Jeg synes, at fysiske betalingskort er cool.
-
@engedal jeg synes de er crap. Det er irriterende at gå rundt med dem og at man skal huske endnu flere koder. Men udenlands ville jeg altid have dem med (og kontanter medmindre vi fx taler Sverige)
Ja, de er jo meget tunge og skarpe på kanterne.
Men koder er jo godt for hjernen

Men hvis du ikke er til det, så kan du heldigvis slippe.
Jeg er bare vild med det,. Og dejligt at man ikke behøver have en mobil med alle steder. Synes jeg.
-
@engedal jeg synes de er crap. Det er irriterende at gå rundt med dem og at man skal huske endnu flere koder. Men udenlands ville jeg altid have dem med (og kontanter medmindre vi fx taler Sverige)
@mshdk
Problemet med google wallet etc. er at udover din bank og visa/maatercardsamler også google/apple alt data omkring transaktionen og bygger din køber profil. Dette burde være muligt at undgå...Jeg bruger stadig telefonen fordi det er nemt. Men det er slut nå jeg forlader Android på et tidspunkt.
-
@mshdk
Problemet med google wallet etc. er at udover din bank og visa/maatercardsamler også google/apple alt data omkring transaktionen og bygger din køber profil. Dette burde være muligt at undgå...Jeg bruger stadig telefonen fordi det er nemt. Men det er slut nå jeg forlader Android på et tidspunkt.
-
@mshdk
-
-
-
@mshdk @engedal Jeg brugte Google Pay i et par år, men droppede det for nogle at siden; jeg har altid mit dankort siddende bag mit mobilcover, og det er ikke noget problem.
Det ville være rart om bankerne tilbød en app, hvor man kunne swipe og betale med sit dankort - men det har de valgt ikke at gøre. Det må vi jo leve med.
Skifter i øvrigt væk fra Apple/Googles telefoner, så snart jeg jar fundet en alternativ telefon, der har trådløs opladning.
-
@mshdk @engedal Jeg brugte Google Pay i et par år, men droppede det for nogle at siden; jeg har altid mit dankort siddende bag mit mobilcover, og det er ikke noget problem.
Det ville være rart om bankerne tilbød en app, hvor man kunne swipe og betale med sit dankort - men det har de valgt ikke at gøre. Det må vi jo leve med.
Skifter i øvrigt væk fra Apple/Googles telefoner, så snart jeg jar fundet en alternativ telefon, der har trådløs opladning.
-
-
-
@engedal @mshdk Fordi jeg er HELT FANTASTISK TRÆT af ikke at kunne lade min mobil op pga. snavs i stikket, løse forbindelser etc., og at vågne op til en telefon med 4% på batteriet.
Og så har jeg en bil, hvor man bare skal lægge sin telefon i den dertil indrettede holder, så lader den op. Og jeg kører i bil to timer om dagen.
-
Jeg er lidt splittet, for i kraft af mit handicap ville jeg gerne kunne ordne alt på mobilen, for det er så meget nemmere med mine grovmotoriske evner
Der er også den udfordring, at betalingsterminaler indimellem er placeret udenfor rækkevidde fra en rullefræser.
I den henseende er enhver form kontaktfri betaling en gudsbenådet gave, for så skal jeg bare vifte med telefonen (eller kortet med chip), og det sparer mig de der små hverdagsbekymringer og tilfredsstiller mit selvstændighedsgen.
Men nej, jeg kan alligevel ikke forestille mig ikke at have betalingskort - det er immervæk en god backup, sammen med lidt kontanter - navnlig når man tager på ferie.
@simonjust @engedal @tanyakaroli Jeg havde ikke tænkt på det som et tilgængelighedsspørgsmål, men det giver selvfølgelig mening.
-
-
@mshdk @engedal @oz1sej Nej - de her fyre:
https://volla.online
Gode priser på Proshop:
https://www.proshop.dk/Mobil/Volla -
-
@mshdk @engedal @oz1sej Nej - de her fyre:
https://volla.online
Gode priser på Proshop:
https://www.proshop.dk/Mobil/Volla -
-
@simonjust @engedal @tanyakaroli Jeg havde ikke tænkt på det som et tilgængelighedsspørgsmål, men det giver selvfølgelig mening.
@mjj @engedal @tanyakaroli Hæhæ, jeg så lige mit snit til at kommentere med en alternativ, ofte overset vinkel

-
@mshdk
-