Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Der ligger nogle ordentlige kasser her i området.

Der ligger nogle ordentlige kasser her i området.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
20 Indlæg 8 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • trine_dk@helvede.netT trine_dk@helvede.net

@anport
    Men er det ikke ok at ville have fred for indkig?

Især vil jeg sige, at en høj hæk også ville stå højt på min ønskeliste, hvis det meste af min have lå foran huset.
    Eller hvis det ligger i et område hvor rigtig mange mennesker går forbi.

Jeg glor selv ind ad andres vinduer, hvis jeg kan slippe afsted med det, så jeg forventer også andre gør det.

Nu har vi faktisk ikke en høj hæk foran vores hus, men det er mest fordi jeg gerne selv vil kunne kigge ud.

anport@mastodon.socialA This user is from outside of this forum
    anport@mastodon.social
    wrote sidst redigeret af

@Trine_DK jo jo, selvfølgelig må folk selv bestemme, hvor høj hækken skal være … jeg synes bare ikke, det er særligt hyggeligt at gå rundt og kigge på hække og den der skarpe millimeterafgrænsning af det private og det offentlige, synes jeg også er lidt meh.

1 Reply Last reply
    0
    • trine_dk@helvede.netT trine_dk@helvede.net

@Koefoed @SorenMRiis @anport hov, jeg kan godt lide kirsebærlaurbær.

sorenmriis@helvede.netS This user is from outside of this forum
      sorenmriis@helvede.net
      wrote sidst redigeret af

@Trine_DK @Koefoed

Jeg afskyer dem faktisk lidt instinktivt - men min kæreste har købt 6, som vi har plantet rundt omkring i buskadserne for at få noget stedsegrønt. Med det koncept kan jeg pludseligt godt se noget i dem!

Ikke en hæk, men buske der bare skal have lov at blive så store de vil.

(Vi har også et par enkelte ligusterplanter, der vist er selvsåede. De får også lov at vokse vildt blandt kirsebær, ahorn, ask og desværre brombær.)

@anport

koefoed@helvede.netK 1 Reply Last reply
      0
      • sorenmriis@helvede.netS sorenmriis@helvede.net

@Trine_DK @Koefoed

Jeg afskyer dem faktisk lidt instinktivt - men min kæreste har købt 6, som vi har plantet rundt omkring i buskadserne for at få noget stedsegrønt. Med det koncept kan jeg pludseligt godt se noget i dem!

Ikke en hæk, men buske der bare skal have lov at blive så store de vil.

(Vi har også et par enkelte ligusterplanter, der vist er selvsåede. De får også lov at vokse vildt blandt kirsebær, ahorn, ask og desværre brombær.)

@anport

koefoed@helvede.netK This user is from outside of this forum
        koefoed@helvede.net
        wrote sidst redigeret af

@SorenMRiis @Trine_DK @anport advarsel. De bliver kæmpestore hvis ikke man holder dem lidt nede.
        Jeg hader dem også fordi min nabo i byen har dem. De er snart 6m høje og tilsvarende brede, og han vil ikke klippe dem.

1 Reply Last reply
        0
        • koefoed@helvede.netK koefoed@helvede.net

@SorenMRiis @anport liguster er ikke helt dumt. Men de dér kirsebærlaurbær som er helt blankbladede, stedsegrønne og som ingen danskboende dyr kan lide, men som vokser drønhurtigt og derfor bliver plantet overalt, DE skulle dø alle sammen.

S This user is from outside of this forum
          S This user is from outside of this forum
          svuorela@helvede.net
          wrote sidst redigeret af

@Koefoed @SorenMRiis @anport kirsebærlaurbær har også de flotteste sorte bær som inviterer til at blive spist. Og er giftige.
          De røg ud med det samme da vi overtog huset og planlagde unger.

sorenmriis@helvede.netS 1 Reply Last reply
          0
          • anport@mastodon.socialA anport@mastodon.social

@mshdk det er der som sådan heller ikke noget galt med, men hele området virker bare lidt dødt og trist, fordi alle gemmer sig inde bag hver deres mur af hæk.

mshdk@mastodon.socialM This user is from outside of this forum
            mshdk@mastodon.socialM This user is from outside of this forum
            mshdk@mastodon.social
            wrote sidst redigeret af

@anport det er sikkert fordi jeg er ret introvert men jeg kan godt lide at jeg ikke skal forholde mig til naboer og andre der går på vejen når jeg er i min have. Jeg kender nogen der bor i rækkehus med lave hække hvor alle naboer og folk der går på vejen kan se ind, jeg ville synes at det var et helvede.

tokeriis@helvede.netT 1 Reply Last reply
            0
            • S svuorela@helvede.net

@Koefoed @SorenMRiis @anport kirsebærlaurbær har også de flotteste sorte bær som inviterer til at blive spist. Og er giftige.
              De røg ud med det samme da vi overtog huset og planlagde unger.

sorenmriis@helvede.net
              wrote sidst redigeret af

@svuorela Der er så meget, der er giftigt. Det er ligusterbær også.

Og utroligt mange af de klassiske stauder fra danske haver kan sagtens sende dig på skadestuen. Ditto for potteplanter.

