheder.

uldkaktus@mstdn.dk
            wrote sidst redigeret af

@tokeriis "Men ingen har åbenbart lyst til at være budbringer for de dårlige nyheder."
            Ja, det er nok en stor del af problemet.
            Men selvom Atlanterhavspumpen lukker ikke, DK (og Europa) bliver ramt hård. Det er ikke kun en lidt varmere vejr... 😔
            Og tingene langt væk påvirker os også (vi kan se det med Hormuzstrædet lige nu). Jeg spørger mig altid, om konservative og højrefløjspartier ved, at der kommer klimaflygtninger med klimaforandringen. De flipper allerede ud med situationen i dag, så klimapolitik skulle være i deres interesse. Men de er partier, som ignorerer klimaforandring mest. 😵‍💫

0

carstenboll@mstdn.dkC This user is from outside of this forum
              carstenboll@mstdn.dkC This user is from outside of this forum
              carstenboll@mstdn.dk
              wrote sidst redigeret af

@tokeriis @uldkaktus

Jeg tror der er et element af magtesløshed i det, hvor man ser på sig selv og på sine naboer og i virkeligheden nok også på DK og tænker - hvis vi allesammen stoppede med at køre bil og spise kød og købe CO2-udledende varer i morgen, så gjorde det alligevel ikke nogen alvorlig forskel når andre lande bare udleder som de plejer.

Så man ignorerer det fordi man føler at det er ligesom at stå med en sandsæk mod en tsunami, og der er heller ikke nogle børn der bliver glade af at man ligger i sengen om morgenen og græder.

0
              • carstenboll@mstdn.dkC carstenboll@mstdn.dk

@tokeriis @uldkaktus

Jeg tror der er et element af magtesløshed i det, hvor man ser på sig selv og på sine naboer og i virkeligheden nok også på DK og tænker - hvis vi allesammen stoppede med at køre bil og spise kød og købe CO2-udledende varer i morgen, så gjorde det alligevel ikke nogen alvorlig forskel når andre lande bare udleder som de plejer.

Så man ignorerer det fordi man føler at det er ligesom at stå med en sandsæk mod en tsunami, og der er heller ikke nogle børn der bliver glade af at man ligger i sengen om morgenen og græder.

tokeriis@helvede.net
                wrote sidst redigeret af

@CarstenBoll @uldkaktus De selvsamme børn vil omvendt heller dømme os mildt, når de skal se tilbage på vores generations laden stå til.

Men ja, verden er i et meget uheldigt favntag styret af de helt forkerte typer.

1 Reply Last reply
                0
                • uldkaktus@mstdn.dkU uldkaktus@mstdn.dk

@tokeriis "Men ingen har åbenbart lyst til at være budbringer for de dårlige nyheder."
                  Ja, det er nok en stor del af problemet.
                  Men selvom Atlanterhavspumpen lukker ikke, DK (og Europa) bliver ramt hård. Det er ikke kun en lidt varmere vejr... 😔
                  Og tingene langt væk påvirker os også (vi kan se det med Hormuzstrædet lige nu). Jeg spørger mig altid, om konservative og højrefløjspartier ved, at der kommer klimaflygtninger med klimaforandringen. De flipper allerede ud med situationen i dag, så klimapolitik skulle være i deres interesse. Men de er partier, som ignorerer klimaforandring mest. 😵‍💫

tokeriis@helvede.net
                  wrote sidst redigeret af

@uldkaktus Gode pointer. Det har heller ikke meget med “økonomisk ansvarlighed” at gøre, som de ellers går meget op i; det er ekstremt kortsigtet.

1 Reply Last reply
                  0
                  Svar
                  • Svar som emne
                  Login for at svare
                  • Ældste til nyeste
                  • Nyeste til ældste
                  • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.