Et nyt, unikt 🇩🇰 forskningsprojekt har undersøgt, hvordan 2 forskellige diæter påvirker de samme 43 danske mænd
-
Et nyt, unikt
forskningsprojekt har undersøgt, hvordan 2 forskellige diæter påvirker de samme 43 danske mænd
I 3 uger ad gangen fik mændene i alderen 20-35 leveret en diæt med ultraforarbejdet mad og en diæt med minimalt forarbejdet mad til deres hjem i #København
Resultatet var, at efter en diæt på ultraforarbejdet mad i 3 uger kunne forskerne måle dårligere sædkvalitet, et lavere niveau af testosteron og mere fedtmasse hos mændene sammenlignet med de andre 3 uger
https://videnskab.dk/krop-sundhed/se-den-ultraforarbejdede-kost-der-forringer-danske-maends-helbred-paa-kort-tid/ -
Et nyt, unikt
forskningsprojekt har undersøgt, hvordan 2 forskellige diæter påvirker de samme 43 danske mænd
I 3 uger ad gangen fik mændene i alderen 20-35 leveret en diæt med ultraforarbejdet mad og en diæt med minimalt forarbejdet mad til deres hjem i #København
Resultatet var, at efter en diæt på ultraforarbejdet mad i 3 uger kunne forskerne måle dårligere sædkvalitet, et lavere niveau af testosteron og mere fedtmasse hos mændene sammenlignet med de andre 3 uger
https://videnskab.dk/krop-sundhed/se-den-ultraforarbejdede-kost-der-forringer-danske-maends-helbred-paa-kort-tid/@ovelarsen i den ultraforarbejdede diæt er der godt nok også meget saftevand og chokolademælk. Den minimalt forarbejdede diæt har intet flydende. Vi antager at folk har drukket væsentligt mere vand i det setup. Måske relevant...
Spændende.
-
@ovelarsen i den ultraforarbejdede diæt er der godt nok også meget saftevand og chokolademælk. Den minimalt forarbejdede diæt har intet flydende. Vi antager at folk har drukket væsentligt mere vand i det setup. Måske relevant...
Spændende.
@andreasio @ovelarsen det er også imponerende hvor meget man skulle spise i erstatning af det ultraforarbejdede mad - de "snacks" ligner en ekstra frokost til mig! Og morgenmad: jeg kunne slet ikke spise så meget...
-
@andreasio @ovelarsen det er også imponerende hvor meget man skulle spise i erstatning af det ultraforarbejdede mad - de "snacks" ligner en ekstra frokost til mig! Og morgenmad: jeg kunne slet ikke spise så meget...
@Ruth_Mottram @andreasio @ovelarsen Jeg synes, at det der var mest interessant i studiet var, at der var vægtøgning uanset ekstra kalorier eller ej med ultraforarbejdet mad.
Godt nok med en meget lille sample, men tankevækkende. Herhjemme giver det stof til eftertanke i fht nemme fredagsløsninger som frilandsfrikadeller og Vesterhavsrødspætter fra frostdisken.