Det mest Christiania-agtige i dag.
-
Det mest Christiania-agtige i dag. En teenager står og spiller cover-tracks på guitar udenfor Woodstock. Hun har lige spillet Enter Sandman med Metallica inkl hele soloen og synger en James Hetfield så tro at jeg troede det var backing tracks først. Folk sidder bare og chiller med deres øl og pifter og spiller lidt med på luftguitar. Kun på #Christiania seriøst.
-
det lyder helt kanon. jeg savner en mere aktiv scene for brugsmusik i DK. altså bands og musik man går ud og hører uden prætentioner om at det skal være originalt el. stor kunst. på det punkt er musikscenen til 1. maj i fælledparken (kbh) en kæmpe fornøjelse. massere af øvelokaleforetagender der spiller mærkelig dylan covers, uhørt selvskabt materiale. bare for fornøjelsens skyld. europæiske idéer om kunstnere som geniale og det og det andet virker så udtrættede. bare kom an med det fede uoriginale jamband og den basale glæde ved at udføre musik. tips til dette tages imod med tak. kan også anbefale 'african night' på mojos første tirsdag hver måned.
-
det lyder helt kanon. jeg savner en mere aktiv scene for brugsmusik i DK. altså bands og musik man går ud og hører uden prætentioner om at det skal være originalt el. stor kunst. på det punkt er musikscenen til 1. maj i fælledparken (kbh) en kæmpe fornøjelse. massere af øvelokaleforetagender der spiller mærkelig dylan covers, uhørt selvskabt materiale. bare for fornøjelsens skyld. europæiske idéer om kunstnere som geniale og det og det andet virker så udtrættede. bare kom an med det fede uoriginale jamband og den basale glæde ved at udføre musik. tips til dette tages imod med tak. kan også anbefale 'african night' på mojos første tirsdag hver måned.
@dj_brevet Det savner jeg også! Var en gang gæst i en vennegruppe af andalusere og syriere der mødtes stort set hver weekend, som vennegrupper nu kan gøre, og på et eller andet tidspunkt, typisk ikke efter så lang tid, begyndte en eller anden at spille flamenco og så kørte det bare derfra med musik, sang, palmas. Live-musik er meget 'kunst' og ikke så meget fællesskab og hverdag i DK, som du siger. Tænker også på nogle af de postkort @Haena1 har sendt fra Brasilien med hverdags-live-musik.