Når man virkelig ved hvad man laver og arbejder med datasæt som er baseret på naturen så træningen af dine modeller giver mening, så kan man bl.a.
-
Når man virkelig ved hvad man laver og arbejder med datasæt som er baseret på naturen så træningen af dine modeller giver mening, så kan man bl.a. bruge generativ AI til at lave nye antistoffer udelukkende baseret på det antigen man gerne vil ramme.
Vildt. Men David Baker har så også en Nobel pris, så der er høje forventninger.
#DKvid
#videnskab
https://www.bakerlab.org/2025/02/28/designing-antibodies-with-rfdiffusion/ -
Når man virkelig ved hvad man laver og arbejder med datasæt som er baseret på naturen så træningen af dine modeller giver mening, så kan man bl.a. bruge generativ AI til at lave nye antistoffer udelukkende baseret på det antigen man gerne vil ramme.
Vildt. Men David Baker har så også en Nobel pris, så der er høje forventninger.
#DKvid
#videnskab
https://www.bakerlab.org/2025/02/28/designing-antibodies-with-rfdiffusion/@folfdk Nu er jeg på ingen måde ekspert - men det her ligner ikke noget der er baseret på en sprogmodel?
Det ligner mere 'standard' ML?
-
@folfdk Nu er jeg på ingen måde ekspert - men det her ligner ikke noget der er baseret på en sprogmodel?
Det ligner mere 'standard' ML?
@tofticles @folfdk jeg har gravet lidt, og der er ikke nogen LLM'er involveret. Det bygger på RFdiffusion, som er software til at lave en diffusion model. Det er samme type machine learning som DALL-E og Stable Diffusion.
Tænk billed og video generering.
-
@tofticles @folfdk jeg har gravet lidt, og der er ikke nogen LLM'er involveret. Det bygger på RFdiffusion, som er software til at lave en diffusion model. Det er samme type machine learning som DALL-E og Stable Diffusion.
Tænk billed og video generering.
Tak for kommentarer!
Jeg ændrer lige formuleringen så den afspejler noget der er mere rigtigt. -
Tak for kommentarer!
Jeg ændrer lige formuleringen så den afspejler noget der er mere rigtigt.@folfdk @zatnosk @tofticles Det vil være en anelse mere specifikt at bruge “generativ AI” fremfor “AI”

-
@folfdk @zatnosk @tofticles Det vil være en anelse mere specifikt at bruge “generativ AI” fremfor “AI”

Done!