Jeg har delt en workshop (på dansk!) kaldet 'Fermentation 101' for at fejre efterårsjævndøgn, arrangeret af den fantastiske
@___earthweaver i den fortryllende
@skovhaven_byaugusta.
Fælles luksus: Grøntsager fra Mosegården jordbrug blev høstet fra markerne om morgenen og kom direkte på vores bord.
Det var en fornøjelse at komme tilbage til Jyderup, blot tre måneder efter, at vi sammen fejrede årets længste dag. En stor tak til Elena for din varme gæstfrihed og til alle de kære deltagere.
Dette arrangement gav mig også mulighed for at præsentere uddrag fra en fermenteringszine, som jeg i øjeblikket arbejder på, hvor jeg vil dele mine yndlingsopskrifter.
Mit mål var at dele principperne og den grundlæggende videnskab bag laktofermentering. Jeg tror dybt, at det er den mest tilgængelige, men samtidig vidunderlige indgang til fermenteringsverdenen. Du lærer at forbedre smagsprofilen af dine mest basiske lokale rå grøntsager, og du finder en ny lækker og daglig grund til at længes efter noget sundt for dig. Det er også en måde at få dyb værdsættelse for mysteriet om, hvad naturkulturer har skabt i årtusinder. Laktofermentering er en kur mod ensomhed.
#fermentering #surkål #workshop #fermentation #sauerkraut #EarthWeavers #Skovhaven #cabbage