Jeg har meldt mig ledig og er dermed forpligtet til at tjekke mine digitale postkasser hos både staten, Jobnet og a-kassen dagligt.
-
@tofticles @decibyte Det bedste cope jeg har fundet er at se det som et absurd teater man bare skal overstå. Når det er gjort kan man så gå videre med relevant arbejde med at finde et job.
Held og lykke.
PS: Kan huske en gang nogen fandt ud af at admin af krav til arbejdsløse kostede næsten lige så meget som højeste dagpengesats. Det var 10+ år siden, men holder sikkert stadig.
@liebach @tofticles @decibyte men det er et effektivt system, for jeg finder mig f.eks i et job der er ved at tage den sidste del af livsglæden fra mig, af frygt for at blive ledig igen
-
@liebach @tofticles @decibyte men det er et effektivt system, for jeg finder mig f.eks i et job der er ved at tage den sidste del af livsglæden fra mig, af frygt for at blive ledig igen
@oerum @tofticles @decibyte "The purpose of a system is what it does."
Formålet med jobnet er terror.
-
@decibyte @tofticles jeg fik tilbudt et, eller alternativt navision kursus. Først da jeg insisterede på at de skulle tjekke om de måtte tilbyde uddannelse til en med PhD trak de i land. Truckcertifikat kunne ellers være sejt at have der hvor jeg bor.
-
@oerum @tofticles @decibyte "The purpose of a system is what it does."
Formålet med jobnet er terror.
-
@hunspirillen @michammel Jeg er ikke på LinkedIn. Men a-kassen tilbyder et kursus i at bruge det. Jeg håber ikke jeg bliver tvunget ud i det

@decibyte @michammel Good for you. Linkedin giver mig allergiske reaktioner
Men det er praktisk fordi jeg er dårlig til at holde kontakt med folk. Så har jeg dem derinde og kan finde en gældende email adresse.... -
@holsta Det har jeg spurgt dem om.
@decibyte Ellers kan du altid selv anmelde dem.
-
Dette indlæg er slettet!
-
Dette indlæg er slettet!
@MThaastrup Det lyder da i det mindste som en nyttig håndtering af de offentlige midler (i modsætning til mange andre historier) @tofticles @decibyte @pms
-
@MThaastrup Det lyder da i det mindste som en nyttig håndtering af de offentlige midler (i modsætning til mange andre historier) @tofticles @decibyte @pms
Dette indlæg er slettet! -
@svuorela @MThaastrup @tofticles @decibyte @pms Det tænker jeg også - PRINCE2 må da kunne veksles til noget
-
Dette indlæg er slettet!
@MThaastrup @tofticles @decibyte @pms Som nyuddannet laborant I 2000 fik jeg også en del programmerings kursus ud af dem ... og endte med ad anden vej at finde job som sysadmin.
Tror stadig den dag i dag jeg kunne være en bedre programmør, hvis jeg havde fået chancen.
-
Dette indlæg er slettet!
@MThaastrup @svuorela @tofticles @pms Genialt!
-
Dette indlæg er slettet!
-
Dette indlæg er slettet!
Det er civil ulydighed man kan se det positive i. Men awesome at det lykkedes!
-
Jeg har meldt mig ledig og er dermed forpligtet til at tjekke mine digitale postkasser hos både staten, Jobnet og a-kassen dagligt.
Jeg er også forpligtet til at tjekke min fysiske postkasse dagligt. Samtidigt med at jeg finder min nabos post udenfor hoveddøren, smidt på Vesterbrogade, fordi #dao åbenbart ikke orker at levere i hendes postkasse.
Det var for øvrigt hendes #Basiskort der var i brevet, som jeg valgte at bringe med ind og overlevere hende med en opfordring om at klage til dao.
@decibyte held og lykke hvis man kan sige det. Håber du får noget ud af det og det ikke bliver alt for utåleligt!
-
M malte@radikal.social shared this topic
-
Dette indlæg er slettet!
@MThaastrup @svuorela @tofticles @decibyte @pms hvor er det absurd, mand.
Jeg mistænker, at der sidder et højt antal årsværk i diverse funktioner i det offentlige, hvor folk laver reelt arbejde for dagpenge. Ditto i det private. Det er noget svineri.
-
@MThaastrup @svuorela @tofticles @decibyte @pms hvor er det absurd, mand.
Jeg mistænker, at der sidder et højt antal årsværk i diverse funktioner i det offentlige, hvor folk laver reelt arbejde for dagpenge. Ditto i det private. Det er noget svineri.
@MThaastrup @svuorela @mk @tofticles @decibyte i ‘13 kørte Randers et system med fremskudt indsats på jobcentret. Det betød aktivering fra 3. måned som arbejdsløs i stedet for 6. Vi blev kaldt til møde hvor vi havde fysisk adgang til en række computere hvor der lå jobannoncer for “praktikjobs”. Vi kunne ikke få adgang til dem hjemmefra kun fra de her specifikke maskiner. Det var fx uddannet sygeplejerske søges til praktik som nattevagt på plejehjem. Jeg husker især den pædagogpraktik som var tilknyttet et projekt med AU som løb dobbelt så lang tid som en normal praktik. Så de ville gerne hvis man upfront forpligtede sig til to praktikpladser ryg-til-ryg og ikke fik anden stilling under forløbet! Næste dag sendte jeg e-mails rundt til alle mine kontakter og faldbød mig som gratis praktikant. Jeg ville egentlig gerne ud af uni og fx ind i kommunal administration. Men det sluttede lige der!
-
@MThaastrup @svuorela @mk @tofticles @decibyte i ‘13 kørte Randers et system med fremskudt indsats på jobcentret. Det betød aktivering fra 3. måned som arbejdsløs i stedet for 6. Vi blev kaldt til møde hvor vi havde fysisk adgang til en række computere hvor der lå jobannoncer for “praktikjobs”. Vi kunne ikke få adgang til dem hjemmefra kun fra de her specifikke maskiner. Det var fx uddannet sygeplejerske søges til praktik som nattevagt på plejehjem. Jeg husker især den pædagogpraktik som var tilknyttet et projekt med AU som løb dobbelt så lang tid som en normal praktik. Så de ville gerne hvis man upfront forpligtede sig til to praktikpladser ryg-til-ryg og ikke fik anden stilling under forløbet! Næste dag sendte jeg e-mails rundt til alle mine kontakter og faldbød mig som gratis praktikant. Jeg ville egentlig gerne ud af uni og fx ind i kommunal administration. Men det sluttede lige der!
@MThaastrup @tofticles @mk @svuorela @decibyte ret skal være ret: Der var også jobs som tydeligvis var “fedt hvis nogen gider registrere alle vores skraldespande i kommunen, men det bliver aldrig et rigtigt job” praktikker. #NotAllPraktikker
-
Dette indlæg er slettet!
@MThaastrup @svuorela @tofticles @decibyte @pms jeg lover at jeg bliver den jobcenterdame hvis jeg får muligheden

-
@MThaastrup @svuorela @tofticles @decibyte @pms jeg lover at jeg bliver den jobcenterdame hvis jeg får muligheden

. De var til nul hjælp i forhold til at lande et job og som