Jeg har en 10-årig der er begyndt at interessere sig for "gratis" spil til familiens iPad og jeg græmmes ved den verden af dark patterns der åbner sig for hende.
-
@jpkolsen De der mobilspil var den direkte årsag til at vi måtte lægge vores tablets væk og aldrig tage dem frem igen.
Mine børn har haft god gavn af en Steam Deck med family sharing så de kan spille mit bibliotek af spil.
@CarstenBoll @jpkolsen Som far til børn der nu er voksne vil jeg lige sige at man skal spørge børnene, for det afhænger utroligt meget af hvad kammeraterne spiller. Der er ikke noget ved at have spil som de andre ikke snakker om og har tips til.
-
@mshdk lige det jeg selv var nervøs for
-
@CarstenBoll ja, jeg har jo så ikke noget bibliotek af spil
Men måske alligevel værd at overveje, tak!@jpkolsen Spil på steam er som regel væsentligt billigere end på konsoller - jeg burde sige andre konsoller, for med Steam Deck og Steam Machine er det ikke kun PC-markedet de opererer på.
I øvrigt kører deres klient og mange spil fantastisk på linux, vil gætte på at deres Proton-fortolkningslag er bag en kæmpestor del af at folk har lyst til at skifte til linux.
-
@simonjust nu spørger jeg dumt: Homebrew?
@jpkolsen Selvom Nintendo opgiver deres hardware, så betyder det ikke at retro-community'et gør - der bliver ved med at komme spil og apps til den (aka. homebrew)
-
@CarstenBoll @jpkolsen Som far til børn der nu er voksne vil jeg lige sige at man skal spørge børnene, for det afhænger utroligt meget af hvad kammeraterne spiller. Der er ikke noget ved at have spil som de andre ikke snakker om og har tips til.
@mok0 @CarstenBoll Det er nok meget fornuftigt, men mit indtryk er at drengene (som hun er ret ligeglad med) spiller fortnite, minecraft og roblox mens pigerne spiller diverse gratis spil på platforme af varierende kvalitet. Det er tit sådan noget med en hamster der laver bubble-tea eller at indrette et hus med grimme møbler. Jeg er ikke imponeret...
-
@mok0 @CarstenBoll Det er nok meget fornuftigt, men mit indtryk er at drengene (som hun er ret ligeglad med) spiller fortnite, minecraft og roblox mens pigerne spiller diverse gratis spil på platforme af varierende kvalitet. Det er tit sådan noget med en hamster der laver bubble-tea eller at indrette et hus med grimme møbler. Jeg er ikke imponeret...
-
@jpkolsen Selvom Nintendo opgiver deres hardware, så betyder det ikke at retro-community'et gør - der bliver ved med at komme spil og apps til den (aka. homebrew)
@simonjust sådan en maskine skal jeg have!! https://www.gamebrew.org/wiki/BombermanGDX_Switch
-
@CarstenBoll @mok0 tak for tilbuddet! Jeg må researche lidt videre
-
@boab jeg tror ikke at det med vennerne er en faktor. Men jeg kan forestille mig at nye titler kun kommer til 2'eren og så bliver det måske mere udfordrende
@jpkolsen igen, nye titler er kun vigtigt hvis der er et socialt rum, hvor der tales om spil (for mine i den alder var det iPad spil i den alder, og først lidt senere PlayStation og PC)
-
@jpkolsen De der mobilspil var den direkte årsag til at vi måtte lægge vores tablets væk og aldrig tage dem frem igen.
Mine børn har haft god gavn af en Steam Deck med family sharing så de kan spille mit bibliotek af spil.
@CarstenBoll @jpkolsen Det virker også, som om der er et nærmest utappet marked: Mobilspil, som ikke er lort.
Jeg spillede for nylig Xcom 2, som et rigtigt godt - konverteret PC-spil. Minecraft, Max Payne, samme. Så er der en gigantisk beklumret sky af pay-to-win-shit, som virker lovende, men bare går alvorligt ned ad bakke efter et kvarter... -
Jeg har en 10-årig der er begyndt at interessere sig for "gratis" spil til familiens iPad og jeg græmmes ved den verden af dark patterns der åbner sig for hende.
Derfor overvejer jeg at købe en konsol, men jeg har ikke selv spillet videospil siden dengang det hed videospil, så jeg er på bar bund.
Jeg synes switch ser lækker ud - er man et kvaj hvis man køber version 1 og nogle spil brugt?
@jpkolsen Har du alternativt overvejet Apple Arcade? Ene af spil uden gacha-crap. Nogle lavet til tjenesten og nogle genudgivet. Ingen af den er free to play.
-
@jpkolsen Har du alternativt overvejet Apple Arcade? Ene af spil uden gacha-crap. Nogle lavet til tjenesten og nogle genudgivet. Ingen af den er free to play.
@trezzer nej det har jeg ikke. Men der er tre måneder gratis prøveperiode, så det er i hvert fald nemt at prøve af!
-
@CarstenBoll @jpkolsen Det virker også, som om der er et nærmest utappet marked: Mobilspil, som ikke er lort.
Jeg spillede for nylig Xcom 2, som et rigtigt godt - konverteret PC-spil. Minecraft, Max Payne, samme. Så er der en gigantisk beklumret sky af pay-to-win-shit, som virker lovende, men bare går alvorligt ned ad bakke efter et kvarter...@mjj @CarstenBoll @jpkolsen Balatro
Deep Rock Galactic
Hoyoverse spillene er gacha, men egentlig stadig af høj kvalitet -
@simonjust sådan en maskine skal jeg have!! https://www.gamebrew.org/wiki/BombermanGDX_Switch
@jpkolsen Jaa! Det er et fedt spil