Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Operation opgradér Ubuntu er i gang - jeg bruger altid terminal-metoden, for jeg kan godt lide at se, hvad installationen laver, så jeg kan løse pakkekonflikter og genstarte installationen, hvis det bliver nødvendigt.

Operation opgradér Ubuntu er i gang - jeg bruger altid terminal-metoden, for jeg kan godt lide at se, hvad installationen laver, så jeg kan løse pakkekonflikter og genstarte installationen, hvis det bliver nødvendigt.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
2 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • simonjust@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
    simonjust@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
    simonjust@mstdn.dk
    wrote sidst redigeret af simonjust@mstdn.dk

Operation "Opgradér Ubuntu" er i gang - jeg bruger altid terminal-metoden, for jeg kan godt lide at se, hvad installationen laver, så jeg kan løse pakkekonflikter og genstarte installationen, hvis det bliver nødvendigt.

På GUI-siden er opdateringsflowet stadig uskønt, så jeg håber Canonical laver nogle forbedringer der. Jeg synes faktisk, de er sluppet godt fra det nye Flutter-baserede "App Center". Bare en skam, den ikke håndterer Flatpaks, men kun Snaps ... Eller Snapper, som de hedder på dansk (arghh...) 😂

Hvis du bruger terminal-metoden og undrer dig over at kommandoen `do-release-upgrade` ikke viser den nye 25.10, så er det fordi den typisk først bliver tilgængelig der, når det første 25.10.1 bugfix release kommer. Det er også der, at du får en fin notits om, at der en opdatering når du åbner GUI-app'en "Softwareopdatering". Du kan skyde genvej ved at lave en `do-release-upgrade -d` ... Den vil skrive, at du får udviklingsudgaven, men på det her stadie er det den rigtige 25.10

simonjust@mstdn.dkS 1 Reply Last reply
    0
    • simonjust@mstdn.dkS simonjust@mstdn.dk

Operation "Opgradér Ubuntu" er i gang - jeg bruger altid terminal-metoden, for jeg kan godt lide at se, hvad installationen laver, så jeg kan løse pakkekonflikter og genstarte installationen, hvis det bliver nødvendigt.

På GUI-siden er opdateringsflowet stadig uskønt, så jeg håber Canonical laver nogle forbedringer der. Jeg synes faktisk, de er sluppet godt fra det nye Flutter-baserede "App Center". Bare en skam, den ikke håndterer Flatpaks, men kun Snaps ... Eller Snapper, som de hedder på dansk (arghh...) 😂

Hvis du bruger terminal-metoden og undrer dig over at kommandoen `do-release-upgrade` ikke viser den nye 25.10, så er det fordi den typisk først bliver tilgængelig der, når det første 25.10.1 bugfix release kommer. Det er også der, at du får en fin notits om, at der en opdatering når du åbner GUI-app'en "Softwareopdatering". Du kan skyde genvej ved at lave en `do-release-upgrade -d` ... Den vil skrive, at du får udviklingsudgaven, men på det her stadie er det den rigtige 25.10

simonjust@mstdn.dk
      wrote sidst redigeret af simonjust@mstdn.dk

Well, det viser sig at Canonical faktisk *har* forbedret opdateringsvisningen i Ubuntu. Før 25.10 fik man en ikke særlig køn dialogboks.. "Dav, der er en ny version", nu er det en integreret del af taskbaren - eminent

Kilde: https://www.omgubuntu.co.uk/2025/10/ubuntu-25-10-released?v1

1 Reply Last reply
      0
      Svar
      • Svar som emne
      Login for at svare
      • Ældste til nyeste
      • Nyeste til ældste
      • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.