Jeg har egentligt ikke tænkt over det før, men konceptet "Energidrik" er jo fucking dystopisk.
-
@CarstenBoll @niels @hunspirillen alene lugten gør at jeg aldrig har smagt en. Et eller andet i min hjerne siger NOPE.
@infonauten @CarstenBoll @niels Jeg har smagt det én gang, til en messe hvor jeg var ved at gå lidt tør og Dell delte dem ud, tror jeg. Jeg gør det aldrig mere. Jeg havde totalt hjertebanken og , er der noget, der hedder hjernebanken? Det er *ikke* det samme som en kop kaffe.
-
@infonauten @holsta @hunspirillen Det er derfor du er blevet så høj.
@liebach @holsta @hunspirillen det, og så gener (mit mellemnavn Reese betyder bogstaveligt talt kæmpe, plattysk udgave af det tyske riese).
Men ja, jeg voksede nok et sted mellem 30 og 40 cm de år (slag på tasken). -
@infonauten @CarstenBoll @niels Jeg har smagt det én gang, til en messe hvor jeg var ved at gå lidt tør og Dell delte dem ud, tror jeg. Jeg gør det aldrig mere. Jeg havde totalt hjertebanken og , er der noget, der hedder hjernebanken? Det er *ikke* det samme som en kop kaffe.
Nøjagtig samme fysiske reaktion, den ene gang, jeg prøvede en dåse.. Det var helt forfærdeligt.
Og enig i at lugten heller ikke hjælper. Jeg kan ikke beskrive det ubehag jeg føler ved den, men det er visceralt (ved ikke om det er et ord på dansk).
-
@hunspirillen @infonauten @niels
Altså, jeg er med på at de er mere usunde; jeg mente at de funktionelt svarer til hvad man bruger kaffe og te til.
Så jeg synes ikke **konceptet** er dystopisk eller underligt, det er samme koncept der får mig til at drikke espresso eller en sort te.
Jeg synes stadigvæk de er ækle, ik, og mine børn får ikke lov at drikke dem så længe jeg har noget at sige.
-
Altså, jeg er med på at de er mere usunde; jeg mente at de funktionelt svarer til hvad man bruger kaffe og te til.
Så jeg synes ikke **konceptet** er dystopisk eller underligt, det er samme koncept der får mig til at drikke espresso eller en sort te.
Jeg synes stadigvæk de er ækle, ik, og mine børn får ikke lov at drikke dem så længe jeg har noget at sige.
@CarstenBoll @infonauten @niels Jeg tror, det er navnet, der er det dystopiske for mig. At det normaliseres at vi skal have energi så vi kan performe til samfundet uanset prisen for vores krop.
-
@CarstenBoll @hunspirillen @niels hele mit grundudsagn er at det er dystopisk at indtage noget for at regulere det, som ens krop egentligt vil. Der er klar situationer hvor det giver mening med ekstra energi, men i et rigt samfund som vores kunne vi i langt de fleste tilfælde også bare vælge at sige "du er træt? Snup dig et hvil".
-
@CarstenBoll @hunspirillen @niels hele mit grundudsagn er at det er dystopisk at indtage noget for at regulere det, som ens krop egentligt vil. Der er klar situationer hvor det giver mening med ekstra energi, men i et rigt samfund som vores kunne vi i langt de fleste tilfælde også bare vælge at sige "du er træt? Snup dig et hvil".
@infonauten @hunspirillen @niels
Ja, det er ikke fordi jeg som sådan er uenig, men jeg har det også lidt sådan at... altså, alle kulturer finder en eller anden stimulans de bare synes det er nice at drikke eller tygge eller ryge.
Jeg tror ikke det som sådan er relateret til at folk føler de skal levere i skolen eller på jobbet. Jeg drikker også kaffe i weekenden, for eksempel.
-
@infonauten @hunspirillen @niels
Ja, det er ikke fordi jeg som sådan er uenig, men jeg har det også lidt sådan at... altså, alle kulturer finder en eller anden stimulans de bare synes det er nice at drikke eller tygge eller ryge.
Jeg tror ikke det som sådan er relateret til at folk føler de skal levere i skolen eller på jobbet. Jeg drikker også kaffe i weekenden, for eksempel.
@CarstenBoll @infonauten @niels Rygning er også dystopisk.I hvert fald moderne cigaretrygning.
-
@CarstenBoll @infonauten @niels Jeg tror, det er navnet, der er det dystopiske for mig. At det normaliseres at vi skal have energi så vi kan performe til samfundet uanset prisen for vores krop.
