Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Jeg bliver så glad for at vi har folk som @rasmusfleischer til at gøre vores LLM-forurenede samtid mere forståelig.

Jeg bliver så glad for at vi har folk som @rasmusfleischer til at gøre vores LLM-forurenede samtid mere forståelig.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
llmbubble
10 Indlæg 3 Posters 3 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • malte@radikal.socialM This user is from outside of this forum
    malte@radikal.socialM This user is from outside of this forum
    malte@radikal.social
    wrote sidst redigeret af

Jeg bliver så glad for at vi har folk som @rasmusfleischer til at gøre vores LLM-forurenede samtid mere forståelig. Der er tætpakket med interessante facts, analyser og idéer i det her oplæg og meget sigende er det som om han selv er ved at briste af grin hele tiden, fordi den kulturelle overproduktion er så absurd: https://www.youtube.com/watch?v=8f0UP5XhxQQ #llmbubble

malte@radikal.socialM 1 Reply Last reply
    0
    • malte@radikal.socialM malte@radikal.social

Jeg bliver så glad for at vi har folk som @rasmusfleischer til at gøre vores LLM-forurenede samtid mere forståelig. Der er tætpakket med interessante facts, analyser og idéer i det her oplæg og meget sigende er det som om han selv er ved at briste af grin hele tiden, fordi den kulturelle overproduktion er så absurd: https://www.youtube.com/watch?v=8f0UP5XhxQQ #llmbubble

malte@radikal.social
      wrote sidst redigeret af

Jeg havde ikke hørt begrebet om indavl i sammenhæng med LLM-modeller før, men det giver jo god mening. I dag er langt størstedelen af al tekst på internettet genereret af LLM. Så nye modeller kæmper med at finde "kvalitetsmateriale" at træne sig på. (Igen viser logikken hvor absurd det hele er).

haverholm@radikal.socialH siggi@radikal.socialS malte@radikal.socialM 3 Replies Last reply
      0

Jeg havde ikke hørt begrebet om indavl i sammenhæng med LLM-modeller før, men det giver jo god mening. I dag er langt størstedelen af al tekst på internettet genereret af LLM. Så nye modeller kæmper med at finde "kvalitetsmateriale" at træne sig på. (Igen viser logikken hvor absurd det hele er).

haverholm@radikal.socialH This user is from outside of this forum
        haverholm@radikal.social
        wrote sidst redigeret af

@malte Så er det godt, der stadig er rigtige mennesker som skriver updates på de sociale medier, LLM-producenterne ejer eller har købt adgang til. /s

0

siggi@radikal.socialS This user is from outside of this forum
          siggi@radikal.socialS This user is from outside of this forum
          siggi@radikal.social
          wrote sidst redigeret af

@malte spændende. Glæder mig til at lytte til det.

Selv med duck Duck go uden AI svar er det svært at ikke finde relevant information som ikke er ikke er sprogmodels vrøvl. Hvad er alle disse siders forretningsmodel? Mange af dem har ikke synlige reklamer. Giver de information videre til reklame sider eller hvad foregår der?

0
          • haverholm@radikal.socialH haverholm@radikal.social

@malte Så er det godt, der stadig er rigtige mennesker som skriver updates på de sociale medier, LLM-producenterne ejer eller har købt adgang til. /s

malte@radikal.social
            wrote sidst redigeret af

@haverholm Hvordan kan crawlerne skelne? Hvis rigtige mennesker producerer 0,1% af al tekst på internettet i dag, vil et lignende misforhold gøre sig gældende på sociale medier.

haverholm@radikal.socialH 1 Reply Last reply
            0
            • siggi@radikal.socialS siggi@radikal.social

@malte spændende. Glæder mig til at lytte til det.

Selv med duck Duck go uden AI svar er det svært at ikke finde relevant information som ikke er ikke er sprogmodels vrøvl. Hvad er alle disse siders forretningsmodel? Mange af dem har ikke synlige reklamer. Giver de information videre til reklame sider eller hvad foregår der?

malte@radikal.social
              wrote sidst redigeret af

@siggi Han kommer forbi det i oplægget (Rasmus er økonomihistoriker).

1 Reply Last reply
              0

@haverholm Hvordan kan crawlerne skelne? Hvis rigtige mennesker producerer 0,1% af al tekst på internettet i dag, vil et lignende misforhold gøre sig gældende på sociale medier.

haverholm@radikal.social
                wrote sidst redigeret af

@malte Risikoen er da, at de sociale medier også er overrendt af "AI"-opdateringer. Jeg har ikke været på f eks Meta-platforme eller LinkedIn i 10-15 år. Særligt den sidste kan jeg forestille mig er helt håbløs nu.

Men Facebook er jo desværre stadig en platform hvor folk har personlige kontakter og samtaler. Det samme gælder i et vist omfang Gmail og Office365. Mon ikke deres respektivt tilknyttede LLM-modeller kan identificere og filtrere egen spækproduktion fra?

0
                • haverholm@radikal.socialH haverholm@radikal.social

@malte Risikoen er da, at de sociale medier også er overrendt af "AI"-opdateringer. Jeg har ikke været på f eks Meta-platforme eller LinkedIn i 10-15 år. Særligt den sidste kan jeg forestille mig er helt håbløs nu.

Men Facebook er jo desværre stadig en platform hvor folk har personlige kontakter og samtaler. Det samme gælder i et vist omfang Gmail og Office365. Mon ikke deres respektivt tilknyttede LLM-modeller kan identificere og filtrere egen spækproduktion fra?

malte@radikal.social
                  wrote sidst redigeret af

@haverholm Jo, det er den fase vi er inde i nu. Lidt ligesom vi har haft brug for AI tidligere til at skelne spam fra rigtig email.

haverholm@radikal.socialH 1 Reply Last reply
                  0

@haverholm Jo, det er den fase vi er inde i nu. Lidt ligesom vi har haft brug for AI tidligere til at skelne spam fra rigtig email.

haverholm@radikal.social
                    wrote sidst redigeret af

@malte Mere on point, crawlers som leder over hele nettet har selvfølgelig sværere vilkår for at filtrere indholdet end interne platformsalgoritmer, der har 10-20 års lagrede samtaler og updates at sammenligne med.

De store corporate netværk og deres brugerdatafarme har igen en stor fordel, set fra et analytisk, invasivt perspektiv.

1 Reply Last reply
                    0

malte@radikal.social
                      wrote sidst redigeret af

Hvis LLM rent faktisk var i stand til at bruge sandhed som kriterie for sine udtalelser, så ville det ikke være noget problem at træne nye modeller på eksisterende LLM-tekst. Hver iteration ville jo introducere sine egne nye erkendelser og indsigter. Og næste iteration ville så kunne bygge videre på dem, så mængden af sandhed stiger.

1 Reply Last reply
                      0
                      Svar
                      • Svar som emne
                      Login for at svare
                      • Ældste til nyeste
                      • Nyeste til ældste
                      • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.