Kære danskere på Mastodon 👋😀På SMK – Statens Museum for Kunst overvejer vi at oprette museet på Mastodon.
-
@jonassmith aw thank you for vouching for me @fanden
️ and Jonas my contact info is here: https://elenarossini.com/about/contact/ feel free to reach out via email (I'm often missing important notifications on Mastodon because of many mentions) and I'd be happy to set up a call with you if you want guidance / advice / help
-
@jonassmith @tokeriis hvad??? Kunst midt i min API-snak?!?
-
@jonassmith Jag är inte dansk men besöker ibland museet när jag är på den sidan och hade gärna läst om era samlingar och utställningar här.
@kallekn Glimrende, tak for input fra den anden side af Sundet!
-
@jonassmith Ja - det kan godt tænkes, for det er ret afhængigt af brugerfladen.
En fordel er også, at logins osv. forbliver in-house og at I ikke er afhængige af andres oppetider.
Decisions, decisions

-
@mikill Vi kommer i hvert fald ikke til at begrunde initiativet med rækkevidde
Tid/ressourcer er selvfølgelig det centrale problem, men der findes jo trods alt også andre hensyn – herunder vores ambitioner om åbenhed og tilgængelighed.
Der er også den fodnote, at vi går meget op i at bruge data på tværs af platforme, og Mastodon er jo en langt mere åben arkitektur end andre sociale medier. Ikke gennemtænkt, men det kunne godt give ressource-gevinster.@jonassmith Og ift rækkevidde så skal man også have øje for at Mastodon-brugere måske er mere end gennemsnitlige kultur-brugere (det er en ren formodning; har ingen data på det - måske @labeet har?)
-
Kære danskere på Mastodon

På SMK – Statens Museum for Kunst overvejer vi at oprette museet på Mastodon.
Helt overordnet: Vi skal skabe tilgængelighed. Vi går ind for åbne standarder. Og interesserede skal selvfølgelig kunne interagere med museet på frie og decentrale platforme.
Men jeg skal indrømme, at jeg også er lidt i tvivl. Er der interesse? Hvad skal vi formidle herinde? Kommer vi i problemer? Så: Jeg hører virkelig gerne jeres input
#dkmastodon #dansk #dkmuseum@jonassmith Jeg ville følge jer
-
@jonassmith Jeg ville følge jer
@karsten Det lyder sgu godt

-
@saederup @ninawillburger Glad for at du lægger mærke til min alt-tekst
Og ja, jeg er nok enig, opslag om samlingen giver mening på mange måder – også fordi man så digitalt kan formidle ting, man ikke også kan finde på det fysiske museum (hvor under 1% af samlingen er fremme). Tak for input.@jonassmith @saederup @ninawillburger denne ide vil jeg gerne stemme på også (ville lige læse tråden igennem inden jeg selv foreslog det). Jeg kommer ikke på SMK, bl.a. fordi jeg er utroligt sjældent i københavn, men posts, evt. Noget hvor forskellige medarbejdere fortæller om deres yndlingsværk, eller lignende, ville jeg synes var enormt interessant.
-

Helt overordnet: Vi skal skabe tilgængelighed. Vi går ind for åbne standarder. Og interesserede skal selvfølgelig kunne interagere med museet på frie og decentrale platforme.
Men jeg skal indrømme, at jeg også er lidt i tvivl. Er der interesse? Hvad skal vi formidle herinde? Kommer vi i problemer? Så: Jeg hører virkelig gerne jeres input
#dkmastodon #dansk #dkmuseum@jonassmith meget gerne! skønt hvis i kan være et godt eksempel for resten af institutionerne. go for it!
️ -
@jonassmith Og ift rækkevidde så skal man også have øje for at Mastodon-brugere måske er mere end gennemsnitlige kultur-brugere (det er en ren formodning; har ingen data på det - måske @labeet har?)
@sorenhave @jonassmith @mikill
Ingen data og måske ikke ligefrem større kulturforbrugere, men en større nysgerrighed end hos gennemsnitsbefolkningen vil jeg godt vædde på. -
-
@jonassmith @saederup @ninawillburger denne ide vil jeg gerne stemme på også (ville lige læse tråden igennem inden jeg selv foreslog det). Jeg kommer ikke på SMK, bl.a. fordi jeg er utroligt sjældent i københavn, men posts, evt. Noget hvor forskellige medarbejdere fortæller om deres yndlingsværk, eller lignende, ville jeg synes var enormt interessant.
@miturian @saederup @ninawillburger Super, det kan vi levere!

-
@simonjust
noob gif -

#dkmastodon #dansk #dkmuseum@jonassmith Fantastisk, i er meget velkomne, håber flere følger trop. -
F folfdk@helvede.net shared this topic
-
@jonassmith jeg ville elske at se indhold om kunst og udstillinger her på Mastodon

-
A alf149@social.data.coop shared this topic
-

#dkmastodon #dansk #dkmuseum@jonassmith Jeg vil virkelig sætte stor pris på hvis I deltager på Mastodon. D estatens Museum for Kunst kommer over så vil jeg med glæde læse jeres formidling. Jeg har holdt af og være besøgende de to gange jeg har været hos jer, og vil gerne følge med herfra!
-

#dkmastodon #dansk #dkmuseum@jonassmith
Denne tråd er måske det bedste billede på forskellen mellem kommercielle platforme og OS her i fedi
-

#dkmastodon #dansk #dkmuseumSå har vi SMK KBH, SMK THY og SMK Fødiverset. Perfekt.
Håber I gør det
Alt for mange skal lige se an først.
-

#dkmastodon #dansk #dkmuseum@jonassmith SMK har alltid varit min favoritplats i Hovedstaden. Måske kan det nu ligeledes blive det på Masto.

-
@boab @fideldonson Hvad har du sværest ved? Virker det fake?
@jonassmith @fideldonson sociale medier virker når der er tale om person til person, og ægte passion.
(Btw jeg ved godt dette ikke er den professionelle holdning, og mange brands har succes med hvad de gør)
Thanks for offering to help.