Hvorfor skriver de det som om Danmark ville blive mindre dejligt hvis det skete?
-
Hvorfor skriver de det som om Danmark ville blive mindre dejligt hvis det skete?
-
A anderslund@expressional.social shared this topic
-
@phloggen Han kan jo flytte til Norge.
-
@phloggen Det ville fra min stol være en egoistisk snylter mindre, så win hele vejen rundt.
(Hans formue er mulig fordi samfundet - ikke på trods af det).
-
T tofticles@helvede.net shared this topic
-
@phloggen Jeg går ud fra, at forslaget har kalkuleret med et "svind" på fx 25% som i Norge, som så vil gøre at samfundet slipper af med de mest asociale virksomhedsejere, som absolut ikke kan være i landet hvis de går 0,5% ned i indtægt, mens det var okay og ansvarligt, at alle deres ansatte mistede Store bededag.
-
S suneauken@mastodon.world shared this topic
-
-
-
@phloggen @claushc Harald Nyborg skal flytte hele forretningen ud af landet hvis han ønsker at undgå dansk skat, og omkostningerne ved det vil være gigantiske sammenlignet med de småpenge han vil komme til at betale i den foreslåede formueskat. Spørgsmålet er så om han er en god forretningsmand eller bare et sølle brokhovede.
-
@phloggen Det var en god forretning for Norge at indføre formueskatten (i modsætning til, hvad Liberal Alliance påstår), så jeg synes da bare, man skal komme i gang.
-
@phloggen Når et stort træ falder vokser nye op.
-
T tokeriis@helvede.net shared this topic
J jwcph@helvede.net shared this topic