Det ville jeg ikke være så bekymret for - for det er jo bevisligt ikke et stort problem med planteforgiftninger i parcelhuskvarterer, hvor kirsebærlaurbær, arum og så videre huserer i store mængder.

@Koefoed @anport

koefoed@helvede.netK 1 Reply Last reply
              0
              • mshdk@mastodon.socialM mshdk@mastodon.social

@anport det er sikkert fordi jeg er ret introvert men jeg kan godt lide at jeg ikke skal forholde mig til naboer og andre der går på vejen når jeg er i min have. Jeg kender nogen der bor i rækkehus med lave hække hvor alle naboer og folk der går på vejen kan se ind, jeg ville synes at det var et helvede.

tokeriis@helvede.netT This user is from outside of this forum
                tokeriis@helvede.netT This user is from outside of this forum
                tokeriis@helvede.net
                wrote sidst redigeret af

@mshdk @anport Det er vel en af de ting, hvor hver individuel begrundelse i fht. privatliv er 100% fair og i orden, men hvor det akkumulerede resultat skaber helt døde habitater i området, set fra vejsiden. Der må man nok bare indse, at parcelhusvejes formål ikke er, at skabe spændende varierede habitater for flaneuren på sin tur forbi. Og beboerne kører fra og til boligen i deres bil, så de lever med det.

anport@mastodon.socialA 1 Reply Last reply
                0
                • sorenmriis@helvede.netS sorenmriis@helvede.net

@svuorela Der er så meget, der er giftigt. Det er ligusterbær også.

Og utroligt mange af de klassiske stauder fra danske haver kan sagtens sende dig på skadestuen. Ditto for potteplanter.

Det ville jeg ikke være så bekymret for - for det er jo bevisligt ikke et stort problem med planteforgiftninger i parcelhuskvarterer, hvor kirsebærlaurbær, arum og så videre huserer i store mængder.

@Koefoed @anport

koefoed@helvede.net
                  wrote sidst redigeret af

@SorenMRiis @svuorela @anport Og heldigvis har vi jo sygehusvæsen der typisk fungerer. Jeg røg på skadestuen til udpumpning som ca 4-årig fordi jeg havde sagt “mor mor jeg har spist ærter!” Og det var ikke ærtesæson.
                  Bagefter var far lige inde ved naboen mhp at aftale, at man enten ikke sår latyrus eller også plukker dem, inden de går i frø. Især når vejen myldrer med børn.

Men jeg fastholder at når jeg bliver kalif, så er kirsebærlaurbær de første, der ryger på skafottet. 🔥

1 Reply Last reply
                  0
                  • tokeriis@helvede.netT tokeriis@helvede.net

@mshdk @anport Det er vel en af de ting, hvor hver individuel begrundelse i fht. privatliv er 100% fair og i orden, men hvor det akkumulerede resultat skaber helt døde habitater i området, set fra vejsiden. Der må man nok bare indse, at parcelhusvejes formål ikke er, at skabe spændende varierede habitater for flaneuren på sin tur forbi. Og beboerne kører fra og til boligen i deres bil, så de lever med det.

anport@mastodon.social
                    wrote sidst redigeret af

@tokeriis @mshdk ja, præcis, for den arkitekturinteresserede flâneur er det her dødens pølse …

1 Reply Last reply
                    0
                    • anport@mastodon.socialA anport@mastodon.social

Der ligger nogle ordentlige kasser her i området. De fleste huse har en ret voldsom høj hæk. En uigennemsigt mur af grene og blade.
                      - “Ja, nu har vi købt det her hus til 25 millioner kroner og så er det altså kun os, der må kigge på det. I andre har jo ikke betalt noget, så derfor er vores hus hemmeligt.”

Set udefra er det sgu’ en smule sygt, hvordan folk bare har forskanset sig bag tårnhøje hække.

- “Lad os være i fred, vi orker Jer ikke.”

svabonius@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
                      svabonius@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
                      svabonius@mstdn.dk
                      wrote sidst redigeret af

@anport det kan også tænkes, at de er af den introverte disposition og derfor har det bedst med at have et privat rum.... sagde den introverte med indtil flere lukkede rum i haven, hvor jeg kan være i fred for naboerne (som jeg iøvrigt holder meget af).

anport@mastodon.socialA 1 Reply Last reply
                      0
                      • svabonius@mstdn.dkS svabonius@mstdn.dk

@anport det kan også tænkes, at de er af den introverte disposition og derfor har det bedst med at have et privat rum.... sagde den introverte med indtil flere lukkede rum i haven, hvor jeg kan være i fred for naboerne (som jeg iøvrigt holder meget af).

anport@mastodon.social
                        wrote sidst redigeret af

@svabonius måske har jeg bare boet for mange år i byen og er vant til at dele rum og plads, heroppe synes kulturen, at den private ejendomsret har gjort at folk ikke har lyst til at dele en fis. Ikke kigge. Ikke se. Ingen kontakt til andre mennesker - kun dele lyden af hinandens elektriske havemaskiner.

1 Reply Last reply
                        0
                        Svar
                        • Svar som emne
                        Login for at svare
                        • Ældste til nyeste
                        • Nyeste til ældste
                        • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.