Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Hvordan mon mobiltelefoner ser ud i år 2100?

Hvordan mon mobiltelefoner ser ud i år 2100?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
10 Indlæg 2 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • simonjust@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
    simonjust@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
    simonjust@mstdn.dk
    wrote sidst redigeret af

De bliver jo ikke just mindre, som man ellers kunne forestille sig i mange år. Jeg havde en Nokia 8850 i nu fjern fortid ... Det var en fin lille telefon.

https://en.wikipedia.org/wiki/Nokia_8850/8890

fanden@helvede.netF 1 Reply Last reply
    0
    • simonjust@mstdn.dkS simonjust@mstdn.dk

De bliver jo ikke just mindre, som man ellers kunne forestille sig i mange år. Jeg havde en Nokia 8850 i nu fjern fortid ... Det var en fin lille telefon.

https://en.wikipedia.org/wiki/Nokia_8850/8890

fanden@helvede.netF This user is from outside of this forum
      fanden@helvede.net
      wrote sidst redigeret af

@simonjust Forudsat at kapitalistiske markedskræfter fortsætter med at drive den teknologiske udvikling med samme fart, men ved et eller andet mirakel ikke ødelægger alt omkring sig inden for den tidsramme — vil jeg gætte på, at vi ikke vil kunne genkende mobiltelefoner i år 2100 som sådan.

Hvis man kan eliminere skærmen, f eks ved Iron Man-agtige displays i (ydrk) spionbriller, så er der vel egentlig ikke efterspørgsel efter større enheder?

simonjust@mstdn.dkS 1 Reply Last reply
      0
      • fanden@helvede.netF fanden@helvede.net

@simonjust Forudsat at kapitalistiske markedskræfter fortsætter med at drive den teknologiske udvikling med samme fart, men ved et eller andet mirakel ikke ødelægger alt omkring sig inden for den tidsramme — vil jeg gætte på, at vi ikke vil kunne genkende mobiltelefoner i år 2100 som sådan.

Hvis man kan eliminere skærmen, f eks ved Iron Man-agtige displays i (ydrk) spionbriller, så er der vel egentlig ikke efterspørgsel efter større enheder?

simonjust@mstdn.dk
        wrote sidst redigeret af simonjust@mstdn.dk

@fanden Men har man overhovedet lyst til at bære et sæt briller for at søge på nettet og besvare opkald, hvis man overhovedet ikke har brug for briller i det daglige?

Det virker mest for mig som en gimmick og ikke særlig praktisk (medmindre man, som jeg, allerede bærer briller)

0

@fanden Men har man overhovedet lyst til at bære et sæt briller for at søge på nettet og besvare opkald, hvis man overhovedet ikke har brug for briller i det daglige?

Det virker mest for mig som en gimmick og ikke særlig praktisk (medmindre man, som jeg, allerede bærer briller)

fanden@helvede.net
          wrote sidst redigeret af

@simonjust Ja, jeg ved det ikke. Særligt ikke med de privatlivsinvaderende, send-al-data-til-Meta/Google-briller, der er på markedet nu.

Omvendt — havde vi *lyst* til at rende rundt med en 7" blok af plastic, glas og tungmetaller i bukselommen? Næ, ikke særligt, men det gør vi altså 🙂

Min pointe var mere, for 20 år siden havde mobiler ikke touchskærm. Der kan ske noget nyt og forrykt, som ændrer hvordan dingenoterne ser ud og bruges.

0

@simonjust Ja, jeg ved det ikke. Særligt ikke med de privatlivsinvaderende, send-al-data-til-Meta/Google-briller, der er på markedet nu.

Omvendt — havde vi *lyst* til at rende rundt med en 7" blok af plastic, glas og tungmetaller i bukselommen? Næ, ikke særligt, men det gør vi altså 🙂

Min pointe var mere, for 20 år siden havde mobiler ikke touchskærm. Der kan ske noget nyt og forrykt, som ændrer hvordan dingenoterne ser ud og bruges.

simonjust@mstdn.dk
            wrote sidst redigeret af simonjust@mstdn.dk

@fanden
            Nej, men jeg tror lysten til at acceptere smartphonen var drevet af, at det dybest set er en lommecomputer, hvor du kan bruge apps og se medieindhold. Så det føltes som et fremskridt.

Men du har ret - trends gør at den offenlige mening flytter sig. Måske er stalkerbriller standard om 10 år, når techbranchen har smurt politikerne nok med bod og bedring.

Men den eneste gangbare betjeningsmulighed, der ville føles som en opgradering fra telefonen, ville i så fald være, hvis de kan betjenes via hjernebølger. Stemmenavigering er bøvlet, medmindre brillen kan låses til kun at genkende bærerens stemme.

0

@fanden
              Nej, men jeg tror lysten til at acceptere smartphonen var drevet af, at det dybest set er en lommecomputer, hvor du kan bruge apps og se medieindhold. Så det føltes som et fremskridt.

Men du har ret - trends gør at den offenlige mening flytter sig. Måske er stalkerbriller standard om 10 år, når techbranchen har smurt politikerne nok med bod og bedring.

Men den eneste gangbare betjeningsmulighed, der ville føles som en opgradering fra telefonen, ville i så fald være, hvis de kan betjenes via hjernebølger. Stemmenavigering er bøvlet, medmindre brillen kan låses til kun at genkende bærerens stemme.

fanden@helvede.net
              wrote sidst redigeret af

@simonjust Forstå mig ret, jeg håber absolut ikke at smugfilmning af ens omgivelser bliver acceptabelt, hverken af den ene eller den anden grund.

Min første indskydelse var, at smartwatches kunne blive den dominerende formfaktor, evt med holografisk projekteret interface. Men det lød alligevel for scifi-agtigt, selv for mig 😆

0

@simonjust Forstå mig ret, jeg håber absolut ikke at smugfilmning af ens omgivelser bliver acceptabelt, hverken af den ene eller den anden grund.

Min første indskydelse var, at smartwatches kunne blive den dominerende formfaktor, evt med holografisk projekteret interface. Men det lød alligevel for scifi-agtigt, selv for mig 😆

simonjust@mstdn.dk
                wrote sidst redigeret af

@fanden Batterilevetiden ville også være under 10 minutter 😂 Men lad os se...

0

@fanden Batterilevetiden ville også være under 10 minutter 😂 Men lad os se...

fanden@helvede.net
                  wrote sidst redigeret af

@simonjust Det finder vi nok en løsning på.

0

@simonjust Det finder vi nok en løsning på.

simonjust@mstdn.dk
                    wrote sidst redigeret af

@fanden Hæhæ, nåh ja - jeg har aldrig tænkt på, at "Follow The White Rabbit" kunne være Duracell-kaninen 🤪

0

@fanden Hæhæ, nåh ja - jeg har aldrig tænkt på, at "Follow The White Rabbit" kunne være Duracell-kaninen 🤪

fanden@helvede.net
                      wrote sidst redigeret af

@simonjust Det ér jo The Matrix. De kan ikke nøjes med den helt åbenlyse produktplacering, den skal kloges helt ned i dialogen 😄🐇

1 Reply Last reply
                      0
                      Svar
                      • Svar som emne
                      Login for at svare
                      • Ældste til nyeste
                      • Nyeste til ældste
                      • Most Votes

• Log ind

• Login or register to search.