Fun fact:Mine forældres Odense-forstad har et gammelt bystævne, der vedligeholdes af den lokale Dannebrogsforening, som har eksisteret i over 100 år.
-
Fun fact:
Mine forældres Odense-forstad har et gammelt bystævne, der vedligeholdes af den lokale Dannebrogsforening, som har eksisteret i over 100 år.Så længe foreningen findes, har de særlig tilladelse til at flage med kongemærke.
I dag er flaget oppe i anledning af mine forældres guldbryllup
-
Fun fact:
Mine forældres Odense-forstad har et gammelt bystævne, der vedligeholdes af den lokale Dannebrogsforening, som har eksisteret i over 100 år.Så længe foreningen findes, har de særlig tilladelse til at flage med kongemærke.
@MThaastrup Hvor fint! Tillykke med og til dine forældre

-
@MThaastrup Hvor fint! Tillykke med og til dine forældre

@CiaraNi Tak for det
-
Fun fact:
@MThaastrup Det er sørme fornemt! Tillykke med dine forældres guldbryllup

-
@MThaastrup Det er sørme fornemt! Tillykke med dine forældres guldbryllup

@simonjust tak for det
-
Fun fact:
@MThaastrup Tillykke med forældrene! Kongeflaget... i mindre grad

-
@MThaastrup Tillykke med forældrene! Kongeflaget... i mindre grad

@fanden Jeg er heller ikke just royal. Men jeg kan værdsætte over 100 års historisk tradition, der udsprang af, at KVINDERNE i byen ordnede bystævnet, som mændene ikke havde gjort efter at have fået besked herpå af kongehuset i evigheder.
Så kun kvinder kan være medlem af Dannebrogsforeningen. For det var kvinderne der fik flaget og anerkendelsen af kongen dengang.
-
@fanden Jeg er heller ikke just royal. Men jeg kan værdsætte over 100 års historisk tradition, der udsprang af, at KVINDERNE i byen ordnede bystævnet, som mændene ikke havde gjort efter at have fået besked herpå af kongehuset i evigheder.
Så kun kvinder kan være medlem af Dannebrogsforeningen. For det var kvinderne der fik flaget og anerkendelsen af kongen dengang.
@MThaastrup Det var en fin ekstra kontekst. Tak for den

-
@MThaastrup Det var en fin ekstra kontekst. Tak for den

@fanden Tak fordi jeg måtte læsse overflødig viden af på dig

-
@fanden Tak fordi jeg måtte læsse overflødig viden af på dig

@MThaastrup Det var meget flødig information, næsten på kanten af underflødighed! Der skulle jo næsten være et kvindemagt-symbol på flaget i stedet

-
@MThaastrup Det var meget flødig information, næsten på kanten af underflødighed! Der skulle jo næsten være et kvindemagt-symbol på flaget i stedet

@fanden Ja, det synes jeg også, at der skulle