SciFi nørderi, fra en snak med min mellemste: hvad nu hvis svaret på Fermi-paradokset er os?
-
@fanden yeah, jeg så det selv bagefter.

-
@fanden yeah, jeg så det selv bagefter.

@infonauten Hæj, der er plads til flere historier om elskelige slackerfrelsere

-
@infonauten Hæj, der er plads til flere historier om elskelige slackerfrelsere

@fanden yeah, enig. Jeg stødte ind i "hvad ER det han har tænkt", for cluelessness-delen undervejs skriver jo næsten sig selv. Og den nød har jeg ikke knækket endnu.
-
@fanden yeah, enig. Jeg stødte ind i "hvad ER det han har tænkt", for cluelessness-delen undervejs skriver jo næsten sig selv. Og den nød har jeg ikke knækket endnu.
@infonauten Måske det bare var en tankebefriet, akonceptuel nirvana-tilstand lige i rette øjeblik?
-
SciFi nørderi, fra en snak med min mellemste: hvad nu hvis svaret på Fermi-paradokset er os?
Altså, at andre intelligente racer opfanger alle vores transmissioner og er scared shitless over dem. Dark forest, men det er på grund af os, de er bange.
"Holy shit! Den der bombe er syndsyg! Jeg vidste ikke man kunne bruge atomer til det shit"
"Den art er FUCKED UP. Vær helt stille, så opdager de os ikke. Så håber vi på at de ødelægger sig selv inden de udvikler FTL."@infonauten det har jeg simpelthen ofte tænkt var den primære grund til, at vi ikke har opdage intelligent liv i rummet.
-
@infonauten Måske det bare var en tankebefriet, akonceptuel nirvana-tilstand lige i rette øjeblik?
@fanden måske. Måske et eller andet vanvittigt banalt, som vender historien og får aliens til at ligne slackers.
-
@infonauten det har jeg simpelthen ofte tænkt var den primære grund til, at vi ikke har opdage intelligent liv i rummet.
@IbenChristiane omvendt er der os. Vi burde tiltrække de awesome aliens.
-
@IbenChristiane omvendt er der os. Vi burde tiltrække de awesome aliens.
@infonauten jeg går bare og venter på at høre fra dem!
-
@infonauten jeg går bare og venter på at høre fra dem!
@IbenChristiane @infonauten Jeg hat set dem!
-
Altså, at andre intelligente racer opfanger alle vores transmissioner og er scared shitless over dem. Dark forest, men det er på grund af os, de er bange.
"Holy shit! Den der bombe er syndsyg! Jeg vidste ikke man kunne bruge atomer til det shit"
"Den art er FUCKED UP. Vær helt stille, så opdager de os ikke. Så håber vi på at de ødelægger sig selv inden de udvikler FTL."@infonauten Det kan man sagtens forestille sig... At der er andre intelligente racer, der ikke vil snakke med os, fordi vi som art ikke forstår sameksistens. Vi kan ikke finde ud af at passe på naturen, vores drikkevand og kan nærmest heller ikke enes med naboen. Hvordan skal vi så håndtere besøg udefra?
Jeg tror også, der er en mening med de eksorbitant store afstande i rummet = at vi slet ikke skal mødes - og det irriterer min Star Trek'ske udforsker-nysgerrighed.
-
@tokeriis Men hva' så hvis de sender med *mørkets* hast, hvar? @infonauten
@wolf @infonauten Mjoeh, der er jo en del mørk energi i universet de kunne bruge til det 🥳
Men nu var problemet, om de kunne modtage fra *os*, ikke om andre kan sende.