“Jeg laver e-bøger”.“Wow, spændende, har du så et studie derhjemme hvor du indtaler dem?”
-
“Jeg laver e-bøger”.
“Wow, spændende, har du så et studie derhjemme hvor du indtaler dem?”Hvad er folks forkerte antagelser om jeres fag?
@infonauten Jeg er malet så langt ind i et hjørne, at folk ret hurtigt regner mig ud:
— Jo, jeg er kunstnerisk forsker i avancerede visuelle narrativ som abstrakte tegneserier, hvor f eks læseretning og betydningsdannelse i høj grad er en fælles handling mellem skaber og læser.
— Det kan der vist ikke være penge i?
— Nej. Nej, det er der ikke. -
@infonauten Jeg er malet så langt ind i et hjørne, at folk ret hurtigt regner mig ud:
— Jo, jeg er kunstnerisk forsker i avancerede visuelle narrativ som abstrakte tegneserier, hvor f eks læseretning og betydningsdannelse i høj grad er en fælles handling mellem skaber og læser.
— Det kan der vist ikke være penge i?
— Nej. Nej, det er der ikke.@fanden "Jaja, men kan du ikke lige tegne Garfield?"
-
@fanden "Jaja, men kan du ikke lige tegne Garfield?"
@fanden ELLER BATMAN!
-
@MThaastrup come on, Mette, du ku' godt!

@infonauten Ikke om du så forgyldte mig!
-
@fanden ELLER BATMAN!
@infonauten Batman kan man vel altid tegne.
-
@infonauten Ikke om du så forgyldte mig!
@MThaastrup det har jeg så ingen planer om

-
“Jeg laver e-bøger”.
“Wow, spændende, har du så et studie derhjemme hvor du indtaler dem?”Hvad er folks forkerte antagelser om jeres fag?
@infonauten "Røntgenlæge. Nå, så du tager røntgenbilleder?"
-
@infonauten Batman kan man vel altid tegne.
@fanden ... Garfield som Batman?
-
Vi skulle have kaldt det æggehvidestoffer ligesom tyskerne

@folfdk @infonauten Det hed de da vist også, når ernæringsstoffer kom på banen i kogebøger, da jeg voksede op før murens fald.
-
“Jeg laver e-bøger”.
Det var egentlig mest i starten (yes, I'm that old):
- "Nå, så du er webmand - bruger du så det der Frontpage?"(nej, det kan jeg love dig for, jeg ikke gjorde - det var HTML/JS-spaghetti galore
Siderne kunne end ikke validere under HTML 4.01 Transitional). -
@fanden ... Garfield som Batman?
@infonauten Blocked.
-
@infonauten "Røntgenlæge. Nå, så du tager røntgenbilleder?"
@MieKNielsen "Nej, det har jeg folk til".
-
Det var egentlig mest i starten (yes, I'm that old):
- "Nå, så du er webmand - bruger du så det der Frontpage?"(nej, det kan jeg love dig for, jeg ikke gjorde - det var HTML/JS-spaghetti galore
Siderne kunne end ikke validere under HTML 4.01 Transitional).@simonjust åh, jeg kan godt huske FP, dengang lavede jeg også lidt web. Det var stygt.
-
@nickfrederiksen det er så klassisk. Og vildt nok at ikke engang fagfolk kan skelne.
@infonauten @nickfrederiksen Det er kompliceret...
Som udvikler har jeg helt klart en komfortzone og enhedsdriverer ligger nok et godt stykke udenfor den.
Nogen gange kan man godt se undrende på andre IT-folk og tænke "Er det virkelig ikke indlysende at det du spørger om ligger vanvittigt uden for min komfortzone".
Men der er også den anden side. Jeg kigger en del på jobopslag og tænker hele tiden "Ahhh, det der ligger uden for min komfortzone" selvom jeg burde sige "Det kan jeg da godt!".
-
@infonauten @nickfrederiksen Det er kompliceret...
Som udvikler har jeg helt klart en komfortzone og enhedsdriverer ligger nok et godt stykke udenfor den.
Nogen gange kan man godt se undrende på andre IT-folk og tænke "Er det virkelig ikke indlysende at det du spørger om ligger vanvittigt uden for min komfortzone".
Men der er også den anden side. Jeg kigger en del på jobopslag og tænker hele tiden "Ahhh, det der ligger uden for min komfortzone" selvom jeg burde sige "Det kan jeg da godt!".
@pmakholm @infonauten der er vi helt enige!
Jeg har bare oplevet flere gange at få en "du er udvikler, hvorfor skriver du den ikke bare selv" når jeg eksempelvis har haft spørgsmål til noget linux/hardware problemer. Selvfølgelig kan jeg da nok godt skrive den selv, men det er da nemmere at høre om andre kan hjælpebindenbjeg bruger lang tid på at sætte mig ind i noget jeg måske kun skal bruge en gang...
... men det er så også lige meget nu. Mit hoved kan ikke længere rumme det her programmeringshalløj...
-
@infonauten Blocked.
@fanden jeg har dig, min ven.
-
@simonjust åh, jeg kan godt huske FP, dengang lavede jeg også lidt web. Det var stygt.
@infonauten Mega!
Den lavede så meget rod. -
@fanden jeg har dig, min ven.
@fanden ikke i billedet: Futte som Robin, LilleMus (eller hvad den nu hedder) som Joker, Harald som Killer Croc.
-
@pmakholm @infonauten der er vi helt enige!
Jeg har bare oplevet flere gange at få en "du er udvikler, hvorfor skriver du den ikke bare selv" når jeg eksempelvis har haft spørgsmål til noget linux/hardware problemer. Selvfølgelig kan jeg da nok godt skrive den selv, men det er da nemmere at høre om andre kan hjælpebindenbjeg bruger lang tid på at sætte mig ind i noget jeg måske kun skal bruge en gang...
... men det er så også lige meget nu. Mit hoved kan ikke længere rumme det her programmeringshalløj...
@nickfrederiksen Ja, der er det der lille ord "bare"...
For udenforstående kan forskellen på opgaver der "tager et par timer" og "kræver et 5 års forskningsprojekt" være meget utydelig.
(Obligatorisk XKCD: https://xkcd.com/1425/)
-
@fanden ikke i billedet: Futte som Robin, LilleMus (eller hvad den nu hedder) som Joker, Harald som Killer Croc.
@infonauten Jeg må ud og købe noget øjenrens asap. Garfield, ydrk.