-
Jeg har egentligt ikke tænkt over det før, men konceptet "Energidrik" er jo fucking dystopisk. "Nej, du kan ikke bare hvile dig hvis du har brug for det, du skal holde dig i gang kunstigt. ARBEJD!".
(det her er ikke en angreb på dig, hvis du kan lide skidtet, det blander jeg mig ikke i)
(og ja, man kan lave samme pointe om mange folks forhold til kaffe, det ændrer ikke på pointen)
@infonauten Jeg ser dem næsten udelukkende i hænderne på nogle af de mest apatiske unge mennesker i det offentlige rum. De lader ikke til at have stor effekt, men igen, jeg ved ikke, hvordan de ville fremstå, hvis de ikke drak dem
-
@infonauten @CarstenBoll @hunspirillen @niels når ungerne har kaldt hver anden time hele natten og lørdag morgen klokken 6 siger "Er det godmorgen?" - så kan sådan en energidrik sgu gøre underværker.
(og mange af dem, især dem med energidrik-smag er frygtelige, men nogen er faktisk gode) -
@infonauten @CarstenBoll @hunspirillen @niels når ungerne har kaldt hver anden time hele natten og lørdag morgen klokken 6 siger "Er det godmorgen?" - så kan sådan en energidrik sgu gøre underværker.
(og mange af dem, især dem med energidrik-smag er frygtelige, men nogen er faktisk gode)@svuorela @CarstenBoll @hunspirillen @niels
"(det her er ikke en angreb på dig, hvis du kan lide skidtet, det blander jeg mig ikke i)"
-
@svuorela @CarstenBoll @hunspirillen @niels
"(det her er ikke en angreb på dig, hvis du kan lide skidtet, det blander jeg mig ikke i)"
@infonauten Jeg opfatter det heller ikke som sådan - ville bare levere en anekdote hvor det ikke lige er muligt at tage et hvil. @CarstenBoll @hunspirillen @niels
-
@infonauten Jeg opfatter det heller ikke som sådan - ville bare levere en anekdote hvor det ikke lige er muligt at tage et hvil. @CarstenBoll @hunspirillen @niels
@svuorela @infonauten @CarstenBoll @niels Men det er jo lidt det, vi synes er dystopisk. At vi har et samfund, hvor du er nødt til at være frisk ovenpå sådan en nat.
-
@svuorela @infonauten @CarstenBoll @niels Men det er jo lidt det, vi synes er dystopisk. At vi har et samfund, hvor du er nødt til at være frisk ovenpå sådan en nat.
@hunspirillen men er det dystopisk at mine unger gerne vil mig?
(At jeg nogen gange griber til samme løsning i hverdagen er en anden snak hvor dystopien måske bedre passer ind) @infonauten @CarstenBoll @niels
-
@hunspirillen men er det dystopisk at mine unger gerne vil mig?
(At jeg nogen gange griber til samme løsning i hverdagen er en anden snak hvor dystopien måske bedre passer ind) @infonauten @CarstenBoll @niels
@svuorela @infonauten @CarstenBoll @niels På en måde er det dystopisk at to mennesker forventes at opdrage børn helt uden resten af landsbyen, og at det skal arbejde resten af ugen. Altså. Alt kan jo gradbøjes. Men ja, performance performance performance, også når det gælder børneunderholdning.
-
@hunspirillen
Det er måske ordet dystopisk der trigger mig lidt i sammenhængen? Jeg læser det som noget frygteligt, vi er på vej ind i. Jeg ser det mere som noget, der har været et grundvilkår for mange i meget lang tid.
@svuorela @infonauten @CarstenBoll -
@hunspirillen
Det er måske ordet dystopisk der trigger mig lidt i sammenhængen? Jeg læser det som noget frygteligt, vi er på vej ind i. Jeg ser det mere som noget, der har været et grundvilkår for mange i meget lang tid.
@svuorela @infonauten @CarstenBoll@niels @svuorela @infonauten @CarstenBoll Mm jeg ser ikke nogen modsætnng mellem ordet dystopisk og så et grundvilkår, vi har været i i lang tid.
-
@CarstenBoll @niels @hunspirillen alene lugten gør at jeg aldrig har smagt en. Et eller andet i min hjerne siger NOPE.
@infonauten @CarstenBoll @niels @hunspirillen Jeg har på en episk bytur indtaget energidrik i det uskønne konglomerat kaldet Jägerbomber. Jeg kan kun sige at det virker efter hensigten, men man indtager det ikke for smagens eller lugtens skyld

Næh, kaffe derimod...