Jeg er til "Jobmesse 50+" i kommunalt regi.
-
@fanden @infonauten ... og "Nå-ja... Mit oplæg er forresten skrevet med ChatGPT, og ved I hva'? Man kan faktisk automatisere mange opgaver med sådan en fætter... hø-hø!"
@simonjust @infonauten Alder er ingen hindring for en chatbot med begrænset historik.
-
@CarstenBoll @infonauten Nu rejser jeg tit med DSB, og både det og jobskifte er ret træls. Så måske skulle man poppe over på linkedin og fyre nogle formuleringer ind som "at stå op i et proppet pendlertog mellem to jobs mens de annoncerer i højttaleren, at det bliver yderligere forsinket"
@hunspirillen @CarstenBoll @infonauten Ja, jeg har også fornemmelsen af at være faldet i søvn på toget og vågne op i remisen. Den slags rejse.
-
@fanden @infonauten ... og "Nå-ja... Mit oplæg er forresten skrevet med ChatGPT, og ved I hva'? Man kan faktisk automatisere mange opgaver med sådan en fætter... hø-hø!"
@simonjust @fanden det er spot on, skræmmende meget endda. ALLE oplægsholdere snakkede om AI og hvordan vi kan bruge det som jobsøgende.
-
Der burde udskrives sådan en automatisk bøde for at komme med den slags klichéer. Inklusiv automatisk fængselsstraf for at snakke om at "være på en rejse" i forbindelse med jobskifte.
@CarstenBoll i det hele taget skal rejsemetaforen bare dø.
-
@hunspirillen @CarstenBoll @infonauten Ja, jeg har også fornemmelsen af at være faldet i søvn på toget og vågne op i remisen. Den slags rejse.
@fanden @hunspirillen @CarstenBoll min baggage er i al fald blevet væk et eller andet sted undervejs.
-
Det viser sig at vi er "guld". Javel ja.
Jobmarkedet minder mig om de der klodspuslespil, man giver til meget små børn; du ved, firkant, trekant, cirkel, put klodserne i det rigtige hul. Bortset fra at jobmarkedet er et meget dumt og meget stærk barn, der insisterer på at presse alle formerne ned i det firkantede hul og så til helvede med hvad der sker med klodserne i processen. Og ingen stiller spørgsmål ved det.
-
Jobmarkedet minder mig om de der klodspuslespil, man giver til meget små børn; du ved, firkant, trekant, cirkel, put klodserne i det rigtige hul. Bortset fra at jobmarkedet er et meget dumt og meget stærk barn, der insisterer på at presse alle formerne ned i det firkantede hul og så til helvede med hvad der sker med klodserne i processen. Og ingen stiller spørgsmål ved det.
Jeg er gået tidligt fra messen, jeg havde et møde med en potentiel arbejdsgiver eller noget.
-
-
@hunspirillen præcis.
-
@simonjust @fanden det er spot on, skræmmende meget endda. ALLE oplægsholdere snakkede om AI og hvordan vi kan bruge det som jobsøgende.
@infonauten @simonjust @fanden Hvordan? Til at skrive ansøgninger? eller hvad?
-
Jeg er gået tidligt fra messen, jeg havde et møde med en potentiel arbejdsgiver eller noget.
Eller din mentale sundhed måske?
-
@infonauten @simonjust @fanden Hvordan? Til at skrive ansøgninger? eller hvad?
@stigcq @simonjust @fanden yes, ansøgninger, opbygning og tilpasning af CV, kompetenceafklaring.
-
Eller din mentale sundhed måske?
@folfdk i særdeleshed også den.
-
@infonauten
Det fik mig til at tænke på den her video/meme.(Afsluttes med en sekvens hvor klodserne puttes i det rigtige hul)
-
@stigcq @simonjust @fanden yes, ansøgninger, opbygning og tilpasning af CV, kompetenceafklaring.
@infonauten @simonjust @fanden Det er jo en gammel traver. Uanset hvilket kursus man sendes på som ledig er der nogen der vil fortælle om hvordan man kan skrive jobansøgninger og forbedre ens CV.
-
@folfdk i særdeleshed også den.
Det er i hvert fald en vigtig aftale!
-
@infonauten @stigcq @simonjust Så man skal overlade alle sine oplysninger og jobhistorie til en "AI". Det lyder lidt for meget som at tage imod slik fra en fremmed.
-
@infonauten @simonjust @fanden Det er jo en gammel traver. Uanset hvilket kursus man sendes på som ledig er der nogen der vil fortælle om hvordan man kan skrive jobansøgninger og forbedre ens CV.
@stigcq @simonjust @fanden ja, det er gammel, vammel vin på nye flasker det hele.
-
@infonauten
Det fik mig til at tænke på den her video/meme.(Afsluttes med en sekvens hvor klodserne puttes i det rigtige hul)
@folfdk @infonauten Jeg kom her for at poste den, men vidste at jeg nok burde checke om nogen anden havde gjort det først...
-
@infonauten @stigcq @simonjust Så man skal overlade alle sine oplysninger og jobhistorie til en "AI". Det lyder lidt for meget som at tage imod slik fra en fremmed.
@fanden @stigcq @simonjust men den fremmede kan skaffe dig et job, Allan! For INGEN kan se at du ikke skriver som et menneske.
"Jeg er
🫡 Omstillingsparat
Kreativ
Fleksibel
Desperat"