Os der aktivt har fravalgt facebook, instagram, x, microsoft, adobe etc
-
Os der aktivt har fravalgt facebook, instagram, x, microsoft, adobe etc.
Jeg synes, der ligger en dimension af modstandskamp mod griske giganter og monopoldannelse. Jeg vil endda gå så langt til at sige, at vi er med til at forsøge at give en "sundere" digitalinfrastruktur videre til den næste generation, som kommer efter os.
Det er ikke sikkert vi lykkes. Men vi prøver da i det mindste ...
#danmarkskifter -
A alf149@social.data.coop shared this topic
-
Jeg synes, der ligger en dimension af modstandskamp mod griske giganter og monopoldannelse. Jeg vil endda gå så langt til at sige, at vi er med til at forsøge at give en "sundere" digitalinfrastruktur videre til den næste generation, som kommer efter os.
#danmarkskifter@anport Du har ret (siger vi, det er enige). Inertien er massiv.
Min formidable kone er jo i gang med efteruddannelse på RUC, og i arbejdsgrupperne er det helt almindeligt at have koordineringssamtaler (og vist endda også videomøderne?) på FB Messenger. I hendes seneste gruppe var der en, det lobbyede for Signal i stedet, og det blev skudt ret meget ved, fordi alle de andre havde den anden Messenger. Presset er stort. -
#danmarkskifter@anport Jeg håber vi lykkedes!
-
@anport Du har ret (siger vi, det er enige). Inertien er massiv.
Min formidable kone er jo i gang med efteruddannelse på RUC, og i arbejdsgrupperne er det helt almindeligt at have koordineringssamtaler (og vist endda også videomøderne?) på FB Messenger. I hendes seneste gruppe var der en, det lobbyede for Signal i stedet, og det blev skudt ret meget ved, fordi alle de andre havde den anden Messenger. Presset er stort.@mjj @anport Det er virkeligt svært at, få folk til at skifte fra noget som virker. Og det eneste det koster er alt dine personlige informationer.. Og hvem kan forholde sig til det? Det er et langt træk. (Og så lige min personlige agenda, signal er ikke et holdbart alternativ, vi skal hen på decentrale løsninger..
) -
#danmarkskifter@anport Ja bestemt, og jeg synes frihedskampen er blevet mere nødvendig, som tiden går.
Jeg håber da snart, det går op for myndighederne, at de er med til at hæmme selvstændig dansk innovation, når de favoriserer techgiganterne.