Jeg har meldt mig ledig og er dermed forpligtet til at tjekke mine digitale postkasser hos både staten, Jobnet og a-kassen dagligt.
-
Hos Jobnet er jeg – som softwareudvikler gennem mere end 2 årtier – blevet bedt om at opremse mine it-kundskaber.
@decibyte er der mere end 5 felter udover “PC-kørekort”
-
@decibyte er der mere end 5 felter udover “PC-kørekort”
@michammel Det fede er at der ikke er en liste hvor man kan sætte krydser. Der er et søgefelt hvor man kan fremsøge kompetencer. Men det kræver jo at man har en ide om hvilke kompetencer de synes man kan have. Så kan man sidde der i noget tid og prøve at gætte. Jeg går ud fra det er det man kalder "aktivering".
-
A-kassens hjemmeside siger den ikke virker i Firefox (det gør den nu fint, hvis jeg får LibreWolf til at lade som om den er Chrome). Og jeg har skullet tygge mig gennem velkomstguide og udfylde blanketter som tydeligvis aldrig er korrekturlæst af nogen.
Velkomstguiden var fyldt med forstyrrende animationer, bl.a. meget sigende med jobansøgninger fastgjort til balloner der steg til vejrs ud i ingenting.
Imens har min fagforeningen ved en fejl sendt mit CPR-nummer til et andet medlem.
@decibyte Orv, manner. Har de meldt det til datatilsynet indenfor 72 timer?
-
@michammel Det fede er at der ikke er en liste hvor man kan sætte krydser. Der er et søgefelt hvor man kan fremsøge kompetencer. Men det kræver jo at man har en ide om hvilke kompetencer de synes man kan have. Så kan man sidde der i noget tid og prøve at gætte. Jeg går ud fra det er det man kalder "aktivering".
@decibyte @michammel Måske kan du finde kompetencernes navne ved at kigge på linkedin. Ikke for at gøre din dag værre
-
@decibyte @michammel Måske kan du finde kompetencernes navne ved at kigge på linkedin. Ikke for at gøre din dag værre
@hunspirillen @decibyte
“At føje spot til skade” -
Hos Jobnet er jeg – som softwareudvikler gennem mere end 2 årtier – blevet bedt om at opremse mine it-kundskaber.
@decibyte Man bliver så episk træt.
Throwback til da jeg første gang stødte i systemet - og foreslog at jeg kunne tage kurser for at få papir på mine IT-kompetencer (jeg havde fundet info på alt muligt).
"Eerh.. har du overvejet et truck certifikat?"
Det er en pakke, der aldrig holder op med at levere pinagtig tåbelighed i metermål.
-
@decibyte Orv, manner. Har de meldt det til datatilsynet indenfor 72 timer?
@holsta Det har jeg spurgt dem om.
-
@hunspirillen @michammel Jeg er ikke på LinkedIn. Men a-kassen tilbyder et kursus i at bruge det. Jeg håber ikke jeg bliver tvunget ud i det

-
Throwback til da jeg første gang stødte i systemet - og foreslog at jeg kunne tage kurser for at få papir på mine IT-kompetencer (jeg havde fundet info på alt muligt).
Det er en pakke, der aldrig holder op med at levere pinagtig tåbelighed i metermål.
@tofticles Men fik du så et truckcertifikat?
-
@tofticles @decibyte A-kasserne er blandede bolsjer, og så er sandheden jo også, at jobcentrene ikke er specielt godt udstyret til at hjælpe folk, der kommer med mange kompetencer og klarer sig ret godt.
-
@decibyte @tofticles jeg fik tilbudt et, eller alternativt navision kursus. Først da jeg insisterede på at de skulle tjekke om de måtte tilbyde uddannelse til en med PhD trak de i land. Truckcertifikat kunne ellers være sejt at have der hvor jeg bor.
-
@decibyte Glæd dig til hvis du er ledig i 6 måneder, så skal du i virksomhedspraktik. Hvis du som it-person ikke selv kan finde et praktiksted kan jobcenteret hjælpe dig med at finde et praktiksted i en butik eller på et lager @tofticles
-
@tofticles @decibyte Det bedste cope jeg har fundet er at se det som et absurd teater man bare skal overstå. Når det er gjort kan man så gå videre med relevant arbejde med at finde et job.
Held og lykke.
PS: Kan huske en gang nogen fandt ud af at admin af krav til arbejdsløse kostede næsten lige så meget som højeste dagpengesats. Det var 10+ år siden, men holder sikkert stadig.
-
@decibyte @tofticles jeg fik tilbudt et, eller alternativt navision kursus. Først da jeg insisterede på at de skulle tjekke om de måtte tilbyde uddannelse til en med PhD trak de i land. Truckcertifikat kunne ellers være sejt at have der hvor jeg bor.
@decibyte @tofticles det var nu ikke min a-kasse men det kommunale jobcenter. de klarede individuelle samtaler med at indbyde alle med 1 måneds ledighed til et fællesmøde hvor vi ledige brugte en hel dag på information af tvivlsom relevans og fik 5 minutter solo med sagsbehandler. Jeg betragtede det som det arbejde jeg skulle lægge for mine dagpenge. Alt i alt var det en tålelig timeløn, men ikke noget der på nogen måde var konstruktivt i forhold til min jobsøgning.
-
@decibyte “Jeg kan finde ud af at lukke vim - behøver I vide mere?”
Kunne vi ikke godt snart få overstået den der singularitet, så vi kan starte forfra?
-
@tofticles @decibyte Det bedste cope jeg har fundet er at se det som et absurd teater man bare skal overstå. Når det er gjort kan man så gå videre med relevant arbejde med at finde et job.
Held og lykke.
PS: Kan huske en gang nogen fandt ud af at admin af krav til arbejdsløse kostede næsten lige så meget som højeste dagpengesats. Det var 10+ år siden, men holder sikkert stadig.
@liebach @tofticles @decibyte men det er et effektivt system, for jeg finder mig f.eks i et job der er ved at tage den sidste del af livsglæden fra mig, af frygt for at blive ledig igen
-
@liebach @tofticles @decibyte men det er et effektivt system, for jeg finder mig f.eks i et job der er ved at tage den sidste del af livsglæden fra mig, af frygt for at blive ledig igen
@oerum @tofticles @decibyte "The purpose of a system is what it does."
Formålet med jobnet er terror.
-
-
@oerum @tofticles @decibyte "The purpose of a system is what it does."
Formålet med jobnet er terror.
-
@hunspirillen @michammel Jeg er ikke på LinkedIn. Men a-kassen tilbyder et kursus i at bruge det. Jeg håber ikke jeg bliver tvunget ud i det

@decibyte @michammel Good for you. Linkedin giver mig allergiske reaktioner
Men det er praktisk fordi jeg er dårlig til at holde kontakt med folk. Så har jeg dem derinde og kan finde en gældende email adresse....
. De var til nul hjælp i forhold til at lande et job og som